Nødblinkkobling

Startet av Olav, tirsdag 30 apr 2013 @ 23:09:46

« forrige - neste »

Olav

Tutten 2.0 gjør store fremskritt, men jeg sliter litt med koblingen av nødblinkbryteren og den tilhørende røde lampen. Tutten har den firkantede bryteren og det store speedometeret.
Alt annet er koblet opp og fungerer som det skal og jeg sitter igjen med fire ledinger - to grønne og to brune. Alle disse måler 0 ohm til jord.
Jeg antar at jeg mangler noe, men er usikker på hva. Alle koblingsskjemaene jeg har sett har enten ikke nødblink, eller en bryter med en drøss av ledninger på.

Noen som har peiling på hvordan nødblinkeren skal kobles?

Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

PerI

#1
Sitat fra: Olav på tirsdag 30 apr 2013 @ 23:09:46
Tutten 2.0 gjør store fremskritt, men jeg sliter litt med koblingen av nødblinkbryteren og den tilhørende røde lampen. Tutten har den firkantede bryteren og det store speedometeret.
Alt annet er koblet opp og fungerer som det skal og jeg sitter igjen med fire ledinger - to grønne og to brune. Alle disse måler 0 ohm til jord.
Jeg antar at jeg mangler noe, men er usikker på hva. Alle koblingsskjemaene jeg har sett har enten ikke nødblink, eller en bryter med en drøss av ledninger på.

Noen som har peiling på hvordan nødblinkeren skal kobles?


http://www.2cvstuff.com/Files/Wiring/Wiring%20Post%2081.pdf

Noen relevante opplysninger (som er nederst på skjemaet):
varsellampa nr. 25
varselbryteren nr. 18
blinkehendel nr 24
blinkerrele nr. 14

Har ikke koblet dette selv, men tror det stemmer sånn tålig med fargekoder etc.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Olav

Jeg har denne, men den stemmer i liten grad med min bil. Stort sett er det andre fargekoder gjelder hos meg. Jeg hadde heldigvis merket de fleste kablene og målt dem gjennom for å dobbeltsjekke.

Dette kan jo være litt min egen feil, siden jeg skiftet til det store speedometeret for noen år siden og måtte koble om en del da. Men alt fungerte før jeg tok alt fra hverandre.

Nå er det jo ingen krise at nødblinken ikke funker, men jeg liker jo at alt er i orden da.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019