Hehe, det ble jeg som kjøpte bilen i annonsen... Jeg har også ønsket meg 2CV i mange år. Nå gleder jeg meg til å ta fatt i lange vinterkvelder... Nei, vent litt, jeg må jo stå ute! Ja ja, får ta med deler inn i kjellerstua etter hvert...
Det er etter min ringe vurdering et relativt lett objekt. Har funnet litt rust i gulv, ved B-stolper og i div. hjørner. Tenkte å ta med guttungen (på 30) som er et svin til å sveise, planen er å ta en lett restaurering først, få bilen på veien og kjøre litt neste sommer med et smil om munnen.
Motoren startet når jeg helte bensin i forgasseren (som sitter litt løst) og satte i batteri på beste roadkillvis, har ikke undersøkt veldig nøye, men den kjennes rimelig tight og er tørr og fin utvendig (har stått siden -93, så det skulle bare mangle). Mangler luftfilterboks og bremsevæske under der i hvert fall. Skal rense bremsesystemet grundig. Noen som vet om man kan bruke LHM som bremsevæske for å sikre mot koking, eller går alle pakninger til H... da?
Alle gode råd og tips om skruing, typiske feil og billige deler mottas med takk.
Håper selvfølgelig også "insanefish" ikke hater meg for at jeg kjøpte bilen rett for nesa di.