Ungdomsdrømmen... endelig?

Startet av nils-fredrik, torsdag 23 feb 2017 @ 10:07:58

« forrige - neste »

Otto

Ja, @tto hjelper alltid. (hva er det som trengs?)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert


Doffen mangler en vesentlig detalj på lufteklaffen og bagasjelokket...  ;)
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

nils-fredrik

#17
Må ha navnet sitt på lufteklaffen i hvertfall, ja :)  Er det mer du har lagt merke til? ???

Tenkte det være med en liten Doffen også før navnet kommer i mest mulig riktig "Dolly"-typografi...  ;D For eksempel slik...:
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

Otto

Erlend; jeg var redd det var sveising ;D ???, men navn på lufteklaffen er kurant.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert


Hehe, Otto, heldig vis er det ikke et eneste sted på denne bilen som har behov for sveising. Men skal huske det til neste gang jeg "delegerer" oppgaver  ;D
Nå får det være opp til Nils-Fredrik å avgjøre videre fremdrift altså ;-)

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Otto

Bilen ser helt ny ut, men mangler DOLLY er evt DOFFEN på lufteklaffen.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

nils-fredrik

Jeg melder litt direkte med deg, Otto, i løpet av uka  :)
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

Otto

OK. Ser at du bor på Gjøvik. Jeg holder til på Lillehammer. Hadde vært moro å sett nærmere på Doffen.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

nils-fredrik

Det må vi få til. Litt hektisk noen uker nå, men roer seg litt i/nærmere juni :) Er jo ikke så langt til Lillehammer.  8)

Et spørsmål til dere veteraner; fruen lurte på om vi skulle invitere svigerfar m dame på 2cv-tur til Helgøya i sommer. 4 norske voksne vil nok påvirke fart i bakker og over fartdumper, men det går greit. Men er det noen risiko for Doffen ellers? Hadde en tur med 4 her på Gjøvik, litt lavere totaĺvekt  ;D og da var det lavt heng bak og lite hula hula på "hoftene " bak på anda.... Jeg føler meg ikke helt kompetent til å si om det er til å leve med...  hva sier dere??  :quiz:
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

Otto

Helgøya rundt med kake på Skafferiet må være en super 2CV-tur. Burde gå fint med 4 voksne i Doffen.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

nils-fredrik

Var litt bekymret for støtdemperne (tror jo de tåler masse men det så litt "skummelt" ut for en 2cv-fersking når bilen sank ned bak  :o ) men da kan jeg gi grønt lys for denne bursdagsturen til Skafferiet. Intimt og god tid er bonus  ;D
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

Otto

Jeg har ikke særlig erfaring med "last" på 2CV. Sikkert andre som vet mer om det.🙂
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Ville tatt det veldig med ro over fartsdumper og ujevn vei. For å unngå at den bunner på gummiknottene mot ramma.

Det er mulig å stramme opp fjæringa, men litt styr er det jo hvis man skal gjøre det hver gang man ønsker å justere fjæringa.

Har kjørt eget relativt tungt flyttelass i 2cv selv, og det gikk jo på et vis. Eneste feilen som skjedde var at dekka på sykkelen som hang bakpå tilhengerfestet skrapte nedi i humper. Så ja, den var lav bak..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

nils-fredrik

Høres fornuftig ut. Fikk et lite dunk over en fartsdump da vi var fire her hjemme en liten tur... mest sannsynlig var det hengerfeste som tok nedi. Etterpå justerte jeg ambisjonene og slapp uønskede lyder på resten av runden  :angel:
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

nils-fredrik

Ville denne fungert, Otto? Skal se på den jeg har her i tråden også...
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)