Hei Poirot, tidlig oppe en søndagmorgen?
Joda, jeg er klar over at jeg tok feil av hva som er camber og castervinkel. Hva angår spørsmåler om man merker at catervinkelen endres under kjøring når fjæringen har store utslag, så vil jeg tro at svaret stort sett vil være nei. Grunnen til dette vil være sammensatt, men det er ikke grunn til å gå inn på dette. Dersom man imidlertid "ekstremsenker" bilen uten å endre castervinkelen, blir (ifølge hva som rapporteres fra folk som har erfaring med å ha gjort dette) styringen altfor stiv.
Hva angår fjæringskomfort, har jeg en 1984 modell 2cv6 som skal besørge den komfortable transporten. Den bilen som skal senkes er er "2cv Barbot special" 1953 replika, en bil som ble bygget på begynnelsen av 1950 tallet for å sette rekorder, hvilket den gjorde i 1953, og senere til racing i klassen under 350 ccm. Dersom man googler, får man opp bilder både av originalen og av flere replikaer.
Min utfordring til menigheten er å få flere til å bygge en slik, så kan vi få en egen racinggruppe i 2cv klubben. Hadde ikke det vært kult så vet ikke jeg hva som er kult!
Atle