Hei Forum
Så "lett" slipper dere ikke unna Bergen. Jeg stjeler fra Hamsun: "Bergen er en slik by en ikke kan slippe ut av, uten å bli merket for livet" ( eller var det: merke RUNDT livet?

) OK, fler bilder. Bilde 1. Selv innfødte innser at begeistering for Bergen er ikke nok (om det mangler ei livbøye,

berg en, Bergen) så ferden gikk videre for oss.
Vi kjører nordover, ut av Bergen, og etter en liten time ser vi ei stor og fager bru. Bilde 2. Akkurat da gikk det i "100" så navnet er glemt. "Akk", tenker bæringen, som drømmer om lettere traffikkavklaring i nærmiljøet, "gid det var oss som fikk denne "veipengen" her". Jeg unner andre områder å få god vei. I min kommune hvor vi er mer enn 110 000 innbyggere, hvorfor får ikke vi gjennomfartsårer som er dimensjonerte for trafikken?

Mellom Bergen og Voss ser sjåføren enkelte glimt av himmelen, om bilen har soltak, hvilket 2cv ALLTID har. Jeg hadde kledd meg sommerlig i sandaler uten sokker, kortbukse og polotrøye med kort arm. Antrekket ble for kjølig. Det var mange kilometer tunnell. Jeg har nå hilst på de fleste trollene som Peer Gynt må ha møtt. Mange av tunnellene var kaldere enn fryktet. Jeg kjente revmatismen komme krypende

. Mottrekket er selvfølgelig å kjøre så hurtig at en ikke rekker å bli kald. (Jess, med 29hk og 602 ccm er dette er smal sak ; når tunnellen er 16km).
Voss kom i fokus, to ganger, både kommuneskilt og "Fleskemannen/ Fleischer". I Voss fyllte jeg tanken, målet var Hamar før svigers sovna, slik at vi kunne gå ut å spise hver vår biff. I Voss fikk jeg omlag 20 liter bensin (full tank) og tråkket ettertrykkelig på "gassen" (bare morsomt om du leser flere tråder på Forum).
"Kort" tid etter Voss er det veiarbeid. Her heter det Stalheim. Bilde 4. Den oppmerksomme leser ser over Spot sitt ventre takhjørne en horisontal, menneskeskapt linje. Linjen er taket på Stalheim hotell. I høyre for taket nærmere fotografen er det en slynget vei, kjent som Stalheimskleiene. Her har også jeg kjørt "tyrister" i buss. Opp og ned på tur for Bennett og andre. Å måtte rygge for å komme rundt svingen er uvanlig mange steder, men ikke i Stalheimskleiva. De som satt i baksetet i bussen "hylte" nesten alltid når de ble rygget utenfor avgrunnen. Pussig

.
Da er det opp til deg om du vil henge på. "Virruværramesåhengpå"
mvh inge