Jeg har et låvefunn av en 2CV. Nå har jeg (det siste halvåret) overhalt forgasser, kjøpt masse deler, tatt en service, luftet bremser, montert elektrisk bensinpumpe og skiftet alle slanger. Starter nå lett med choke og går på tomgang når den er god og varm. I dag renset jeg tanken og monterte ny giver til bensinmåler, den gamle var ikke mulig å redde. God stemning. Så kom jeg til å trykke på armen til akselerasjonspumpa på forgasseren, og da drypp det bensin, ser ut som det kommer ut under manifolden? Det var en strek i regningen... Må je skifte manifold, eller er det noe annet galt?
Problem nummer 2: Det ser ut som jeg har 15,5 V ladespenning på batteriet, men på kontakten ved børstene på dynamoen er det under 5, ladelampa lyser konstant. Det jeg tror er laderegulator (metallboks) blir varm så det holder. Er det denne som må skiftes eller er det noe annet?
Har både manifold og dynamo på ekstramotoren, men kvier meg for å bytte, i hvert fall i dag.