Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

KnutG

Må nesten legge ut bilde fra søndagen da vi var å handlet noen trær til hagen, kjekt med god plass i høden gitt. Var mange som smilte når vi kom kjørende ::)
1976 2cv club

Olav

 ;D ;D ;D

Strålende... Trenger ikke blomsterkasse du gitt ;)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

KnutG

He he, gjorde det i hvertfall ikke denne dagen. Fikk en kommentar om at bilen så ut som ein stor blomsterpotte ;D
1976 2cv club

PerI

#408
Sånn frakta jeg også et epletre i fjor, det var en bursdagspresent til en kamerat. Veldig praktisk å frakte det slik istedenfor å la det ligge vannrett ut bak i en varebil :)

En kollega så en hvit 2cv med A-en i Aftenposten Akademika på dørsida på Blindern i dag.

edit: Så denne 2cven selv i dag, endres tiil Akademika :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Thomas

Så en rød og hvit 2cv på torget i Drøbak i dag, tror reg.nr sluttet på 430
mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

PerI

Møtte en CE-registrert hvit/grønn Dolly på indre Vestfoldveier i dag. Var ikke kjapp nok i avtrekkeren til å få tatt bilde eller få hele nummeret. Så pen ut i de tre sekundene jeg så den ihvertfall :)

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

GeirW

Så en rød og hvit Dolly på E18 rett etter Ikea retning Drammen ca kl 12.40 i dag.
Kjørte i motsatt retning (med jobbToyota) så fikk bare et kort glimt, men mistenker Lektor`n. Synes jeg så noen halvkjente trekk bak rattet.  ;)

Var på vei til Eplehuset for å kjøpe en Apple time machine. Vidunderlig sak, men må innrømme at selv om teknologi som virker fasinerer meg (er lett Apple-fan, alt virker og kommuniserer enkelt liksom) har jeg reflektert litt over at 2CV`n er omtrent det eneste jeg eier som ikke oppdateres trådløst.  ;D
Og takk og lov for det.  :)

Ok, ikke alt er trådløst, men etter at dingsen ble installert, har jeg oppdatert iPhonen, Mac`n, PC`n, webcamet, Nintendo Wii-dingsen, fotoapparatet, printeren og DVD/ Blue ray spilleren min. Hmmm....verden har blitt temmelig trådløs, og det har gått fort.

En dag - skal jeg telle alle tingene mine.
Jeg er usikker på om det blir en god eller en dårlig dag.  ???

Jan Ove Rønning

Lurer veldig på om det var en rød Mehari jeg så på henger her i går ettermiddag. Var på tur til inn til Trondheim, så fikk bare ett veldig kort glimt i det den dukket frem bak bilen som dro hengeren opp Okstadbakken.

Noen som vet noe om denne?
1959 AZU
1971 AK 400
1976 2CV6 SPOT (Nummer 15 av 30)
1981 John Deere 2040
1984 Honda Nighthawk 700 S
1987 2CV6 Dolly
2010 Subaru Impreza

Poirot

Sitat fra: GeirW på mandag 24 aug 2009 @ 20:31:04


Hmmm....verden har blitt temmelig trådløs, og det har gått fort.



Jeg har faktisk den helt motsatte oppfattelsen...
Jeg har alltid foretrukket å sole meg og å bade "trådløst".  Men syns det er blitt mer og mer uvanlig de siste 20 åra.
Opplevde f.eks. trådløs bading både på verdenstreffa i Finland i -93, Slovenia -95 og i "Eendendam" (Nederland) i -97, men så var det jamt slutt  :-[
Men fortsatt kjører ihvertfall de fleste 2CVister "toppløst" når været er fint!  ;D
Bedre med 2CV enn bare èn!

EirikJ

Sitat fra: Jan Ove Rønning på mandag 24 aug 2009 @ 20:43:36
Lurer veldig på om det var en rød Mehari jeg så på henger her i går ettermiddag. Var på tur til inn til Trondheim, så fikk bare ett veldig kort glimt i det den dukket frem bak bilen som dro hengeren opp Okstadbakken.

Noen som vet noe om denne?

Nå ble jeg nødt til å sjekke om den Røde Meharien på Blocket.se var solgt, men den står der enda.......
Jeg har så lyst på Mehari etter å ha kjørt en i Tsjekkia. Men jeg har ikke plass, så det er en god ting at de er så dyre ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

Hans Erik

Biler i Sunnfjord.
På reise gjennom våtedalen, et par km sør for Byrkjelo.
Har stukket av fra hovedveien for å se på gudinnene tidligere..
Aldri tenkt tanken at det skulle stå noe inne i "løen".
Prøvde å lirke litt i døren som det var en hengelås på.
Jeg tok av "skoddene" på vinduet.
Jammen sant som vår svenske venn har oppdaget.....
2 stk Mehari, 2 stk 2cv ( Tipper 70 talls, vanskelig å se i mørket), og en AK.
Joda, prosjekter i mine øyne, men taket på bygningen var av blikk som det er begynt å lekke i.
Dalen lever opp til navnet, Våtedalen, så her bør det reddes det som kan.
Gudinnene på utsiden var i brukbar stand inntil 4 - 5 år siden, nå kan bilene inne i "løen" lide samme skjebne.
Noen som vet hvem som har plassert dem der?
Jeg kan selvsagt på neste tur i området "snuse" litt i nærmiljøet.

Hans Erik

Alx

Sitat fra: Hans Erik på mandag 31 aug 2009 @ 21:01:27
Noen som vet hvem som har plassert dem der?

Dette er jo ingen hemmelighet, så noen vet. ;) De har jo vært omtalt i Citrophile nr 8.
Noen heter Hans Peter Neergård som skrev artikkelen på sidene 34-35. Der kommer det også fram at eieren av gudinnene utenfor heter Knud Hetlelid fra Førde...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

EirikJ

Det betyr kanskje ingenting, og kanskje er det bare jeg som ser ulemper med det, men siden dette er et åpent forum, bør vi tenke litt på hva som kringkastes av navn og spesielt lokasjoner på ting. Hadde det vært mine biler som stod der hadde jeg ikke satt pris på at lokasjonen ble kringkastet rundt om....... Uansett hvor dårlig de måtte være.

Kanskje skal jeg bare gå å sette på låta Paranoid med Jokke og Valentinerne....... ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

Alx

Nå har jo dette allerede stått på trykk. Og selv om Citrophile er et klubblad, så er det offentlig tilgjengelig. I tillegg er bilder av både bilene utenfor og inne publisert lagt ut på et annet Citroënforum, så noen hemmelighet er jo ikke dette.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Hans Erik

Så, så Eirik.
Jeg kan kjøpe et speil til deg...

Jeg har visst ikke lest alt i Citrophile.....

Vi får håpe at eieren sørger for at de står tørt.
Hans Erik