Du nevnte at du hadde hatt Visa motor i 2cvn, altså en 652ccm. Forskjellen på denne motoren og 602 motoren er såvidt jeg vet bare sylinderene og stemplene. Mitt spørsmål der derfor; har du 652 sylindere og stempler til salgs; jeg kan tenke meg slike til Barboten.
Visa 652 er en helt annen motor en standard 602. Den har Nikasil belagte sylindre av aluminium, tre veivlager , annen kamaksel, annet svinghjul, annen forgasser, andre topper og elektronisk tenning med sensorer på svinghjul. Det var en hel del tilpasning som måtte til for å få Visamotoren i min 2CV. Min Visamotor står i øyeblikket på lager og det er flere i køen for å overta den, men jeg kan sette deg på listen hvis du vil :-)
Man får nå sett med 652 (og større) sylinder- og stempelsett som kan settes rett på en 602 motor som sammen med større dyser i forgasseren, etter sigende skal gi gode resultater for de som ønsker mer krefter og det er flere i klubben som kjører fornøyde rundt med dette. Det kan være en idè for deg til Barboten.