Hovedmeny

Rookie ønsker litt hjelp

Startet av GeirW, torsdag 18 jun 2009 @ 22:40:55

« forrige - neste »

pilster

Sitat fra: EirikJ på søndag 21 jun 2009 @ 13:02:02
En liten kommentar:

.....Alternativt til å løsne kabel fra kassa og demontere batteriet, er å bare "mate etter" litt på kabelen inne i fra bilen. Speedometerkabelen kan sees over pedalsettet, hvis du drar i kabelen som kommer fra motorrommet, og skyver etter oppover mot intrumentet, så får du instrumentet nok ut til forholdsvis lett å skru kabelen løs fra speedometeret. Kabelen er festet til speedometeret med en plastmutter som man betjener med fingrene......
Slik gjorde jeg og det funket greit , men som Eirik nevner er det litt "knoting" til å begynne med  :)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Jan Ove Rønning

Erik: Du nevnte en ting angående løsning av blinklysbryter og lysbryter. Det er jo nesten obligatorisk å løsne for å få av dashbordet.
Jeg har vært av og på med det en fire-fem ganger nå for å "finjustere" ting og tang, og det sitter ganske godt fast før man løsnet hendlene på rattstammen. (Ganske tykk og stiv strømpe rundt de ledningene, og ikke spesiellt fleksibel).
Og siden den strømpen komemr ut mellom klokka og metall-platen så... :)

En annen ting jeg kom til å tenke på er at det kan være at ledningene og bryterne på høyre side av instrumentet "henger fast" i støydempe-matta. Kan være litt trangt der, så det går an å ta en titt hvis det "butter" på høyre side. Jeg fant til slutt ut av det var bare å legge litt mer kraft bak kravet, da løsner det. :) Mate etter speedometer-vire er også ganske lurt, men er batterikassen allerede ute så skrur man bare løs plast-mutteren.
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza