Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

GeirW


eilert

#616
Der kom du meg i forkjøpet Geir :-)

Men poster likegodt bilde (uten å tenke på saken):

Foto: Jarle Brenna (vg.no) - fra Wilhelms gate på Bislett i Oslo

1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Thomas

#617
spottet denne (i et bedre lys) ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Alx

Hadde hverken kamera eller mobilkamera lett tilgjengelig, men i køen (sannsynligvis) fra Bastøferga ut gjennom Moss (ved Esso, Nesparken) stod det en grønn, danskregistrert Mehari og ventet på grønt lys lørdag kveld ved åttetiden! Satt et par, kanskje i 50-60-årene i den (men det var mørkt så jeg håper ikke jeg fornærmer noen på aldersgjettingen min...).
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

EirikJ

Citroënnlig hilsen Eirik

dingus

Observert: En rød 2CV med eier som trosset dagens regn/snø/sludd på vei mot Sverige så slapsen sprutet :)
1984 2CV Special - Ariel (2)
1986 Toyota HiLux - Luxefar
1994 Hymer Bobil - Bosse
2012 Toyota Auris - Traustisen

Thomas

Ser kaldt ut....gleder meg til våren....
mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

PerI

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

Omtrent 10 kroner litern siden :)
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Jan Ove Rønning

Ohhh... jeg grøsser når jeg passerer pølse-stajonen der de tar kr 13.60 for en liter diesel for tiden.
ECO-mode er aktivert på min "vinter-C5", og den rusler pent på 0,61 l/mil...
Spottet min egen kjære Dolly da jeg passerte vinteropplagsplassen her i går og porten sto åpen... Vakkert syn i godt selskap med en av Salvesen & Thams sine representasjons-mercher og en gammel skabb... Håper virkelig at årets første 2CV-tur blir i påsken i år. *SAVNE*
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

2EL (Klara)

2EL og jeg gliser vær gang bensinprisen går opp en krone. Har nok spart 3000kr i bensin siden jeg bynte å bruke 2EL.  ;D
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Max Wiggo

Sitat fra: Jan Ove Rønning på lørdag 12 mar 2011 @ 01:56:22
Spottet min egen kjære Dolly da jeg passerte vinteropplagsplassen her i går og porten sto åpen... Vakkert syn i godt selskap med en av Salvesen & Thams sine representasjons-mercher og en gammel skabb... Håper virkelig at årets første 2CV-tur blir i påsken i år. *SAVNE*

Jeg kunne ikke dy meg, det ble en ørliten luftetur i dag (bilde vedlagt).  ;D ;D ;D
Det var tydelig tørt i 'gasser'n, men det var ikke stort problem å få start etter litt pumping på pedalen og noen runder på starteren.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Alx

Sitat fra: 2EL (Klara) på lørdag 12 mar 2011 @ 08:58:01
2EL og jeg gliser vær gang bensinprisen går opp en krone. Har nok spart 3000kr i bensin siden jeg bynte å bruke 2EL.  ;D

Jaja. I Europa er det jo bare danskene som har billigere bensin enn oss sett i forhold til hvor mange timer vi trenger å jobbe for å kjøpe én liter bensin... (Dette var kanskje en brannfakkel...? Bensinbombe...?)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Poirot

Sitat fra: Alx på søndag 13 mar 2011 @ 20:45:28
Sitat fra: 2EL (Klara) på lørdag 12 mar 2011 @ 08:58:01
2EL og jeg gliser vær gang bensinprisen går opp en krone. Har nok spart 3000kr i bensin siden jeg bynte å bruke 2EL.  ;D

Jaja. I Europa er det jo bare danskene som har billigere bensin enn oss sett i forhold til hvor mange timer vi trenger å jobbe for å kjøpe én liter bensin... (Dette var kanskje en brannfakkel...? Bensinbombe...?)

Ja, dette har jo definitivt intet med "A-modell-spotting" aa gjoere, saa jeg faar raske meg foer moderator gjoer det...
Dette argumentet (...?) med aa sette bensinprisen opp mot gjennomsnitsinntekta, blir jo til stadighet brukt av spesielt NORSKE avgifts-politikere.  Og viser hvor langt vi er kommet mot "to-tredjedels-samfunnet"!  Den rike to-tredjedelen av befolkninga har "demokratisk flertall" - og driter totalt i den FATTIGSTE tredjedelen!  Pensjonister som trenger bilen for sosial kontakt, barnefamilier som trenger bilen til barnehage, fritidsaktiviteter og jobb, sjuke og ufoere som er helt avhengige av bil...  For dem er det et HAAN aa bli fortalt at VI, i Norge, "egentlig" har verdens BILLIGSTE bensin.  Og bilavgifter og bilpriser og...  Bilavgiftene i Norge (inkludert drivstoffavgioftene!) er hoyst USOSIALE - og etter min mening en SKAM for et samfunn og ei regjering somkaller seg "sosialdemokratisk"!

NAA kan du gaa inn aa "moderere", hr Moderator!  ;)
Bedre med 2CV enn bare èn!

2EL (Klara)

En hvit fin 2CV suste forbi meg på Kampen i dag :D Godt å se flere 2CVer ute på veien i dag, nå føler jeg våren er på vei selv om det var ekstremt surt og kaldt i deg :o
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo