EU-godkjent 2CV onskes kjopt! Uansett stand/skade/defekter...

Startet av Poirot, tirsdag 26 jan 2016 @ 15:16:07

« forrige - neste »

Poirot

Har saa smaatt begynt aa planlegge vaaren - og kommet fram til at jeg trenger EN  2CV til... ::)
Min "GamleGraa" er paabegynt restaurert - og p.t. har jeg ingen annen kjoreklar/EU-ok 2CV aa kjoere med  :'(
Saa hvis noen har - eller veit om en som har - en 2CV som er EU-godkjent i det minste fram til St.Hans...?  :quiz:
"Uansett stand" - helt bokstavelig!  Jeg har deler nok til aa fikse uansett hva som maatte vaere feilen, bare den altsaa er EU-ok!
Send meg gjerne (VELDIG gjerne! ;D) en melding her, eller til a2cv4me@hotmail.com
Paa forhaand hjertelig takk!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Poirot

Vil bare fortelle at jeg fikk kjøpt en bil!
En fin, orange -76 2CV. 
Etter å ha tatt fly til FLORØ, prøvekjørt bilen hos en skikkelig hyggelig "autofil" bilselger - og overnatta i campingvogna hans - kjørte jeg bilen over fjellet hjem til Finnskogen. Selvsagt (...) i strålende sol!
Og etter litt jobb, var bilen klar for "Raid Iceland". 
3 uker på sagaøya gikk nesten problemfritt. Et batteri som tidvis kutta ut, en mutter i ene baktrommelen som løsna - og frambremser som forsvant siste dagen... -  var i grunn eneste bekymringene.  Til gjengjeld var ga de tre ukene flere millioner GLEDER - som alltid på Island!
Og til sommeren blir det forhåpentligvis Portugal!  Hvis ikke AK'en blir klar, men det spørs...
Bedre med 2CV enn bare èn!

EirikJ

Gratulerer med det! Er det den orange på bildet? Så jo ut til å være mer enn "bare eu-godkjent" den der. Tåler flere bilder den, eller hva?  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Sitat fra: EirikJ på søndag 29 jan 2017 @ 22:37:33
Gratulerer med det! Er det den orange på bildet? Så jo ut til å være mer enn "bare eu-godkjent" den der. Tåler flere bilder den, eller hva?  ;)

Var litt småplukk helt i begynnelsen, men NÅ er bilen MEGET bra!  Ikke "strøken", men absolutt en bil ingen trenger skamme seg over å bli sett i ;-)
Blir det DEN - og ikke noen AK - jeg bruker til Portugal, tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre stort andre forberedelser enn å skifte førerstol (disse 2CV-nakkestøtte-stolene passer dårlig for en med min lange rygg...) og montere sigarettenneruttak så jeg får brukt GPS og lada mobilen.
"Testkjøringa" på Island fortalte meg at en liten svipptur til Portugal burde gå smertefritt!
Bedre med 2CV enn bare èn!