Jeg hadde akkurat fått festet den siste lastestroppen i dag, konstaterte at hengeren var akkurat stor nok til jobben, da jeg kom til å tenke på noe Inge'n sa en gang; "Sånne duster som oss..."
Man kan neppe være
helt ved sine fulle fem når man bruker massevis med timer for å grave en godt rusten bil ut av en sammenrast låve for hånd, og så få bistand av en stor gravemaskin for å få den ut av "graven". Eller kan man?
Uansett, dust eller ikke, nå har jeg nå fått den hjem og den får en ny låve å bo i. En som ikke har rast sammen.

Jeg er ganske grønn på eldre A-modeller (eldre enn 1970), så det kan komme mange rare spørsmål fra denne kanten fremover.
Kan starte "enkelt".
Vinduene i bakdørene... Jeg har sett AZU med ovale vinduer bak tidligere. På den jeg har fått tak i her er det firkantede. Etter litt googling så har jeg funnet ut at i Belgia fikk de firkantede bakruter i AZUen i 1954, mens i Frankrike så kom det først i 1963. Ikke at det har noen betydning sånn sett, men er det noen som vet om flere av AZUene som kom til Norge hadde firkantede bakruter?
(Denne kom på samme forsendelse som Thor sin, så de har samme opphav).
Kan det rett og slett være så enkelt som at franskmennene nok en gang bare har brukt de delene som var tilgjengelig på hylla den dagen?
Neste spørsmål... skal det være tett senter på felgene?
Er det forresten noen som har kjennskap til "Radioën"? Festebraketten sitter i taket, men radioen mangler...