Norsk 2CV-forum

Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Mekkekroken / Sv: Rar modifisering av sikringsboksen?
« Nyeste innlegg av SvenML Fredag 19 07 2019 @ 11:46:48 »
OK, tusen takk - har lagt merke til at det er automatisk kjørelys. :-)

 Jeg prøver å finne feilkilden(e) til at venstre baklys og instrumentlyset har sluttet å virke, og oppdaget da denne modifikasjonen. Det er ikke pæra når det gjelder baklyset, og tenkte jeg skulle finne ut om det var en enkel ting som f.eks en sikring som hadde slått ut begge.

Noen forslag til hvor jeg evt bør lete?

Og evt bilde av et originalt oppsett på sikringsboksen?
2
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: 2CV 1987 vil ikke starte . Problem løst ✌️
« Nyeste innlegg av Hamar2cv Torsdag 18 07 2019 @ 15:35:43 »
Problemet er løst. Det var stifter og kondensator som var problemet . Tusen takk til dere som har gitt meg gode innspill i saken. Klar for EU-kontroll neste uke. Krysser fingrene for at det går greit igjen.
3
Mekkekroken / Sv: Rar modifisering av sikringsboksen?
« Nyeste innlegg av Olav Onsdag 17 07 2019 @ 16:50:19 »
Automatisk kjørelys som jeg mener ble ettermontert i Norge. Visstnok mye tull med de greiene der, hadde de samme greiene på Simen sin bil. Fjernet alt sammen og har nå godt gammeldags manuelt kjørelys.
4
Verdenstreff 2019 / Sv: Ut på tur 2019
« Nyeste innlegg av Belgau Tirsdag 16 07 2019 @ 12:14:21 »
Kjempemessig!
5
Verdenstreff 2019 / Sv: Ut på tur 2019
« Nyeste innlegg av EirikJ Mandag 15 07 2019 @ 12:22:37 »
Vær hilset, her kommer en oppdatering av turen min så langt. Jeg sluttet vel siste innlegg med at jeg skulle besøke krigsmuseet i Lublin, Polen. Det var en sterk opplevelse, og trolig det museet som har gått sterkest innpå meg. Å stå i krematoriet som er bevart på området, og tenke på det som faktisk har foregått der, gir en mye å tenke på. Det var ellers mye horribelt å lese i de mange utstillingene som var i de brakkene som var bevart. Galskap.
Nok om det, etter det dro jeg mot den ukrainske grensen. Jeg kommer til å skrive litt kortfattet, for det har skjedd alt for mye til å skrive alt. På grensen ble det kø i 4 timer før jeg slapp inn i Ukraina. To grenseposter og tre kontrollpunkt. Papirer ble sjekket, og papirer ble skrevet. På ukrainsk side var de militære klær æ var ganske strenge. Men smile litt av bilen min gjorde de likevel  ;)
Sistemann ville vite hva jeg skulle gjøre i Ukraina. Turist, forklarte jeg, og han bare ristet på hodet, stemplet papiret og sa go go go.
Så var man i nytt territorium. Det skjedde mye den første kvelden, men kort fortalt var veiene grusomme. Man kan knuse en felg og et dekk på et øyeblikk. I Ukraina finnes innen gamle biler bortsett fra uttallige game Fiat , Lada og litt annen russisk. Jeg har aldri opplevd så mye oppmerksomhet i trafikken som her i Ukraina. Det er helt vilt. Jeg tror faktisk jeg har blitt tatt mer bilde av, og tutet og vinket til mer her på en uke, enn jeg har på flere års kjøring i resten av Europa. Folk har kjørt etter meg ut fra landsbyer for å filme og ta bilder, og så snu og kjøre tilbake.
Alle vinker og ler. Kan ikke fylle bensin uten at det blir en fotoseanse ut av det. Hyggelig det, men har gjort fricamping, som jeg liker godt, veldig vanskelig. Jeg får rett og slett ikke være i fred noe sted.
Første hotell hadde jeg i Lviv. Veldig trivelig by hvor jeg var to døgn.
Har kjørt litt på måfå rundt om kring. Ingen har hatt tips, så jeg har brukt google mais og funksjonen utforsk i ditt område. Har bla.besøkt astronaut museum vest for kiev, og en nedlagt rakettbase sør for Kiev. Rakettbase var tidligere base for raketter som kunne nå USA. Jeg fikk omvisning i bunkeren og var 12 etasjer under jordens overflate. Jeg satt i stolen og trykket på knappen som kunne startet helvete. Selv om rommet er 12 etasjer under jordens overflate, hadde de sikkerhetsbelte....
Havnet etter hvert, tilfeldigvis, i Odessa, hvor jeg er nå. Trengte en pause fra veiene her. Hvis du noen gang kjører til Ukraina.... IKKE, kjør småveier. Stakkars stakkars 2cven min. Men den kjempet seg tappert fremover på de verste veier jeg har kjørt på, og klarte det fint gjorde den. Jeg passerte vel daglig 2 til 5 biler som skiftet hjul langs veiene. Her i Odessa er det første gang jeg har litt syden stemning, så har leid hotellrom rett på en sandstrand. Rommet kostet 280'- og halvliter i baren 8,-.
Har kost meg mye på balkongen med en kald halvliter  8)
I dag er det derimot på tide å starte opp min kjære kjøredoning, og sette kursen mot Romania. Jeg begynner å bli rastløs etter to dager med sol og bad. 2cven kjeder seg sikkert også nå, etter å ha fått minnet av ukrainske landeveier litt på avstand.

Fortsettelse følger
6
Mekkekroken / Rar modifisering av sikringsboksen?
« Nyeste innlegg av SvenML Søndag 14 07 2019 @ 19:44:32 »
Hei!

Se vedlagte bilde. Her ser det ut som noen har modifisert sikringsboksen en del. Noen som kan gi meg et forslag på hva som har blitt gjort, og hva som evt må kobles om for å få det riktig igjen?

Har en mistanke om at det kan være gjort i forbindelse med en tidligere eier som hadde Eberspächer i den, men det kan godt være noe annet. Eberspächer'en er demontert da den ikke virket og vi ikke skal bruke bilen vinterstid.
7
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: 2CV 1987 vil ikke starte
« Nyeste innlegg av Hamar2cv Torsdag 11 07 2019 @ 13:51:18 »
Deler bestilt sammen med coil.
8
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: 2CV 1987 vil ikke starte
« Nyeste innlegg av Morten Torsdag 11 07 2019 @ 12:34:35 »
Ser ut som det bare er forskjellig fabrikat, så begge vil nok passe. Classic Parts kan sikkert si noe om evt kvalitetsforskjell basert på sine erfaringer.

En annen sak - hvis du ønsker et mer vedlikeholdsfritt system kan du jo vurdere å bytte til elektronisk tenning. Svært enkelt å montere, og jeg har bare gode erfaringer.
9
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: 2CV 1987 vil ikke starte
« Nyeste innlegg av Hamar2cv Torsdag 11 07 2019 @ 12:03:16 »
Bilen ble fraktet til nærmeste verksted i går ettermiddag. Blir ikke gjort noe med den før over helga. De tar også EU-kontroll når den er oppe og går. Når det gjelder stiftsett (stifter + regulator) hos Classic parts blir jeg noe forvirret da det dukker opp 2 forskjellige typer. Er ikke sikker på hvilken som passer min -87 modell. Begge sett koster kr. 250,-.
10
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: 2CV 1987 vil ikke starte
« Nyeste innlegg av jonaf Torsdag 11 07 2019 @ 09:45:52 »
Starter den hvis du tar av luftfilterslangen og heller litt bensin i forgasserinnsuget?  Hvis den gjør det, er det bensinforsyningen det er noe galt med. En sprukket slange mellom bensintanken og bensinrøret er én mulighet. Eller en dårlig bensinpumpe. Eller at silen i bensintanken er tett. mulighetene er flere.

Tenningsgnisten sjekker du ved å ta av en pluggkabel og holde den to-tre millimeter fra gods mens noen kjører starteren.
Sider: [1] 2 3 ... 10