Hovedmeny

2cv Varebil

Startet av Saxlund, fredag 04 apr 2014 @ 13:04:05

« forrige - neste »

Saxlund

Hei
Vet det er nesten umulig å få tak i, men jeg ønsker å kjøpe en 2cv varebil, det meste er av interesse.

mail: alf.saxlund@online.no  Tlf. 91653407

Alf S

osbra

Hei

Få til salgs i Frankrike også. Dermed også vanskeligere å få til en eventuell import. Kanskje derfor denne eieren prøver seg på hele 14 000€? Litt tynt med opplysninger egentlig i annonsen som kan forklare den høye prisen.

http://www.leboncoin.fr/voitures/643577191.htm?ca=12_s

Hilsen
Oscar
Hilsen Oscar

DS 1963
2CV 1959 AZL
GS Pallas 1978
XM 2,1 TD 1991
XM 2,1 TD 1999

Saxlund

Ja flott bil, de er nok utrolig sjeldne har sett noen på mobile.de til Euro 5000-7000 men på langt nær så bra som denne, ellers takk for tipset
men 14 000 euro er nok i dyreste laget.

Hilsen Alf



Saxlund

Hei  Det var jo topp 3 stk sånn straks, tenkte faktisk ikke på ebay denne gangen, den siste var jo rå bortsett fra RHD og 60,000,- plus mva men den så ny ut, går det
an å bygge om til lhd. uten for mye arbeid.

Hilsen Alf

JohnM.

Ombygging til LHD vet jeg ikke mye om... Det er nok andre her som kan mer om det enn meg.
Lykke til.
John M
DONALD

citro1cx

Sitat fra: Saxlund på lørdag 05 apr 2014 @ 20:52:33
går det
an å bygge om til lhd. uten for mye arbeid.

Hilsen Alf

jeg vet heller ikke så mye om dette, men den største forskjellen må vel ligge i instrument/rattkonsollen og styring/tannstag. Også ledningsnettet må vel være annerledes trukket. Bremsepedal/hovedsylinder blir vel også en utfordring. Det som slår meg, er vel at det kan være like greit å bytte hele torpedoveggen.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Retro

#8
Sitat fra: osbra på lørdag 05 apr 2014 @ 00:02:47


Få til salgs i Frankrike også.

Tja, er vel en del biler til salgs på 'leboncoin' da til å være såpass sjeldne.

Søk på: fourgonette eller camionette. (Prøv med både en og to N'er da selgere staver forskjellig)
            Andre søkeord er AZU , AK, AK250, AK350 og AK400

Atle

Saxlund

Takk for det, noen formening hva varebilen er verdt kontra den vanlige, og for meg som ikke har så mye greie på dette er det noen vesentlige forskjeller på de
forskjellige modeller, utgaver av denne.

Mvh. Alf

PerI

AZU har 250 kg nyttelast og 425ccm motor. Understell/bremser er nokså likt til 2cv. Finnes i en lang og kort utgave, ca 20cm forskjell bak bakhjulet. Rillene på varekassa er de smale. AZU forsvant mer eller mindre på slutten av 60-tallet/begynnelsen av 70-tallet.
AK har som oftest 400 kg nyttelast, høyere tak og 602ccm motor. Understell/bremser er grovere dimmensjonert enn 2cv. Rillene på varekassa er brede. AK kom mer eller mindre som er arvtaker til AZU, men de ble også produsert felles.
Så har du Acadiane som er de siste årganger med varebil og har Dyane-front. Fortsatt 602ccm motor men enda litt mer forskjell i understell. Er den ikke litt lengre også?

Er du på utkikk etter en norsk en, må du nok belage deg på et prosjekt da det er veldig sjeldent at nøkkelklare AZU/AK/Acadiane dukker opp for salg. Prosjekter finnes rundt omkring. Litt mer antydning på hva du er ute etter og hva du skal bruke det til gjør det kanskje lettere å selge for dem som har noe stående?

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Saxlund

#11
Hei
Takk for opplysninger, er nok mer ute etter en AK 400, følger en på Ebay nå som er oppe i Nok. 20,000,- bra teknisk men noe småtteri karrosserimessig,kan skru endel selv
men ikke så god på kaross sveising så jeg hadde håpet å slippe sveising, lakk ol. går greit det meste mekanisk også.
Husker godt den varebilen fra tidlig ungdom den var kjempeartig å kjøre og vekker endel gode minner.

Er farveskjema Gul og sort et som er brukt på 2cv noengang altså personbilen?

Mvh.  Alf

Sambalbij

jeg vet en AK 400 som stod i en lavo lit sur fra Byrkelo sammen med noe 2CV og en Mehari. Eieren daude og sonnen som arvde hele greier er ikke interssert. Uten stod 2 DSer en hvit men den er begge bort. Vet ikke om resten er enda der. Lavoen star fortsatt der.
det går and å spor folk i naerheten hvem som eier dette. Det har jeg gjort sjolv men mistet lappen med info.

ser på lavoen (som viser DS-en enda der) google streetview :    61.622881,6.529291
har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.

Canuto

Nah. Meharien kom faktisk fra Byrkjelo, opprinnlig. Tror muligens den gikk noen få år i Bergen først.
Det var 2 Meharier der. Den ene dansk, og kjeks.
De er nå alle flyttet. Fått selskap av flere artige Citroner.
DSene var aldri gode. Og ble verre av at noen stjal deler av dem og knekte dør og baklokk.
Det er ingen lavo, men en geitefjøs. Det var ingen eier der, og ingen sønn. De eigde bare fjøsen.
Den originale Meharien, var og er i ganske dårlig forfatning. Men, det er en av de opprinnelige 13 (?) som Citroën importerte opprinnelig.

Beklager, det er jo evigheter siden denne tråden gikk, men følte bare for å imotsi litt...   ;)

En av AKene vil nok bli vurdert solgt om noen år. Samme gjelder Acadianene, enten en eller to av dem. DSene er helt i det blå.
Acadianene er i deler. AK400 er komplett, men går ikke gjennom EU test. Bremser først og fremst. Men, alt teknisk må gjennomgås.
Det må ryddes opp, og alt bør være komplett og oversiktlig før salg - og det vil kunne ta noe tid, noen år tipper jeg. Har ikke lyst til å selge noe som er halvveis.

2CV6, 2CV4, AK400, AZU250, DSuper, HY72, Acadiane, Ami8, Kegresse, Mehari, 7, Rover75, LandroverDefender

Sambalbij

mener du at du er den som eier bilene i Byrkelo?
har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.