Hovedmeny

uverdig bilkjøper

Startet av sverretore, lørdag 06 jul 2013 @ 00:12:13

« forrige - neste »

sverretore

 ???hei alle sammen her på forumet. vi ønsker dere alle en super sommer og vil med dette takke for oss som 2cv eiere og medlemmer i klubbene. etter å ha eid og kjørt og skrudd og tatt vare på disse bilene helt fra 1974 takker vi for oss. dette pga en utrolig holdning fra selger av 2cv. vi er tydeligvis ikke verdige en sånn bil mer (etter uttalelse fra en selger, på tekstmelding)og da ser vi at nok er nok. vi skulle bare kjøpe en "ny" 2cv for å ha en bil i god stand og reise til verdenstreffet i spania. men får en melding om at selger har bud over prisforlangende men ikke vil selge bilen fordi budgiver ikke er "rette" person-har vel dette tatt helt av.og da er det jo et spørsmål om hvem er verdig en 2cv. vi har drevet med bil aktivt i over 40 år. har også andre merker ,men aldri opplevd maken.  så igjen---ha en fin sommer og kos dere med bilene deres som er helt utrolige sjarmtroll. selg ikke bilen din-du får kanskje ikke kjøpt deg en ny en!!!!   

jwh

#1
Jeg har for lengst sluttet å forhandle kjøp/salg på SMS.
Slike forhandlinger innebærer ofte en mild form for konflikt og SMS-kortformen er MEGET VELEGNET til å "snakke" forbi hverandre, tråkke hverandre på tærne osv. Formen kan også oppfattes som usæriøs, slik at opplevelsen - i sum - ikke bærer andre frukter enn frustrasjon.

Jeg ville aldri droppet en nær 40 år gammel hobby pga. en dårlig opplevelse med en litt "høy på livet" selger. Det finnes garantert hyggelige folk der ute - med fine biler - som det går an å kommunisere med.

Hva med å ringe den selgeren du var i kontakt med - å si at kommuniasjonen åpenbart skar seg - og be om å få starte opp igjen samtalen med blanke ark ?
En selger som avskriver en kjøper som "uegnet" basert på SMS, er ikke annet en litt surmaget og irritert.
Min oppfordring er derfor å prøve igjen, pr. telefon eller avlegg selger et besøk.
Eventuelt så sender du en venn som handler bilen for deg...
Var det godeste Jervell du kontaktet ?
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

sverretore

har snakket med selger i det vide og brede jeg.  og kjøp er primært min oppgave å få til på best mulig måte . derfor har kona og jeg reist rundt og sett på biler- (5 stk )  og ca 170 mil, men ikke funnet bilen enda som kan dra "rett" til spania. med selvfølgelig en service først. men-her avslutter jeg videre offentlig diskusjon om vår avgjørelse og som sagt innledningsvis---vi ønsker dere alle en fortreffelig sommer

jwh

#3
Mulig vi "snakker"  forbi hverandre nå....
Får litt følelsen at du legger ut et innlegg på forumet som du ikke vil at noen kommenterer.
Hvis JA, så skriv gjerne dette i åpningsinnlegget.

PS
At du etter 170mil på veien ikke har funnet bil er frustrerende, den ser jeg.
Jeg har opplysninger (matrikkel) over mer enn 200 2CVer rundt omkring i landet, og mener en slik bil burde kunne finnes, raskt.

PS2
Du er i en situasjon der 3 ting skal klaffe: riktig bil, bra pris og raskt kjøp. Å få alt dette på plass - samtidig - KAN dog være en vrien kombinasjon...
Mvh, Jan Willy
1953 2CV