Startproblem ved varm motor

Startet av Hans P., søndag 02 feb 2014 @ 15:44:29

« forrige - neste »

jonaf

Sitat fra: hwibye på onsdag 10 mai 2017 @ 09:37:22
Kontroll av ventl klaring:   Det enkleste er å kjøre motoren god og varm, umiddelbart ta av ventil dekslene og sjekk om vippearmene beveger seg. Det er det sikeste.
Coilen er oftre et problem. Flere har erfart at bilen stopper ved for varm coil. Enklest er som mange har nevnt, bytt coil ved god og varm bil når den ikke vil starte.

Dypp en klut i kaldt vann og pakk den rundt coilen. Hvis motoren starter lett etterpå, er coilen på vei ut.

Hans P.

#31
Takk for råd, men dette problemet med start er no løyst:  :)

EirikJ

Sitat fra: eilert på onsdag 10 mai 2017 @ 02:15:08

Ja, det straffer seg å tenke på salg av våre kjære  ;D

@Eirik; det du sier om at det normalt sett ikke skal gå ann å rulle bilen er godt mulig det, men den bilen jeg fortsatt har stående som ble kjøpt nettopp fordi den hadde låst seg kunne også rulles med clutchen inne og ble faktisk slept hjem av forrige eier i alt for mange kilometer - og er nå helt umulig å få opp igjen, hvertfall for alle oss som prøvde på et klubbmøte for 2-3 år siden...

Ja, det stemmer vel omtrent med det jeg skrev. Når den er helt låst, lar den seg ikke trille. Jeg kjøpte en bil med låst girkasse for endel år siden. Det var ikke mulig å trille bilen. Skiftet girkasse på parkeringsplassen der bilen stod, og kjørte hjem bilen etterpå  :)
Citroënnlig hilsen Eirik

eilert


Æh... oki, så vi er da enige om at en bil med helt låst girkasse kan trilles når "kopplingspedalen är nedpressat"??  ;D
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën