Savner slik gjør du det beskrivelser

Startet av Olav, torsdag 14 aug 2008 @ 21:38:24

« forrige - neste »

Olav

Hei forum,

Som sikkert mange har fått med seg sitter jeg å venter på deler. I mellomtiden prøver jeg å finne gode beskrivelser for å byttet disse delene. Det slår meg at det sikkert er mange andre som enter er, har vært eller kommer til å komme i samme situasjon. Jeg er jo ganske ny på 2CV, men selv om jeg har skrudd en del bil før, er det jo mye som er litt spesiellt med disse unike bilene våre.

Derfor har jeg et forslag: Kunne vi ikke opprette en ny "Slik gjør du det" del av forumet som inneholder forumets eksperters beskrivelser (helst med bilder) for å for eksempel bytte kingbolter. Jada - jeg vet at det finnes mye slik informasjon på forum, men det å samle all slik informasjon på et sted og visualiere det hele med beskrivende bilder.

Eller kanskje er ikke forum det rette stedet for dette i og med at vi bare kan laste opp 4 bilder per innlegg. Det kan jo bli snaut ved for eksempel "Slik bytter du ramme" ;). Jeg kan tilby meg å opprette en nettside tilpasset dette på min egen server. Kanskje vi kunne få lagt inn en del av artiklene som er skrevet i Attraction og Citrophile som mange tråder referer til. Disse artiklene har jo ikke vi nye medlemmer noen glede av. Vi kunne til og låse dette slik at kun klubbens medlemmer får tilgang til informasjonen.

Bare noen tanker og ideer fra meg. Hva synes dere?
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Max Wiggo

Dette er et tema som har vært diskutert flere ganger i styret, og det gjenstår vel bare å få tid til å velge artikler, løsning for publisering og avklare eventuelle rettighetsforhold (noen av artiklene fra Attraction er skrevet av svensker og dansker som sikkert også ønsker tilgang til det som legges ut digitalt.)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

EirikJ

Jeg er enig i tanken om et samlet "arkiv" med mekketips, og greit er det hvis noen påtar seg arbeidet og kostnadene.

Men strengt tatt, er det kanskje ikke helt nødvendig? Nettet florerer jo med det meste man måtte ønske å vite. Det gjelder bare å finne det! Og til det er jo et forum som dette flott å ha. Folk deler linker, bilder, tips og triks med hverandre. Lurer man på rammebytte? Det er haugevis med nettsider som beskriver f.eks. dette.

Nå mener jeg ikke at man IKKE skal gjøre noe slikt som det ble foreslått her, det hadde vært flott det :)
Men man har allerede tilgang til mye av dette ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Olav

Sitat fra: EirikJ på torsdag 14 aug 2008 @ 22:33:43
Nettet florerer jo med det meste man måtte ønske å vite. Det gjelder bare å finne det!

Jada - Nettet florerer av informasjon, jeg synes bare det hadde vært greit å samle slikt på et sted. Da slipper man jo mye leting.

En annen (og kanskje viktigere) fordel er troverdighet. Mye info på nettet er ikke alltid like tillitvekkende. Skal jeg overhale for eksempel bremsene på Tutten, ville jeg følt meg tryggere hvis jeg kunne stole på at dette jeg gjør dette basert på trygg dokumentasjon.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Morten

Olav, bra forslag!  :) :) :)
Som Max Wiggo sier - tanken er ikke ny, og webserverplass har vi også, men jeg skal ta det med på neste styremøte.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)