Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

PerI

Sett på Ikea Slependen i dag. Morsomme modifiseringer eieren har gjort :)








(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Pokker..... Å se de bildene der får meg til å føle meg som en pyse som ikke bruker min egen 2CV på vinteren...... Biler er til for å brukes. Når bilen er oppbrukt finner man en ny eller reparerer den man har. Det er masse 2CV'er rundt om! Må prøve å kvitte meg med mentaliteten at "ting skal vare evig".

Den bilen der er mistenkelig lik den som var til salgs i Sandviken i Bergen i fjor høst. Den hadde også slik tredekor i rattet og instrumentpanelet. Hvor mange kan ha det egentlig?!

Hei Per, du hadde selvsagt med deg en slik "forum-lapp" som du puttet i bilen slik at eier kan besøke forumet vårt?  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Max Wiggo

Etter en lang og slitsom dag på jobb, fikk jeg et gledelig syn i Thv. Meyers gate i ettermiddag. En rød ZX-reg. Special sto parkert ovenfor Birkelunden. Så kunne jeg snu "the frown upside down" og smile på vei bort til trikken. Takk ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

brochmann

Hei Forum og Max Wiggo.

For å sitere litt fra en dansk sang/ vise: "Saa saare lidet skal der til for lykkeligt at være..."  ;) ;)
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Max Wiggo

Ja, det skal ikke så mye til for å glede en enkel sjel. Spécialen sto der i dag også, så da fikk jeg en god start på dagen i dag også :D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

EirikJ

Rød VE- registrert Special på vinterdekk stod parkert utenfor Bergen rådhus her om dagen. Fin bruks-stand! Så den senere kjørende med 2 damer i.
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Beige 2CV med tidlig 70-tallsgrill og HØYRERATT har våknet etter vinterdvalen (stått ute uten "skydd") kjørende i Lillehammer i dag.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Sitat fra: pigland på lørdag 28 feb 2009 @ 23:23:12
Sett på Ikea Slependen i dag. Morsomme modifiseringer eieren har gjort :)




Den smarteste modifiseringa var vel skiltet...?  Praktisk når man frekventerer området Oslo-Slependen, med tanke på bomstasjoner etc. ;-)
Eller var det bare "pigland" som hadde vært ute med tusjen...?
Bedre med 2CV enn bare èn!

PerI

#263
Sitat fra: Poirot på lørdag 04 apr 2009 @ 22:12:10
Sitat fra: pigland på lørdag 28 feb 2009 @ 23:23:12
Sett på Ikea Slependen i dag. Morsomme modifiseringer eieren har gjort :)


Den smarteste modifiseringa var vel skiltet...?  Praktisk når man frekventerer området Oslo-Slependen, med tanke på bomstasjoner etc. ;-)
Eller var det bare "pigland" som hadde vært ute med tusjen...?

Er nok meg som har tusjet litt, ikke sikkert eieren vil like å se sitt eget skiltnummer på nett. Et slags føre-var-prinsipp.

I Oslo leser de dessuten skiltet bak også, det ser ihvertfall slik ut på utstyret som henger over veibanen. Har kjørt et par ganger gjennom en bom med snødekte skilt foran og bak, så jeg er kanskje heldig å slipper unna med det..  :o

Andre tips til en slags lovlig bomsniking mottas med takk :D
Det beste foreløpig er vel å kjøre 2-hjuling, moped/MC-bil eller el-bil... Har sett i dag et sted i Oslo vest man med en smal 2cv antakelig kan komme forbi kampesteiner og vips er man innenfor. Men Ikke sikkert lokalbefolkningen i villastrøket vil bli like glad for slikt.








(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

#264
Sladding av skilt kan være fornuftig for å beskytte eiere mot den farlige og hensynsløse skiltsamleren JWH.

Bomringen i Bergen tar i allefall bilder av begge ender. Kjørte rundt med en elg i fronten i et par uker i 2007, da jeg var på besøk der. Den beskyttet mot fotobokser, men i bomringen måtte den melde pass >:(
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot



[/quote]


Andre tips til en slags lovlig bomsniking mottas med takk :D
Det beste foreløpig er vel å kjøre 2-hjuling, moped/MC-bil eller el-bil... Har sett i dag et sted i Oslo vest man med en smal 2cv antakelig kan komme forbi kampesteiner og vips er man innenfor. Men Ikke sikkert lokalbefolkningen i villastrøket vil bli like glad for slikt.

[/quote]

I flere år var det greit å kjøre gratis via Postens godssentral på Alna...  Det blei ødelagt i fjor en gang, tror jeg...  Hender faktisk også det lar seg gjøre å kjøre kaia istedenfor gjennom bommen på Mosseveien, men "lovlig" er det jo ikke  :-\
Møkkete skilt har vært løsningen helt siden bomringen blei automatisert, men der har de visst oppgradert kameraene, har jeg hørt :'(
"James Bond"-metoden med utskiftbare skilt, hadde kanskje vært en annen (ulovlig) løsning - selv om jeg personlig har MYE til overs for bruk av TNT eller beslektede kjemiske forbindelser på akkurat disse bomstasjonene!
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#266
Sitat fra: EirikJ på søndag 05 apr 2009 @ 01:16:36
Sladding av skilt kan være fornuftig for å beskytte eiere mot den farlige og hensynsløse skiltsamleren JWH.
;D ;D, men vær forsiktig, for noen kan ta deg bokstavelig...., og det er ikkje bra den tid samleren synes å ha sitt på det tørre - lovmessig, iallfall.
Men sladding (i alle sammenhenger jeg kan komme på) er en god ide, og noe som gjør "jobbene" mer utfordrene. Klart vi må og skal beskyttes. Jeg regner med at å få nesa innenfor hos bomringgutta er vanskelig.  Håper iallafall det .....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot


[/quote]

Sladding (i alle sammenhenger jeg kan komme på) er en god ide
[/quote]

Men den MORSOMSTE sladdinga, er den jeg kan ha med en BAKhjulsdrevet bil!  Lange, feite, breie, herlige sladder ;D
Om de ikke forlenger LIVET, forlenger de ihvertfall SMILET!
(Fungerer dårlig med en 2CV... :'( Bortsett fra på holkeføre i nedoverbakke  ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Jurgh

Sitat fra: jwh på søndag 05 apr 2009 @ 14:02:49
;D ;D, men vær forsiktig, for noen kan ta deg bokstavelig...., og det er ikkje bra den tid samleren synes å ha sitt på det tørre - lovmessig, iallfall.
Klart vi må og skal beskyttes. Jeg regner med at å få nesa innenfor hos bomringgutta er vanskelig.  Håper iallafall det .....

Nuvel, jeg har nå slått meg tilro med at herr skiltsamleren har sitt på det tørre sålenge han ikke deler sin kunnskap med andre.  Skulle han imidlertid noen gang i fremtiden tre inn i det våtere element vil jeg selvsagt være på pletten umiddelbart.


EirikJ

SitatMen den MORSOMSTE sladdinga, er den jeg kan ha med en BAKhjulsdrevet bil!  Lange, feite, breie, herlige sladder

...og den kjipeste sladdinga er den som er på tv'en.



:P ;D
Citroënnlig hilsen Eirik