Norsk 2CV-forum

Skrevet av Emne: Têtard-prosjektet  (Lest 123 ganger)

Utlogget PerI

• Global Moderator
  • Mehari
Têtard-prosjektet
« på: Torsdag 28 11 2019 @ 11:46:55 »
Har jo snappet bilder av denne, men tenkte det kunne være artig for andre også å følge med på.

Dette er en litt-mer-enn vrakpantbil kjøpt med familierabatt av en onkel av meg. Hvem som har kommet best ut av det vil vise seg :D

Han har hatt bilen noen år men er i ferd med å flytte så denne måtte vekk fra hans tomt. Sist godkjent i 2013, så den har bare gått i veldig nærområde i senere tid. Bil og forrige eier var innom på Sørlandstreffet et år.

Têtard er fransk for rumpetroll (Om jeg kjenner biologien rett så blir disse til frosk som voksen..), om det blir det endelige navnet vil vise seg. Nåværende farge er jo ihvertfall grønn.

Planen er å bruke mest deler jeg har fra før, så det kan fort bli en salig miks av farger.

Må sveise litt i gulvet foran på venstre side, ellers overraskende hel i ramme og resten av karrosseriet.

Bilder fra overtakelse/frakt over heia (Den startet ikke, startmotoren viste seg å være kaputt)

Inn til vinterlagring i låven (clutchen sluret og bakbremsen hang på minst et hjul, hjalp til med talje og stropp)

demontering av front gikk bra, ingen skruer knakk eller hang unødig hardt

Plasten på viskerarmen knakk da jeg tok av viskerbladet. Ikke så rart når det står Germany med store bokstaver på den..
« Siste redigering: Torsdag 28 11 2019 @ 15:10:53 av PerI »
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Ami Super · azu & Ami prosjekter · '74 GS · Flere C5 bruksbiler, ymse annet også i garasjen

Utlogget André

• Ami
  • *
  • La bonne vie
Sv: Têtard-prosjektet
« Svar #1 på: Mandag 02 12 2019 @ 17:51:59 »
Misunnelig.... ser ut som veldig bra prosjekt
73 - 74 mod 2CV6 ?
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Utlogget PerI

• Global Moderator
  • Mehari
Sv: Têtard-prosjektet
« Svar #2 på: Mandag 02 12 2019 @ 20:54:59 »
Misunnelig.... ser ut som veldig bra prosjekt
73 - 74 mod 2CV6 ?

Reg førstegang november 1974, 435 ccm opprinnelig men som så mange andre byttet til 602-motor. Vurderer skivebremsombygging også siden jeg fikk tak i et par kasser før sommeren. Får se hvor fantasien sier stopp  :)
Den har allerede hengende pedaler så det er jo bare å gå over bremsene først som sist så antar det er mindre jobb å sette i skivebrems og bytte alle pumper og gummideler i bremsesystemet enn å overhale alt av trommelbremser.
« Siste redigering: Mandag 02 12 2019 @ 20:58:07 av PerI »
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Ami Super · azu & Ami prosjekter · '74 GS · Flere C5 bruksbiler, ymse annet også i garasjen