Jeg har tilbud på et ubremset understell for kr 1000. Det er registrert. Jeg vet ikke hva det veier, men jeg løftet på den ene siden og jeg tror ikke det er veldig tungt.
Kjøper jeg ubremset, må jeg holde vekta undetr300 kg, ellers er fartsgrensa 60 kmt, og det er for lite. Det står en grei bremset varehenger på finn for kr 3500. Jeg tror egenvekta på den er 170 kg, men det inkluderer jo bunn og karmer. Jeg har ikke veid 2cv huset som jeg har stående i garasjen, men det kan jo ikke veie all verden, så det må være mulig å få til innenfor 300 kg.
Jeg har ikke helt klart for meg hvoran jeg skal lage vogna men tanken til nå har vært som følger; Montere karosseriet bak fram, bredde karosseriet ca 20 cm. Fjerner jeg innerskjermene, bør innvendige mål bli va 135-40 og det holder til en snau dobbeltseng. Bakluka Kan slås opp og danne tak for en utvidelse av senga (bakover) framover, med vippbar sengebunn og sidevegger i stoff. På den måten får man plass til å beholde forsetene. Disse kan plasseres litt lenger bak enn originalt, og dashbordet kan byttes ut med et klaffebord. Motorpanseret; som skal vende mot kjøreretningen, må breddes likt karrosseriet, Det må lages et arrangement med skjermene sveiset fast til motorpanseret, og så tenkte jeg å montere kjøkkenet der motoren var.
Det fine med 2 CV setene, er jo at de tas lett ut og derved fungere som campingstoler. Av vektmessige hensyn tenker jeg at klaffebordet også kan tas ut og fungere som campingbord.
Men; i en campingvogn må man jo ha toalett, Tenkte å lage et teltarrangement med inng ang fra en av bakdørene til et lite telt rom der jeg kan sette en portapotti. Av vektmessige hensyn bør denne fraktes i bilen.
Baklysene tenkte jeg å lage a la frontlyktene. I prinsippet vil vogna se ut som en 2cv som blir tauet baklengs.
Et annet spørsmål er hvorvidt vogna bør være bremset,ettersom 2cv ikke bremser særlig mye bak. Men på den annen side; vogna kommer til å bli brukt sammen med saharaen når den blir ferdig, og den blir jo tyngre bak samt skivebremser, så kanskje det vil være greit med ubremset?
Driver forresten å fisker etter en pre 1961 2cv. Jeg har lyst på en original med førstegenerasjonspanser. I så fall vurderer jeg i første omgang å droppe Azellen. Det hadde vært flott å toppe det hele med en velpatinert førstegenerasjonsbil.
Jeg har alt som trengs for å lage campingvogna, men jeg har jo mange andre prosjekter også, men prioriteten fram til neste somvil være Sahara og Campingvogn. Mitt problem har imidlertid hele livet vært at jeg har holdt på med alt for mye samtidig, så jeg ender nok opp med å begynne på Barboten også. Huff
Vet du forresten om noen som har et tilhengerfeste liggende?