Hovedmeny

Bytte av karosseri

Startet av Arnfinn, onsdag 05 nov 2014 @ 14:50:44

« forrige - neste »

Arnfinn

Hei Har et karosseri bytte på gang, men mangler karosseri nr. På det kasserte er det slått inn på høyre side øvre torpedo, litt over der bremsevæske glassene en gang var installert.

Karosseriet jeg skal bytte til er trolig rundt 1970, men mangler nr.

Er det mulig å skaffe "nye" plater med karosseri nr ?

Eller er det noen som sitter på et sett med merke utstyr for innslag på det nye karossriet

Arnfinn

Otto

Men har karosseriet eget nummer? Ramma skal ha bilens idetitetsnummer.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Arnfinn

citro1cx

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

citro1cx

Sitat fra: Arnfinn på torsdag 06 nov 2014 @ 16:12:01
Ja

bilen skal i utgangspunktet ha ett nr. på norske biler er  dette chassis nr som også står i vognkortet. Ramme nr er egentlig det samme nummeret. på nyere biler er dette VIN numret.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

hwibye

Kan du ringe meg på Søndag el senere så kan jeg få enmærmere forklaring på ditt problem. kanskje jeg kan hjelpe deg, om du ikke allerede har løst problemet,  da jeg har 2 stk 70 talls biler i deler. Mitt tlf nr er 90848 165

Arnfinn

Takk for lenke til Franzose, en slik plate som vist har jeg. Denne er festet til den gamle ramma.Det er som sagt slått inn det samme nr på karosseriet. Men iog med at jeg bytter karoseri blir karosseri nr "borte".
Mulig dette ikke blir noe problem, men ideelt ønsket jeg å slå inn det samme nr på erstatnings karosseriet.
På min 1987 mod står nr på en aluminiums plate, festet med popnagler

Arnfinn

KjellJarle

Hei.
På min 68 mod. var det jo kun nr. på rammen, men en tidligere eier fikk det slått inn i karosseriet og registrert hos biltilsynet.
Spørsmålet er kanskje hva som står i papirene hos biltilsynet.
Traction 15 six                    1950
50% eier av Traction 15 six   1950 (prosjekt)
2cv                                   1968
50% eier av 2cv sahara        1963
C5  2,0                              2002
Berlingo 1,6 HDI                  2011

Otto

Mulig at Biltilsynet bør slå inn nummeret på karosseriet?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

Jeg tror biltilsynet egentlig kun er interessert i rammenummeret.
Men ved EU kontroll har de kun sjekket nummeret på plata på torpedoveggen som hos meg er det samme som rammenummeret. Antar det er fordi de ikke gidder å lete etter rammenummeret.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Rage

Hei.
Jeg har også numeret innslot på torpedoveggen på min 2cv. Å har ingen nummermerking på ramma.
Det har aldrig vert noe problem.
Men skulle jeg ha slott inn nummeret noen plass, hadde jeg gjort det på ramma. Torpedoveggen tåler veldig lite.
Har sjølv stått hos biltilsynet med Meharien min og slott inn rammenummer!!
Da blei di fornøyde.
Men tror ikke di blir fornøyde vis du kommer i ettertid å sier hva du har gjort.
Hadde bare gjort det sjølv.
Å kompetansen på bilene er så dorlig i dag, at jeg tror ikke at noen vil reagere så lenge du kan vise til et nr.
Mvh Thomas Rage
1980 2cv6 Club RF 11474
1973 Mehari RZ 31705
1964 AMI6 28-03-50
1971 2cv4 34-83-63
1968 AK 350 27-46-49