Norsk 2CV-forum

Skrevet av Emne: Prosjekt i Trøndelag  (Lest 27179 ganger)

Utlogget Max Wiggo

  • Global Moderator
  • Anderumpe
  • ****
  • Innlegg: 637
Prosjekt i Trøndelag
« på: Tirsdag 23 09 2008 @ 10:55:56 »
En god venn av meg i Trondheim starter sin 2CV-karriere med disse bilene http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14153663&sid=xz9seggn1MX160091&pos=null&tot=null. Han kikket på de i går; masse deler og lite rust. Ei løs ramme må lakkeres og behandles, så kan man bare begynne å montere bil. En av bilene skal med til Tsjekkia neste år :D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Utlogget PerI

  • Global Moderator
  • Mehari
  • ****
  • Innlegg: 1.820
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #1 på: Tirsdag 23 09 2008 @ 11:17:07 »
Du får gratulere han, dette ser overkommelig ut! Regner med han dukker opp på forum hvis han trenger hjelp :)

Den røde ser igrunnen veldig pen ut på bilder, og det ligger jo en del snacks der bl.a lite rustede framskjermer. Så her kan han gå i pluss, både med morrofaktoren og kanskje økonomisk :)

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Ami Super · azu & Ami prosjekter · '74 GS · C5 V6 24v · C2 1.1 · ymse andre doninger. Mitt Citroen orga-nr: 0024..

Utlogget Max Wiggo

  • Global Moderator
  • Anderumpe
  • ****
  • Innlegg: 637
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #2 på: Tirsdag 23 09 2008 @ 13:34:13 »
Han dukker nok både opp på forum og som klubbmedlem. Han har boka om SPOT som inspirasjonskilde, hvis det blir litt mer arbeid enn ved første øyekast... Han hadde fått litt å tenke på når han kjørte hjem etter Ekeberg-markedet på lørdag ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Utlogget Roger H

  • Ami
  • *
  • Innlegg: 1.197
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #3 på: Tirsdag 23 09 2008 @ 21:08:57 »
Får bare ønske han lykke til og håpe på at han får en bil på veien.  :)
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Utlogget Jan Ove Rønning

  • Vintertak
  • ****
  • Innlegg: 399
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #4 på: Tirsdag 23 09 2008 @ 22:10:38 »
August 1999: Mitt første spørsmål til Max Wiggo var: "Du, hvilken modell er den bilen din...?"
20. september 2008: 60-årsjubileet arrangert i Oslo la kortesjen opp til Ekeberg i det vi holdt på å dra derfra.
21. september 2008: Så en annonse på to stk. 2CV i Trondheim på finn.no. Ringte.
22. september 2008: "Visning". Bestemte meg for bilene.
23. september 2008: Salget er i boks, en salgsmelding levert. Selger skal finne rammenummer på den andre bilen i morgen.

Ja, så da var jeg jaggu meg 2CV-eier... Tenke seg til. Jeg som knapt har hatt mine bein utenfor amerikaneren de siste årene...
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Utlogget Morten

  • Administrator
  • Mehari
  • ****
  • Innlegg: 1.312
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #5 på: Tirsdag 23 09 2008 @ 22:18:20 »
Gratulerer! Vi sees i Tsjekkia!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'11 C5 2.0 HDi Exclusive Tourer
'13 DS3 Cabrio e-HDi 92
(°\=/°)

Utlogget eilert

  • Global Moderator
  • Ami
  • ****
  • Innlegg: 779
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #6 på: Tirsdag 23 09 2008 @ 23:44:17 »

Hei Rezet!!

Gratulerer og velkommen til 2CVerden og forumet!!
Ingen ting er bedre en slike fantastiske impuls handlinger, og ikke minst at du er med på å ta vare på disse vakre franske damene!!

-Erlend;
1985 2CV6 Special
1986 2CV6 Charleston
1987 2CV6 Club
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Utlogget Jan Ove Rønning

  • Vintertak
  • ****
  • Innlegg: 399
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #7 på: Onsdag 24 09 2008 @ 22:07:31 »
Takker, men jeg vil få presisere at "ANDor" er en gutt eilert... ;)
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Utlogget Otto

  • Mehari
  • **
  • Innlegg: 2.289
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #8 på: Onsdag 24 09 2008 @ 22:19:03 »
Knas å høre om andre prosjekt med mye jobb! :)

Min heter "seks kameler", men jeg vet ikke om jeg beholder det.
1982 2CV6 Special beige colorado (six chameaux) Prosjekt
2012 C4 e-HDi 110 EMG Seduction grey shark. Firmabil

Utlogget eilert

  • Global Moderator
  • Ami
  • ****
  • Innlegg: 779
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #9 på: Onsdag 24 09 2008 @ 22:32:18 »
Takker, men jeg vil få presisere at "ANDor" er en gutt eilert... ;)

Hehe - den er grei!
Er selv i grunn ikke helt ening i min egen formulering "franske damene", selv om alle 2CVer begynner å dra på årene er de langt fra gamle, føler det mer som små og sprettne piker. Og ettersom jeg ikke har gitt Charleston understellsbehandling enda er jeg også litt i tvil om ikke den også er en gutt ja...   ??? :P ;D

-E;
1985 2CV6 Special
1986 2CV6 Charleston
1987 2CV6 Club
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Utlogget brochmann

  • Mehari
  • **
  • Innlegg: 1.343
  • 1976 SPOT, 2CV6
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #10 på: Torsdag 25 09 2008 @ 17:21:30 »
Hei "Rezet"  :D
Velkommen i klubben og blandt "de fortaptes legion (omskrivning for "duster" som ikke kjenner sin begrensning mhp nedrusta biler)" som jeg er med i. Hyggelig at det finnes flere "duster" i denne verden. Det er alltid tyngst å stå alene i rustne motbakker. Jeg håper inderlig at din oppoverbakke IKKE er kranset med så mye rust som min oppoverbakke var. ;)
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Utlogget Jan Ove Rønning

  • Vintertak
  • ****
  • Innlegg: 399
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #11 på: Torsdag 25 09 2008 @ 22:17:55 »
Takker og bukker Inge.
Jeg tror nok ikke (håper ikke) jeg har like "rustne motbakker" som den du hadde. (Har boka di til inspirasjon). ;)

Nå har veitrafikksentralen allerede måttet rydde litt etter meg. Møtende trailer ville visst veldig gjerne ha med seg taket mitt tilbake til Trondheim. Greit nok det, men de tvar vel kanskje ikke nødvendig at en hvit kassebil KJØRTE OVER bakruta og knuste den da jeg var 5 meter unna å få plukket det opp igjen :(

1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Utlogget eilert

  • Global Moderator
  • Ami
  • ****
  • Innlegg: 779
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #12 på: Fredag 26 09 2008 @ 00:12:58 »

Noen må bare ødelegge...
Men dette med flagrende tak er vist noe som flere av oss må gjennom. Da jeg kjøpe 74 modellen hadde forrige eier av ren latskap lagt et dårlig tak oppå et enda dårligere tak uten bakrute. Og min første kjøretur i den bilen førte selvsagt til noen utfordringer med blafring og ikke langt fra to tak fattigere. Riktig nok gikk det på et vis da jeg på den vel 2 mil lange motorveien fra Sandnes til Stavanger kjørte i rundt 90 med til en hver tid en hånd desperat om de to flagrende takene. Legger til at det var langt på natt, regnet og var frisk Rogalandsvind, så jeg kunne ikke bare ta dem av heller, men det var det første som ble byttet dagen etterpå?

Gleder meg til oppdateringer på prosjektene dine og gjerne bilder!!

-Erlend;
1985 2CV6 Special
1986 2CV6 Charleston
1987 2CV6 Club
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Utlogget Max Wiggo

  • Global Moderator
  • Anderumpe
  • ****
  • Innlegg: 637
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #13 på: Fredag 26 09 2008 @ 00:54:03 »
Jeg har lagt inn i almanakken at jeg skal en tur oppover å se/skru litt på disse bilene neste helg (bare 45 mil hver vei :)). Kan se ut til at Specialen ikke har rammeknekk likevel (ingen knirking, ratt og gear fungerer normalt). Begge rammene har samme profil der det skal være litt bøy, men vi får se om det ikke er tryggest å løfte av hytta for en ordentlig sjekk likevel. Jeg tror nok det er mye bil for penga, men det blir nok konvertert til innvendig lukking på taket.

Som god venn og skyldig i å smitte "Rezet" med frankofili/citrophili (inkubasjonstid ca 9 år), skal jeg nok presse på litt for å få dokumentert låvefunnet skikkelig. Satser på artikkel til Cp i tillegg til det som lagt ut her ;)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Utlogget Jan Ove Rønning

  • Vintertak
  • ****
  • Innlegg: 399
Re: Prosjekt i Trøndelag
« Svar #14 på: Fredag 26 09 2008 @ 16:58:45 »
Bilder og slikt skal det vel bli litt av utover. Skal prøve å få dokumentert prosjektet på min private hjemmeside også. Den er desverre litt utsultet på innhold for tiden.

Når det gjelder den "rammeknekken" så er jeg ganske spent, i og med at det ikke var noe som helst problemer å flytte girstanga med lillefingeren. (Spurte selgeren, og da lurte han på om han kanskje blandet med en 2CV han hadde solgt tidligere).

Satser på å få hentet resten av delene og Dolly-hytta i kveld. Må si jeg er VELDIG spent på tilstanden på den siden de andre delene på Dolly ser utrolig bra ut. Litt skummelt at hytta har stått ute, men både bagasjerom og gulv foran ser overraskende bra ut. Time will show, også har man da bare godt av å sveise litt. :)

1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza