Hovedmeny

Tetningslist bakdør

Startet av nils-fredrik, søndag 29 mar 2020 @ 12:31:34

« forrige - neste »

nils-fredrik

Hvor får man tak i tetningslisten på bakdøren (den som er skrudd fast i mellomstolpen og døren og som dras ut og inn når døra åpnes? Aner ikke hva den kalles :-)

Er det noe man kan bytte ut med noe annet? (lage noe i skinn/kunstskinn og skru fast?) Har classicparts eller andre slike løst? Mine er ganske ødelagte nå (revnet her og der). Ikke noe krise, kommer bare litt mer luft inn, men sånn på sikt kan det være aktuelt å fikse det også.
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

nils-fredrik

1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

EirikJ

Denne listen er ikke særlig viktig, så fremst du ikke frakter små barn i baksetet.
Den er en "klemsikring" som skal hindre at fingre kommer i klem, og ble introdusert på -60 tallet en gang tror jeg. Jeg liker de ikke og har tatt de bort. Å fjerne de gjør at døren går "friere" når man åpner og lukker den. OG, det er lett å ta av og på døren.
Citroënnlig hilsen Eirik

nils-fredrik

1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)