Har en idè, trenger et objekt ;-)

Startet av JonE., lørdag 06 jan 2018 @ 00:33:10

« forrige - neste »

JonE.

Heisann!
Trodde aldri jeg skulle følge etter min far i disse "fotsporene" også, men nå leter jeg etter et 2CV-objekt til en (veldig) overkommelig pris.
Den skal bygges om ganske mye, og plukkes i molekyler for å få den slik jeg ser for meg.
Så; finnes det noe ikke altfor langt unna Moss?
Ønsker meg aller helst en 2CV6, gjerne -85 eller senere, men alt er av interesse. Rust regner jeg nesten automatisk følger med...
Send meg gjerne bilder, tips og evt. prisforlangende. Bruk gjerne eposten min; hijertne(at)online.no

EirikJ

Har ikke noe bil til deg, men gøy om du deler tankene dine her på forum. Kanskje kan det bidra til ny inspirasjon og være en hjelp for prosjektet?
Citroënnlig hilsen Eirik

JonE.

Vel... Min far hadde for noen år siden et par 2CV`r, som vi brukte ganske mye. Hjalp han litt med å restaurere dem, og synets disse var enkle og morsomme å skru på :-)
For en tid tilbake kom jeg over noen bilder på nettet av en modellbil som vekket litt interesse. Har "gnagd" litt på idèen en stund, og mener den bør være gjennomførbar.
Her ser dere hva jeg tenker på :-) Original-fanatikere vil nok trenge en Ibux eller 2...  ;D


JonE.

#3
Flere bilder

JonE.

Plundere litt med å få lagt til flere bilder i samme post... Finner ut av det etterhvert ;-)

EirikJ

#5
Vet ikke om du tenker "får i ulveklær", eller faktisk å bygge en løpsbil, men om de er løpsbil så finnes det mye interessant her kanskje?
---> https://www.2cvracing.org.uk

Tror ikke det er så mange original-fanatikere i 2CV-miljøet  :laugh:
Citroënnlig hilsen Eirik

JonE.

Vel... Noen hardcore løpsvogn blir det nok ikke, men litt ulv skal det være ;-)
Ser for meg bur, skikkelige racingstoler, ikke noe baksete (selvfølgelig ;) ), modifisert understell (noe ala det som brukes i racing, ja), "widebody" skjermer, kanskje litt spoilere og difuser, og "litt mer" enn 36 hk :-)

Poirot

Sitat fra: JonE. på lørdag 06 jan 2018 @ 22:50:15
Vel... Noen hardcore løpsvogn blir det nok ikke, men litt ulv skal det være ;-)
Ser for meg bur, skikkelige racingstoler, ikke noe baksete (selvfølgelig ;) ), modifisert understell (noe ala det som brukes i racing, ja), "widebody" skjermer, kanskje litt spoilere og difuser, og "litt mer" enn 36 hk :-)

Interessant!!
Men har du tenkt å få den godkjent for å bruke på veien...? :police: Eller har du en egen privat bane å leke på? :-*
Eller vil du bare BYGGE den, og se hva du kan få til?
Uansett, hold oss orientert - både angående tanker og ideer - og eventuelt bygge!!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

Tror du må beholde understellet som det er for å få den godkjent. Litt lys og spoilere er sikkert OK. Stoler og gitter er det vel ikke noe i veien for. Dekor er fritt valg. (det holdt med et kamferdrops) ;)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

#9
Kommer jo veldig an på hva du skal bruke den til og hva du trenger av "donorbil". Har du noengang tenkt å ha skilter på, så er man jo brått begrenset en del med teknisk kreativitet. Skal du ikke ha skilter på er det jo mer fritt vilt på hva man vil og kan gjøre :)

Nå finnes jo alltids amatørbyggeregelen, på tide at noen i 2cv-miljøet forsøker seg på den :D

Men til inspirasjon, så tok jeg bilde av denne på verdenstreffet i 2011 i Frankrike. Måtte jo være en perfekt servicebil det :D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Ta også en kikk her, spesielt under "Your ride", og se hva som har blitt lagd rundt om kring i europeiske land. Dette er stort sett biler som er godkjent for vei og det finnes jo litt forskjellige regler i de forskjellige landene.

http://www.snail.s4.bizhat.com/snail.html
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III