Jakten på en takgrind. Hvem hadde trodd det var så vanskelig?
1. Leboncoin.fr - her er det til enhver tid 4-6 stk til salg, men ingen svarer på tross av dobling av ønsket pris. (ønsket pris euro 40-200). En blanding av originale og uoriginale
2. Chile/Argentina. Lite tilgjengelig
3. Storbritania. 1 uorg. til salgs £500,-. Dårlig stand.
4. Nederland - Custom made. Det desidert mest spennende alternativet. Her må man ut med ca Euro 300,-+ frakt. Men frakten er "døden". Euro 370,- poste restanse til Strømstad + 200,- i Poste Restanse gebyr. Så går det vel med en 1000-lapp til eller mer for å plukke den opp
https://www.shop-golden-years.nl/?product=oldtimer-imperial-citroen-2cv-custom-madeHan i Nederland jeg snakket med sa de ofte brukte Peugeot 203-takstativ, som de modifiserte.
Jeg tenker at et takstativ (egentlig) ikke er verdt 10.000,-.. Dvs jeg hadde ikke tenkt å bruke så mye. Men jeg tror jeg må gå for alternativ 5 - kjøpe et takstativ som er smalt nok/grei fasong og få en lokal sveiser (kompis) til å tilpasse den. Da kommer jeg meg unna med 1-2000,- for stativ + et par flasker rødvin..
6.Alternativet er jo å lage en helt fra scratch.. Men min bekjente skal slippe å gjøre en så stor jobb. Og det er heller få sveisere i området som jobber med slike private ting. Og man ender vel fort med 10k der også..

Noen som har en Peugoet 203 Takgrind liggende?