Norsk 2CV-forum

Skrevet av Emne: Tur til verdenstreff 19 i Kroitia  (Lest 126 ganger)

Utlogget Addi

• Startsveiv
  • *
Tur til verdenstreff 19 i Kroitia
« på: Lørdag 15 09 2018 @ 20:51:38 »
Hei,
Vi er 2 stk. 2cv entusiaster som har planer om å dra til verdenstreff i Kroatia i sommer. Vi skal dra, helt sikkert og vi vil høre med dere her i forumet om det er mange som drar, eller planlegger å dra.  fint å veksle erfaringer om forberedelsene til turen.
Mvh
Addi

Utlogget eilert

• Global Moderator
  • Ami
Sv: Tur til verdenstreff 19 i Kroitia
« Svar #1 på: Onsdag 19 09 2018 @ 02:09:40 »

Ja, regner absolutt med å få til å ta turen neste sommer, men hvordan er for meg dessverre umulig å si noe om enda da det må tilpasses familien. Det som derimot er sikkert er at det kan bli ganske god oppslutning av norske biler på treffet. I Portugal stilte ca 20 biler og i Polen 2015 tror jeg det var så mange som 35 biler. Det vil nok som vanlig bli en form for felleskjøring, og/eller at det dannes mindre grupper som reiser sammen, så absolutt fint å utveksle erfaringer her underveis i forberedelsene!

Oppfordrer også alle til å kjøpe billetter til treffet nå da dette bidrar til at arrangørene har litt disponible midler i anskaffelser og forberedelsene som skal gjøres.

Flere som har planene mer eller mindre klare??

-Erlend;
1985 2CV6 Special
1986 2CV6 Charleston
1987 2CV6 Club
2011 C5 2.0 HDI 163 Exclusive Tourer
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Utlogget EirikJ

• Mehari
  • **
« Svar #2 på: Onsdag 19 09 2018 @ 10:58:39 »
Mine planer har en tendens til plutselig å endre seg, men jeg har en foreløpig plan for turen til Kroatia.
Starter i nord Norge og kjører Finland ned til Helsinki. Besøker noen der og kjører så (hvis jeg klarer å planlegge det tidlig nok) til St.Petersburg. Etter to-tre dager i Russland går turen til Estland og derifra til Kroatia via Ungarn. Jeg ønsker å besøke flere av landene sør for Kroatia. Har ikke bestemt meg enda om det blir før eller etter treffet. Har 9 uker ferie, så burde ha tid til det.

Hadde vært gøy om noen ble med å besøke landene sør og eller øst for Kroatia.
Citroënnlig hilsen Eirik

Utlogget Poirot

• Mehari
  • **
« Svar #3 på: Torsdag 27 09 2018 @ 16:30:52 »
Er absolutt på tide å ta en Verdenstreff-tur igjen, ja!
Og til sommeren er det faktisk 30 år siden jeg sist var i det som da het Jugoslavia - inkludert Kroatia!
Og da er det kanskje på tide å kjøpe billett...? ;-)
HÅPER både at min kjære kan bli med meg, og at den røde AK'en er EU-ok og klar for en liten Europa-tur, men MÅ en angi reg.nummer og biltype ved registrering - eventuelt kan dette endres før ankomst?
Bedre med 2CV enn bare èn!

Utlogget Max Wiggo

• Global Moderator
  • Anderumpe
« Svar #4 på: Fredag 28 09 2018 @ 22:09:17 »
Er absolutt på tide å ta en Verdenstreff-tur igjen, ja!
Og til sommeren er det faktisk 30 år siden jeg sist var i det som da het Jugoslavia - inkludert Kroatia!
Og da er det kanskje på tide å kjøpe billett...? ;-)
HÅPER både at min kjære kan bli med meg, og at den røde AK'en er EU-ok og klar for en liten Europa-tur, men MÅ en angi reg.nummer og biltype ved registrering - eventuelt kan dette endres før ankomst?

Billettprisen avhenger av om det er Citroën A-modell, annen Citroën eller annet bilmerke, så biltype er viktig. Om du registrerer AK'en og ankommer i 2CV så tror jeg ikke det spiller noen rolle. Men f.eks. bytte fra AK til VW tror jeg du må nevne i porten ved ankomst.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules