France 3/ Transat/ Beachcomber 1983

Startet av brochmann, torsdag 31 jul 2008 @ 00:26:10

« forrige - neste »

brochmann

Hei Ingeborg.
P? innlegget fra Olav SKAL du svare: JA!
Klem Inge

ps: Kjaereste? ny av dato?ds
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Ingeborg

Da sier jeg: JA!

(og ja, ganske så ny, en måned i dag. Du kan bli oppdatert på sladder når du kommer tilbake :) )
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

brochmann

Hei Eilert, hei Ingeborg

Til våren får du og jeg gå en tur på Cubus eller tilsvarende sted og sørge for At Sander: GRATULERER MED FLOTT BARN  ;D ;D ;D kan få oppdatert "uniformen" til France3. Kult antrekk  8). Veldig hyggelig at du tok denne tråden. Jeg smelta øyeblikkelig. Takk!

Ingeborg, ;D ;D ;D
hyggelig, jeg venter i spenning. En fyr som liker 2cv skal en fare fint med  ;). Liker han å skru bil også?

Gassen/ France3
Like før jeg dro fra Norge fikk Olav og jeg felles "julepresent" fra Frans Åse. Nå har jeg hattehylle, dørpaneler, setetrekk etc. Jeg håper og tror at Torben Quist i Skandeborg har laget pakke og sendt ny innerskjerm og noe annet småtteri som kingbolter og veivlager. Da vil det bli framdrift i prosjektet. Jeg er hjemme igjen omlag 5.oktober.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

eilert

Hei Inge!

Takker! Ser frem til handletur og ikke minst Gassen på veien med France3 drakt - i all sin prakt!!  :o

Og jeg har fått bekreftet fra "mor" at denne nye 2CV-likanes karen har alt fått noen stjerne i boka og at Ingeborg har funnet en flott kar! Så gjenstår det å se om han kan skru på Dolly!?
Veldig hyggelig å se at Spot var med både tidlig og sent i helgen, og enda hyggeligere at du lar "mor" stille på fest uten Spot uniform!  ;D


-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën


brochmann

Hei EirikJ
Dette var ikke kjedelig nyheter, nei. ;) Takk. ;D ;D ;D

Otto,
-da kan det se ut som om du likevel ikke behøver å ha noen etiske kvaler mhp opphavsrett og desslike, siden jeg formoder at opphavsrettighetene bør være ivaretatt av firmaet her. Jeg vet ikke om mitt nylig postede framstøt kronens med hell. Jeg har ventet i mer enn tre måneder på bok fra f.eks. Amazon. TTT. >:(
Likevel kan vi møtes på "Ru(d)shøgda" for kaffe of videre "juging" som vi har avtalt. :)
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

Tenkte den kunne være av interesse ;)
Sett andre slike merker annonsert, men de har ikke vært så fint som dette. Dette har bla. navnet på skroget av båten...
Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

Hei Forum  ;D ;D ;D
Tre fete glis i dag. Har pakket opp "julepresenten" fra Frans Åse. Jeg "rakk" ikke det før jeg fôr til Crna Gora (Montenegro= italiensk for "sorte fjell").

Jeg legger ved et bilde forfra av en France3. Så følger et bilde av dekorstripe hvor jeg sammenlikner farger mellom dekorstriper og fargeforslag fra Otto. Til slutt/ siste bilde er oversikt over: 4 blå dørpanel (intetkjønnsord, har derved ingen ending i ubestemt form flertall. Eks: (flere) dørpanel - (alle) dørpanelene; hvorav den siste formen er bestem form flertall), 3 setetrekk med blå stripe, ei blå hattehylle i "sviskeskinn"/ skai, samt 2 viskerblader.

Jeg var på telefonen med Torben Quist i Skanderborg i går. Pakke kommer med ny innerskjerm. Da kan jeg begynne å sveise.

inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Alx

Sitat fra: brochmann på torsdag 09 okt 2008 @ 14:03:31
Jeg "rakk" ikke det før jeg fôr til Crna Gora (Montenegro= italiensk for "sorte fjell").
Huff, dette blir off-topic igjen, men men.
Hvorfor i all verden bruker vi det italienske navnet på Crna Gora? Jeg har jo en viss dragning mot en øy ute i Atlanteren hvor slektningene vår bor, og der sier man Svartfjallaland (uttales Svartafjatlaland med tydelig rulle-r og trykk på første stavelse). Hadde jo vært hyggelig om vi lærte litt språkbevaring av disse øyboerne. Så enten burde vi gjort som vi gjør med Belarus (Hviterussland) og oversatt navnet til Svartfjelland eller så burde vi kalt det Crna Gora (Kanskje med en fornorsket skrivemåte...?).

Tilbake til topic: Dette her ser flott ut!
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Otto

#39
Endå meir off-topic:

I grunnen skulle det norske hovudmålet vere nynorsk eller vi skulle gjort som islendingane og brukt modifisert gamalnorsk som er ei eldre form for islandsk. ;)

Bokmål er då ei form for dansk.

Veit du kva off-topic heiter på islandsk?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Alx

Og sognamål (isl; sognamál) er den norske dialekten som står nærmest islandsk.
Jeg kjenner en islending som bodde et halvt år i Balestrand og hun snakket stort sett bare islandsk (med Akureyri-dialekt...).

Men huff, islendingene bruker også "off-topic"...  :-[
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Ingeborg

Gutta, kanskje avsporing kan fungere?

Og for å svare her oppe, han er mekaniker av yrke (selv om han bli ingen(ting)gjør nå) og bilen har hans visstnok skudd sammen av tre biler. Han er dessverre fremdeles tapt i Volvoenes verden, men han er på god vei til å virkelig fristes av 2CVenes verden :)
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

brochmann

Hei Forum  ;D ;D ;D

Tre fete glis i dag. "Gassen" er i ferd med å bli forberedt for transformasjon.

For en uke siden avtalte jeg å møte Otto på en plass i Moelv for å se på farger på seilbåten som skal være på koffertlokket til Gassen. Jeg har intet hørt fra dette fransk firmaet. Er der nogen der føler sig kallet til at hjelpe? ::)

Historien bør vel begynnes slik: "Det var en regntung, mørk og stormfull aften ...  ;)". De facto, sist torsdag. Audun, (en venn fra medio siste halvdel av forrige hundreår, omlag 1970) meldte sin ankomst, fikk middag og kaffe, "måtte" kjøre Spot (han har ikke kjørt 2cv siden han var 18 år) til Stein gård i Bærum med meg som passasjer. Gassen skulle hentes  :).

Naiv som jeg er, (ubetenksom muligens, korttenkt vil vel andre si, mens nok andre stiller seg heller tvilende til om jeg tenker overhodet) skjenket (à votre santeè?) jeg inge'n  ;) tanker til status på batteriet til Gassen. Den observante leser vil kune huske at Olav hjalp meg med å hente Gassen i mai. Da var det litt strøm på batteriet og etter starthjelp fra Citrôënkraftpakka til Olav, "måtte" den bare starte, dengang da i mai. "Komm lieber Mai und mache, die Blumen wieder grün ... " skrev Göethe. Det var da. ??? Nå skriver vi oktober.

På torsdag ble det selvfølgelig ikke liv i motoren til Gassen, selv om jeg i mai koblet fra batteriet. Startkabler ble montert, Spot leverte 6.000 omdreininger og ladelampa i Gassen glødet. Vi holdt på lenge, intet liv. Vi endte med å taue Gassen til motrorrommet (dette rommet vil du kjenne igjen på bilder), se bilder under.

Vel ankommet motorrommet tok Audun tak i 17mm nøkkel og demonterte bilbeltet, venstre side bak. Deretter fikk han "kræsjkurs" i bruk av luftdrevet stikksag, for å få ut deler av bakre, venstre innerskjerm. Dette må ha vært morsomt. Hadde jeg ikke stoppet ham, hadde Gassen vært en haug, sirlig anrettede småbiter  :D :D. Jeg ser at jeg ikke trenger å skifte hele innerskjermen (takk for det), men bare fremre del av samme. Til nye lesere kan anføres at bak i kofferten er det usedvanlig kronglete å komme til. Derfor unngår jeg gjerne den delen av arbeidet.

Jeg har håp om å få tid til å skjære ut resten av innerskjermen i morgen, søndag. "Arbeidsformannen" hjemme har "skumle" planer mhp min tid som hun heller vil bruke på å rake i hagen, beskjære frukttrær samt  "indretjeneste" (for de oss som har vært i militæret).

Så langt, så godt. På tirsdag som kommer skal Gassen får vinteropplag på Sollihøgda, kaldt og tørt under tak.

inge'n ulyder så langt, heller motortaushet ja.
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei Forum
Kjøpte Photeshop Elements 6.0 i dag. Har ennå ikke forstått hvordan jeg kan komprimere bilder til web'en. Noen som kjenner mykvaren og som kan fortelle en "dust" åssen en"gjør det"?
Takk.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Otto

#44
Hei Inge, takk for sist!

Sikkert mange her som kan Photoshop. (Jeg har Photoshop CS 10.0 for Mac, men det er vel ikke så stor forskjell)

Åpne bildet i Photoshop. Fra Image-menyen velger du Image Size. I det vinduet du får opp endrer du Resolution til 72. Trykk OK. Fra File-menyen velger du Save As og lagrer (f.eks. med komrimert i navnet) i JPEG-format.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil