I går startet jeg forberedelsene til Spania-turen med nye støtdempere, nye bremseskiver foran og en fin og blank elektronisk tenning. (Nition ett-eller-annet kjøpt av Torben i pinsen).
Så langt alt vel, men... det er alltid et men ikke sant?
Etter en god halvtime på veien så begynte jeg å kjenne litt napping i bilen i jevn hastighet (omtrent rundt 60 km/t).
Satte inn nye plugger, uten at det hjalp nevneverdig. (De gamle pluggene begynte å bli nettopp det, gamle).

Brukte bilen på jobb i dag, og opplever følgende;
- Litt tyngre å få start på.
- Sløvere og ikke like kvikk som før, (virker som motoren stritter litt i mot)
- Napper i jevn hastighet med moderat turtall
- Jevn hastighet i 80-90 går helt fint
For en gangs skyld så har jeg fulgt bruksanvisningen også...

Jeg har ikke byttet coilen, selv om jeg har hørt at enkelte anbefaler dette. Kjører på en helt standard svart coil, som jeg aldri har hatt noe "varmgang" på.
Jeg mistenker at jeg har bommet litt på tenningstidspunktet, og at den har havnet på noe fortenning??
Noen som har lignende erfaringer med sin elektroniske tenning?
Krysser fingrene for gode svar og innspill her, så jeg heller får konsentrere meg om å få lagd et verktøy for å presse ut kingbolter "på stedet".