Hovedmeny

Julequizz 2015

Startet av Thomas, søndag 06 des 2015 @ 23:58:31

« forrige - neste »

Thomas

Hoi, hoi, Forum :quiz:
Da er det Quizztid, og i år har Quizzavdelingen hatt et stygt uhell under forberedelsene til årets Quizzz.
Vi blir derfor nødt til å ha et arkivbilde i år, mens sårene gror (legens ordre!!) :police:
Vel, 8 av 10 fingre er i god behold og vi gleder oss over det!!!

Så til årets julenøtt....
Quizzavdelingen har i løpet av sommeren kjørt i gjennom ut- og innland for å finne en passende oppgave.
Vel hjemme på Bøler så vi at vi hadde kjørt mange tuneller fra Bergen til Bøler..Linus (miniQuizzmaster) hadde tellingen O0
..Og årets Quizz er: hvor mange tuneller kjørte "Quizzmasterfamily" gjennom fra Bergen til Bøler :quiz:

Håper på rekorddeltagelse, det er gratis, kun moro og selvfølgelig en Fet premie til den som har riktig, eller kommer nærmest riktig svar.
Svarfrist settes til 15. desember, da rekker posten å få frem premien til den heldige vinneren :-)

mvh
Quizzmaster :quiz:
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Azu59

Hoi hoi !

Måkke bite når du sutter på tottene Thomas !
Håper det leger seg greit 😊

Det kunne jo vært greit å vite hvilken vei dere kjørte, men jeg siden jeg tipper at dere ikke kjørte om Karesuando mellom Bergen og Oslo, er vårt forslag: 66 tunneller !

Hilsen fra Sjöfn og Thor
(p.t. i Vietnam for å finne ut julenissen Faktisk kan komme derifra.)
1959 Citroën 2CV AZU
1962 Citroën 2CV AZL3 (under oppbygging)
1973 Citroën 2CV6
2016 Honda CRF 1000 L (Africa Twin)
2004 Citroën Berlingo Vare
2008 Kinadrittscooter
2013 Tesla Model S P85

Toveto

Mvh: Tove

movikong

Jeg slenger meg på og sier '51 tuneller'


Mvh Movikong

André

mvh André....kjører 2CV i Bergen

henrysyrdahl sør

vi tippe 62 .....( 6o2 motor på 2cv )     0 er jo ingenting ......derfor 62.

dingus

1984 2CV Special - Ariel (2)
1986 Toyota HiLux - Luxefar
1994 Hymer Bobil - Bosse
2012 Toyota Auris - Traustisen

PerI

Nå står det jo ingenting om hvilken rute familien Andersen valgte fra Bergen til Bøler.. Var det via Voss, via Hardangerbrua, via Sørlandet (tolker bildet som et hint om det), via Trondheim?  Kanskje via hurtigruta nordover før turen gikk sørover? Teller Operatunnellen og Festningstunnellen som en eller to tunneller hvis dere da i det hele tatt kom via den?

Er dette kanskje et skikkelig lurespørsmål og at dere har klart å kjøre tunnellfritt? I så fall er det quizmaster som skal ha premie :D

Tipper uansett at svaret er 42 som jo er svaret på alt mellom himmel og jord ifølge "haikerguiden fra galaksen" :D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Tror det ikke var så mange tunneler. 29 ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert


Om ikke svarfristen er utløpt slenger jeg inn et forsøk i siste liten.

Hadde der gått inn for det kunne dere jo klart 602 tunneler iløpet av turen uten problemer, dog mange omveier, men så ivrige håper jeg absolutt ikke at dere var. Men dere kjørte jo tvert om den minst tunnelrike veien over vidda mener jeg å huske og mange er nok derfor tett mot svarer vil jeg tro.
Fra Bergen er det ca 30 tunneler opp til Voss, så ca 30 til før dere når Krøderen. Siste stykket og gjennom Oslo til Bøler er det vel ca 5-6, litt avhengig av veivalg så klart...
Ergo er det jo flere som har komet frem til 66 her, og jeg kan ikke annet enn å legge en liten knapp på at dere kjørte 68 tunneler i håp om at min resonnering kan er ørlite unøyaktig i den favør...

Uansett, gleder meg til å høre fasit! Måtte den beste vinne  :P

Samtidig ser jeg at jeg en eller annen gang må se på muligheten for å kjøre Bg. - Oslo tunnel fritt... Det vil være en fantastisk 2CV tur så klart!! I mellomtiden vet jeg hva som kan sysselsette gutta i baksetet når vi nå skal til Bergen i romjulen ;D

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Thomas

Hallo, Forum.
Da er Quizzmaster`s klare for å røpe fasit på årets julequizz :angel:
På årets flotteste 2cv-tur fra Bergen til Oslo, måtte vi sysselsette MiniQuizzmaster i baksetet.
Han fikk i oppgave å telle tuneller, oppdraget ble utført med stor entusiasme!
Vi har ikke talt med de 2 tunellene i vannskliene på Pers hotell på Gol, det ville vært ufint O0

Det er totalt 67 tuneller!
Som vanlig er det ingen som har rett svar  :quiz:
Men i og med vi belønner den som er nærmest rett svar får vi i år 3 vinnere!!!

Vi Gratulerer :
AZU59 med svar 66 tuneller
Dingus med svar 66 tuneller
Eilert med svar 68 tuneller

Sender dere en PM med adresser, så sender vi selvfølgelig noe fett i posten....
På vegne av Quizavdelingen ønsker vi alle en riktig god jul og et godt nytt år :quiz:
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

eilert


Jippi!  O0
Det var ille gæle nærmt må jeg si. Hyggelig med deling nå i juletiden!

Vel blåst og riktig god jul til The Quizzmaster's oxo!!
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën