Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

eilert

Sitat fra: jwh på fredag 26 des 2008 @ 19:33:25
Den rød/hvite Dolly'n som Eikin solgte vestover i høst var DE-reg.  Ny eier er trolig ikke nok oppmerksom på 2CV'n luner i forhold til rust.

Sitat fra: EirikJ på fredag 26 des 2008 @ 23:18:53
Eller han vet. Men velger å bruke bilen, for så å skifte det som trengs når det trengs;)

Sitat fra: jwh på lørdag 27 des 2008 @ 11:41:09
For min del tror jeg det er uvitenhet som rår. Få av oss er vel skapt slik at vi med viten og vilje ødelegger det vi har anskaffet oss.

Uvitenhet? Hun bør jo vite... Er nok dessverre noen som går på med viten og vilje, ref. Eikins utsagn ved salget av Dollyen:

Sitat fra: Eikin Schrøder på onsdag 05 nov 2008 @ 21:36:55
Dolly`n ble akkurat nå solgt til en hyggelig dame i Bergen for 25 000,-  Hennes gamle er totalt opprustet, men hun kan ikke tenke seg å kjøre annen bil.   Artig.

Men godt å se at noen også bruker bilene året igjennom, alle 2CVer skal ikke stå på utstilling!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

jwh

#241
Ja, ser at det er en strategi å kjøre til bilen ligger i atomer og så kjøpe en ny. Men jeg ser ikke helt for meg at de som kjører bilene til vrak, også reparerer bilen selv. Et marked for å sette istand biler til de som bare er ute etter å kjøre - er der i fremtiden - for den skruvillige.

Her i sør har vi fått noen henvendelser om å sette istand andres biler.  Hittil har "case'ene" endt med en anbefaling om heller å anskaffe en 2CV i brukbar stand.  Har også formidlet biler. Dette pga. det hyggelige prisbildet på 2CV i Norge, og at vi egentlig ikke er veldig gearet på å skru... (ennå).

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

Beige 2CV, (ikke beige colorado, men lysere) spotet i vinteropplag i Lillehammer i dag. DA 20...., firkanta lykter og grill med 3 ribber indikerer vel en tidlig 70-tallsbil?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

henrysyrdahl sør

hei ,
det er ikke ofte jeg kan "spotter" en 2cv her nede på sørlandet, ( klart ,hver gang jeg kjøre forbi de store butikk vindu i store-gate i grimstad ser jeg jo en flott 2cv som kjøre hele året, men .... det er jo meg det !)
  nei, igår så jeg en flott 2cv ... det gule arendals reg. PC 91918...
det er jo de som bor på tromøy med den hel - gal. 2cv importert fra danmark.
flott var det å se 2cv på veien.
hilsen han som kjøre hele året ........2cv ! .henry

PerI

Sett av bilentusiaster på andre forum.
Fra en Rema1000-butikk i Bærum, foto tatt for tre dager siden.





Fra et par år tilbake på Hønefoss:

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Så snurten av en mørk 2cv med rød/hvit Dollydør på venstre bakdør mellom to tuneller på E18 i Vestfold i dag. Geo var kanskje ute med sin?
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

hvorfor bruker de ikke en mehari i stede :D ;D


mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

henrysyrdahl sør

hei.
jeg var på vei til oslo igår,(kjøre ringnes bil og henger til ringnes av og til.) og han svenske kompis (han med hatten på hele tiden på 60års fest)  ringte meg og sa at det var en rød 2cv med blomsterkasse bak på TV . han lurte på om det var min... nei men reg.no. var RF 39906.
den gikk på lokal tv men jeg fikk sett den på www.tva.no
bare finne den på torsdags sending. en ok innslag , tar en titt
henry....(også blomsterkasse bak !)

PerI

Sitat fra: henrysyrdahl sør på fredag 16 jan 2009 @ 13:08:31
hei.
jeg var på vei til oslo igår,(kjøre ringnes bil og henger til ringnes av og til.) og han svenske kompis (han med hatten på hele tiden på 60års fest)  ringte meg og sa at det var en rød 2cv med blomsterkasse bak på TV . han lurte på om det var min... nei men reg.no. var RF 39906.
den gikk på lokal tv men jeg fikk sett den på www.tva.no
bare finne den på torsdags sending. en ok innslag , tar en titt
henry....(også blomsterkasse bak !)

Det må ha vært et gammelt opptak, fikk opp at dette reg.nr er vraket i 2006 :(

Innslaget er forøvrig dette: http://video.agderposten.no/movie.php?id=10000002548 ca. 16 minutter uti.

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Morsomt innslag. Men får håpe det gikk bedre med Lise 1 enn det gikk med Lise 2 da...... ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Rød 2CV i tett snødrev og glatt føre på E6 ved Hunderfossen i dag. Mulig den hadde grå (eller var det svart) lufteklaff, hvis noen skulle kjenne denne?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

#251
Grå 2cv sett på rv 312 retning Andebu i snøføyka i dag :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

eilert


Hvit Special 1985 mod (reg. DE xxx61) spottet hos Autobjørn AS på Lambertseter i går kveld!

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

Hvit 2cv Special (DE3___3) på Røa i dag. Vekslet noen ord med den unge føreren selv om han var relativt opptatt med å prate med noen kamerater. Kunne høres ut som om det var farens bil, og han hadde hatt rundt 17 stk tilsammen oppigjennom. Noen her mon tro?
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

jwh

Jeg har ingen hvit Spesial på DE3xxx3 i registeret.  Har dog 5 stk 2CV (derav 4stk Charleston (blant annet redaktøren sin) med samme nr. - til info.....

Skulle eieren av den "spottede" lese dette inlegget så send meg gjerne en mail (jawihaug@online.no) med info. om eier/bil.

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV