Hovedmeny

2 cv AZU

Startet av Svein, mandag 28 jul 2008 @ 19:35:01

« forrige - neste »

Svein

Hei! Er ny her og har ikke fått sett gjennom så mye enda.
Er det noen som vet om det finnes varebiler til salgs i Norge?
Har vært innom noen Franske sider men enten ser det ut til å bli
en volsom jobb, ellers så synes jeg prisene er høye.
1968 AK350 under restaurering
2008 C5 Tourer
2009 Berlingo (disponerer)

PerI

#1
Det er ikke så ofte de dukker opp, men det stod et prosjekt tilsalgs for et år eller to siden. Den er det en her på forumet som sikret seg. Utvalget er nok en del bedre sørover i Frankrike, Nederland og Belgia. Men det er som du sier enten store prosjekter eller strøkne med dertil høy pris.

Fikk selv tak i et prosjekt i våres, men her har forrige eier angret salget før papirene ble ordnet, så jeg vet ikke om jeg får tak i salgsmelding. Selve objektet står i en garasje jeg disponerer, så jeg er spent på når sommerferien er over og jeg tar kontakt igjen om slikt papirarbeid løser seg. Jeg anser selvfølgelig bilen som min, og har vitner på overtakelsen. Trodde først siden at bilen hadde stått innendørs lenge at den var relativt rustfri, men det knaser i bakkassa helt bak, og en del oppretting må også gjøres. Så uansett hva du kommer over av, så sjekk alt :)

Er det forresten en AZU du absolutt vil ha, eller er AK og Acadiane et alternativ? Står en Acadiane annonsert i siste Classic Motor i Sverige. Synes prisen er relativt høy med mindre den er veldig strøken. Vanskelig å si utfra bildet.

Fant et prosjekt tilsalgs i Tyskland her

-Per



(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Må dessværre prøve å redusere mitt bil-lager og vurderer derfor å selge min

-68 AK 350

Bilen er den relativt sjeldne utgaven med langt varerom kombinert med lavt tak.
Ramma er fin, bør skifte ihvertfall ene gulvplata og må sveise rust nederst i torpedoveggen.
Forøvrig er bilen et restaureringsobjekt med både feil, mangler, rust og bulker... ;-)
Men for en som koker over av arbeidslyst og AK-ønske, har denne bilen absolutt potensiale!

Prisen tror jeg nok undertegnede og en ivrig kjøper greit skal komme overens om!

Treffes som vanlig på tlf 91121114 eller på e-post  a2cv4me@hotmail.com
Bedre med 2CV enn bare èn!

EirikJ

Finnes det bilder av denne saken? Er ramma den samme som på en vanlig 2CV?
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Skal se å få tatt noen bilder.
TROR faktisk både ramme, fjæring og hjuloppheng er identisk med vanlig 2CV.  Mål og vekt er ihvertfall rimelig likt.
Eksperter her på forumet får komme med ev. nødvendige korreksjoner ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

henrysyrdahl sør

hei , jeg tro jeg traff han som skal hente bilen hos deg nå til lørdag, han kom hen til min ak ved statoil i grimstad og sa hei.
håpe vi treffer han i framtiden , sa at det var 60 års snart i oslo, kansje han kan besøke oss der.

Poirot

Sitat fra: henrysyrdahl sør på tirsdag 09 sep 2008 @ 12:45:29
hei , jeg tro jeg traff han som skal hente bilen hos deg nå til lørdag, han kom hen til min ak ved statoil i grimstad og sa hei.
håpe vi treffer han i framtiden , sa at det var 60 års snart i oslo, kansje han kan besøke oss der.

Sjansen er vel god, siden du veit at han kommer hit til lørdag ;-)
Jeg håper også vi ser mer til både han (en riktig hyggelig fyr!) og bilen (et riktig omfattende prosjekt ;-)) !
Bedre med 2CV enn bare èn!