Norsk 2CV-forum

Skrevet av Emne: Chassisnummer/ 2 cv vrak  (Lest 277 ganger)

Utlogget Addi

• Startsveiv
  • *
Chassisnummer/ 2 cv vrak
« på: Søndag 08 07 2018 @ 18:12:37 »
Jeg ble tipset om en 2cv fra 78 som skulle leveres til opphuggeren, dessverre rakk jeg ikke å få tak i eieren før melding om vraking er levert! Det er da ingen vei å redde den bilen ( 2cv6 år 78, avskiltet siden 1995)! Jeg dro til opphuggeren og fant bilen nesten hel. jeg fikk lov å hente alt fra den bilen bortsett fra ramme  og huset. Opphuggeren var streng på det og vil ikke slippe noen å ta ramme eller huset! Og det forstår jeg. (Ramme  er helt rustfri etter nøye undersøkelser! Ramme er godt behandlet og "bader" i olje.
Så:
Hivs det er noen der ute som sitter med en 2 cv fra 70 tallet til salgs, uansett tilstand. bilen kan også være klar for vraking, så lenge papirene er i orden så er det interessant.
kan nås på 41243156
mvh
Addi
« Siste redigering: Søndag 08 07 2018 @ 18:37:00 av Addi »

Utlogget EirikJ

• Mehari
  • **
Sv: Chassisnummer/ 2 cv vrak
« Svar #1 på: Søndag 08 07 2018 @ 18:24:05 »
Hvis huggeriet skrur av chassisnummerplaten fra huset, hvis det er noen, og sliper bort chassisnummeret fra chassiet, hvis det er noe, så finnes det ingen grunn til ikke å selge chassiet og huset.
Citroënnlig hilsen Eirik

Utlogget Addi

• Startsveiv
  • *
« Svar #2 på: Søndag 08 07 2018 @ 18:29:37 »
Hvis huggeriet skrur av chassisnummerplaten fra huset, hvis det er noen, og sliper bort chassisnummeret fra chassiet, hvis det er noe, så finnes det ingen grunn til ikke å selge chassiet og huset.

Chassis er opprinnelig fra 78. Chassisnumeret er i originale rød plate på høyre side av huset. Jeg forklart han at plate kan fjernes, men han vil ikke. for sikkerhetskyld er det greit at han er streng på det, men jeg tviler på at den bilen er levert pga. alvorlige problemer i ramme eller huset. da kom jeg hjem med alle deler bortsett fra ramme og huset.
« Siste redigering: Søndag 08 07 2018 @ 18:48:19 av Addi »

Utlogget EirikJ

• Mehari
  • **
« Svar #3 på: Søndag 08 07 2018 @ 18:56:05 »
Bra du tok vare på så mye du kunne. Synd å kaste deler, særlig ting som opphengsarmer, traverser, styringer, fjærer motorer og girkasser. Dette er ting som stort sett kan gjenbrukes, og noe produseres ikke nytt men er basert på innbytteordninger.
Citroënnlig hilsen Eirik