Hovedmeny

Mitt Afrika

Startet av pilster, mandag 06 apr 2009 @ 11:33:05

« forrige - neste »

PerI

Ang forsterket ramme, så har du nok rett ang norske myndigheter. Men det myndighetene ikke vet, var at Citroen leverte slike forsterkningsbiter som originalt tilbehør for biler i tøft miljø, som for eksempel til alle de raid de drev med på 50-60-70-tallet.

Så at de myndighetene kan komme i etterkant og kritisere en entusiast som oss for slike modifiseringer vil jeg påstå er grovt overtramp fra myndighetenes side. Argh, slikt irriterer meg vel så mye som bompenger, årsavgifter og annet ulumskheter vi bilentusiaster må leve med...

Nei, godt jeg skal få kjørt litt 2cv i påska, for å få ut slik frustrasjon ;D

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

pilster

Sitat fra: pigland på mandag 06 apr 2009 @ 22:49:58
Ang forsterket ramme, så har du nok rett ang norske myndigheter. Men det myndighetene ikke vet, var at Citroen leverte slike forsterkningsbiter som originalt tilbehør for biler i tøft miljø, som for eksempel til alle de raid de drev med på 50-60-70-tallet.

Hmm.. det viste jeg ikke , typisk smarte tilbehør's produkter fra Citroen ... !

Men, det er jo masse andre morsomme ting man kan gjøre, som du nevner, bare kjøre og nyte :-)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Max Wiggo

Sitat fra: pigland på mandag 06 apr 2009 @ 22:49:58
Nei, godt jeg skal få kjørt litt 2cv i påska, for å få ut slik frustrasjon ;D

Den beste medisin! ;D ;D ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

pilster

Bestiller skilter i dag, håper jeg får de i neste uke  :P
Per I.
- 2 x 86 2CV

pilster

Dere har sikkert sett de før, er bare så "eventyrlig" når man sitter her på berget og stirrer ut på den siste flekken av snø på plenen.
Per I.
- 2 x 86 2CV

The Stig

Dette er vel det nærmeste jeg kommer Afrika med 2cv, fra modellbil hylla  ;)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

pilster

Ikke dårlig med en modell heller da.

jeg leste forresten en del om de som bygger om til 4x4 med en ekstra gearkasse bak m.m. Det er selvsagt noe man knapt får registrert som annet enn landbruksredskap eller maskinredskap her på berget, men moro var det. Dyrt men men moro kan man vel konstatere.

uansett er jeg forbløffet over de gode terreng egenskaper 2cv egentlig har, mang en gang har jeg sett de på Trandum i "gamle dager" da jeg gjerne var der i forbindelse med militære kjøretøy eller motorsykler. Det var en liten gruppe med mennesker som fartet rundt i to 2cv i løypene og hang på oss overalt . Selvsagt ikke i de verste partiene men de var og se et eller annet sted i nærheten.

Håper jeg ikke støter noen her da jeg vil si at disse personer ikke hadde noen særlig god kjøreteknikk eller ferdigheter med terreng kjøring, det gjør jo 2cv enda mer fantastisk egentlig.

Men det er klart , oppskriften for et godt terreng kjøretøy er jo nesten som en 2cv, høy klaring, store hjul, moderat gearkasse og et fantasifullt hjul oppheng. At den i tillegg er forhjulstrekk er jo perfekt. :)
Per I.
- 2 x 86 2CV