Norsk 2CV-forum

Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Mehari går litt men stopper
« Nyeste innlegg av siglis I dag kl. 08:16:34 »
Takk for tips  :)
2
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Mehari går litt men stopper
« Nyeste innlegg av Morten Lørdag 18 05 2019 @ 19:06:47 »
Så bra at det ordnet seg med en liten rens! Disse metalltankene har det med å ruste fra innsiden, særlig hvis bilen står over tid uten at tanken er full. (Kondens)
Hvis du først slipper ned tanken kan det lønne seg å gi den en behandling som stopper videre rustangrep, på samme måte som man gjør med motorsykkeltanker. http://www.tankcure.nl/Engels/indexuk.html skal være et ok produkt.
3
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Mehari går litt men stopper
« Nyeste innlegg av siglis Torsdag 16 05 2019 @ 06:45:47 »
Da forsøkte jeg først å tappe tanken og fylle på ny bensin. Rensa også filteret/sila i forgasseren. Ingen bedring. Tok deretter ned tanken og rensa filteret som sitter i bunn. Da ble det sus i serken, og Mehari er tilbake på veien igjen :-). Ser at jeg skal ned igjen med tanken og skylle den skikkelig, men ble ikke tid til det i går. Skal også sette på et nytt filter på ledningen inn.

En fantastisk bil :-)
4
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Mehari går litt men stopper
« Nyeste innlegg av siglis Tirsdag 14 05 2019 @ 05:43:03 »
Hei Morten, og takk for svar.

Jeg mener det er metalltank på denne.

Heller også til at det har med bensinen å gjøre. Tenker å tappe av den gamle når jeg kommer hjem (er ute og reiser) og fylle på ny 98 oktan. Regner med at det er tappeskrue i bunn av tanken. Skal se om jeg finner filteret i forgasseren og ta en titt på det. Og om det er noe ekstra filter, men så ikke noe sist jeg titta. Men det får jeg heller sette på nå i ettertid.

Kommer tilbake så snart jeg har fått sett på saken.
5
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Mehari går litt men stopper
« Nyeste innlegg av Morten Mandag 13 05 2019 @ 22:28:14 »
Hei!
Symptomene du beskriver kan utmerket godt være resultat av problemer med bensintilførselen. Det kan jo være vann/kondens i forgasseren, rusk/vann i tanken e.l. Det er dårlig med filter på 2CV originalt, det sitter ett ved innsuget i tanken, og et messingfilter i forgasseren ved innsuget. Det er mange som setter på ekstra filter, dette må i så fall stå før pumpa og ikke etter, mtp lekkasjefare. Et slikt filter vil jo avsløre om det er mye grums i bensinen. Vet du om det er metall- eller plasttank på den?
6
Mekkekroken AKUTT!! / Mehari går litt men stopper
« Nyeste innlegg av siglis Mandag 13 05 2019 @ 17:38:27 »
Hei;

Er ny her på forumet. En kompis kjøpte nylig en Mehari. Denne har stort sett stått de siste 5 årene, men gikk fint da vi henta den. Bensinen er noen år. gammel Han har kjørt noe med den, men i går når vi skulle skifte litt oljer og smøre opp, stoppa den. Den starter, går noen meter, og så stopper. Fylte på ny bensin, men det er noe av den gamle igjen. Kobla fra bensinslangen på forgasseren, og det ser ut til at den pumper opp bensin. Lurer da på hva det kan være? Er det bensinfilter på denne som bør skiftes, og eventuelt hvor er dette? Bør tanken tappes og bytte ut all gammel bensin? Er det andre ting som kan dukke opp sånn i det blå?

Håper å få den igjen på veien igjen litt kjapt, så veldig takknemlig for svar :-)

Mvh
Sigbjørn
7
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Bensinpumpe
« Nyeste innlegg av Otto Lørdag 11 05 2019 @ 06:41:11 »
Monterte ny pumpe. Tut og kjør.  :)
8
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Skifte pærer i instrumentpanelet
« Nyeste innlegg av Kristian Torsdag 09 05 2019 @ 22:52:27 »
Vedr. bensinmåler:  Det er to ledninger med vanlig Citroën rundstikk som skal inn på måleren, en pluss som går over tenninga og en til giveren.  I tillegg har noen målere en egen jording, uisolert flatstikk, mellom de to runde.  Denne må også være på for at måleren skal virke.  Når speedometeret er skrudd løs skal du kunne dra hele enheten litt inn i bilen for å komme bedre til.  Den henger i speedometerwiren, men den er jo skrudd fast i speedometeret, så det er mulig å dra litt uten at noe går i stykker.
9
Mekkekroken AKUTT!! / Sv: Bensinpumpe
« Nyeste innlegg av Belgau Torsdag 09 05 2019 @ 22:26:06 »
dra et par runder med sveiva, slik at du er sikker på at pumpa pumper bensin og ikke bare luft. Det bør da komme et par skvulper bensin ut av slangen hvis pumpa virker.  Sett bensinslangen på forgasseren og start bilen.  En sliten pumpe vil slippe bensin tilbake når bilen står over vinteren og kan da trenge litt sugehjelp for å komme i gang.

Mest trolig skyldes manglende pumpevirkning at ventilene i pumpa ikke tetter / ikke åpner. Selv om jeg også har erfart svikt på membran.
10
Mekkekroken / Sv: Pumpebrems
« Nyeste innlegg av Kristian Torsdag 09 05 2019 @ 00:24:18 »
Riktig justert skal pedalen gå ca. 1/3 inn.  På alle tråkk. C'est tout!
Sider: [1] 2 3 ... 10