Hvor kjøper vi Michelin X 125R15?

Startet av jonaf, onsdag 19 jun 2019 @ 14:29:21

« forrige - neste »

jonaf

Det nærmer seg tiden for nye dekk, og da er spørsmålet: Hvor er det lurest å kjøpe Michelin X 125/15?
Noen som har forsøkt Longstone Classic Tyres?

EirikJ

Jeg kjøpte fra Dansk 2CV Center for 2 år siden. Prisen da var helt ok. Man trenger ikke spare på hundrelappene når det gjelder dekk. En annen ting er at de dekkene viste seg være laget i Serbia, og ikke Frankrike som de gamle Michelin X jeg byttet ut.
De ser like ut, og kjennes like ut, men etter Portugal turen syns jeg kanskje de er litt vel mye slitt. Men så ble det jo over 11000km bare på den turen. Siden det har de vært på tur i Finland også, og i år skal de til Ukraina, Romania og Kroatia.
Bak står fortsatt gamle Michelin X, som ser ut til ikke å slites i det hele tatt. Kanskje ikke så rart. Heldigvis morkner de ikke heller.

Digger Michelin X  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

Har hørt om flere som er fornøyd med Longstone, både pris og levering. Ellers kan nok classic parts skaffe alt du ønsker deg.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

jonaf

#3
Fire dager dager etter bestilling kom to ferske Michelin X med DHL.  £75/stk. med gratis frakt. Moms og postens gebyr kommer i tillegg.

Olav

Pussig.. fikk mine 4 fra samme sted i går også. Samme produksjonsdato - uke 11 2019.
£280 for 4 Michelin X 125R15 fritt tilsendt er , om ikke billig, så helt ok - selv om man legger på momsen.

Dekkene ble montert i dag, så da er vi skodd for Kroatia :-)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

jonaf

Sitat fra: Olav på fredag 28 jun 2019 @ 23:12:22
Pussig.. fikk mine 4 fra samme sted i går også. Samme produksjonsdato - uke 11 2019.
£280 for 4 Michelin X 125R15 fritt tilsendt er , om ikke billig, så helt ok - selv om man legger på momsen.

Dekkene ble montert i dag, så da er vi skodd for Kroatia :-)

Moms og gebyr kom på kr. 659,-.  Grensen for forenklet fortolling er kr. 3000,-. 

duetto


EirikJ

#7
TIPS:

Burton har nå salg på Michelin X  --> https://www.burton2cvparts.com/catalog/product/view/id/72/s/michelin-tyre-125r15-x-68s/category/134/

....og det står på nettsiden deres, at de tilbyr gratis frakt i Europa hvis man bestiller for mer enn 75 euro. Jeg prøver å bestille noen deler til min -58 nå, men handlekurven plages med et fraktgebyr på 55 euro. Jeg har skrevet til dem og spurt hvor, men ikke fått svar enda. Jeg kan oppdatere her når jeg får svar.

Har fått svar, det er gratis frakt i Europa, bare ikke til Norge.
Citroënnlig hilsen Eirik

Olav

Burton sier vel gratis frakt i EU og der er jo ikke vi.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019


EirikJ

Sitat fra: Olav på søndag 05 apr 2020 @ 14:04:39
Burton sier vel gratis frakt i EU og der er jo ikke vi.

I følge min PC står det på Burtons side at det er fri frakt i Europa. Og hvis jeg ikke husker HELT feil fra barneskolen, er Norge i Europa.
Citroënnlig hilsen Eirik

Olav

Ser det... så en Burton annonse på FB på mobilen der jeg mener det stod EU.
Fått noe svar fra dem om det også gjelder Norge?
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

EirikJ

Ja fikk svar. Oppdaterte min tidligere post, men burde vel skrevet ny. My bad  ;)
Det gjelder ikke Norge, så det som står på nettsiden er feil. De mener nok EU, og jeg tenkte nok det. Men når det står Europa, så måtte jeg jo spørre. Kunne kanskje valgt å protestere på det, siden de har markedsført fri frakt i Europa. Men jeg gidder ikke. Ser at de heller ikke har rettet opp i det, etter at jeg spurte. Men de har salg på dekk  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Sjekket om ClassicParts har bra pris. CP forhandler Burton-deler.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

nils-fredrik

#14
Godt fornøyd m Longstone. Men sjekk kronekurs. Jeg sparte ca 1500 på 4 dekk totalt, kanskje litt mer fordi frakt var inkludert. (4700,- nok til slutt) Rask levering. Litt trist at Michelin lager disse i Serbia nå, men forhåpentligvis omtrent som før  ;D

Trenger du bare et eller to er kanskje CP like greit. DHL tar jo litt for fortolling og det er uavhengig av pakken ser det ut til. Og nå er kronen alvorlig svak!!!
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)