Hovedmeny

BÆRTA på langtur

Startet av pastorn, torsdag 01 mar 2012 @ 20:50:23

« forrige - neste »

pastorn

Hallo forum!
Så er sommerens langtur med BÆRTA fastlagt. Den 29. juli går turen til Trondheim. Den 1. aug. kjører jeg ombord i hurtigruteskipet "Nordlys" (den som holdt på å velte etter brann i vinter), og i Berlevåg kjører jeg i land. Blir der noen dager, og så begynner kjøreturen sørover med diverse stopp på kjente steder for å besøke gamle venner. Gleder meg veldig både til planleggingen, som begynner umiddelbart og til turen. Noen som står meg nær synes prosjektet er helt vilt, men mine voksne barn synes det er flott. Lurer på om jeg skal fjerne baksetet og forsetet og rigge til seng. Så hvordan det var gjort i et nr. av Citrophile (klipp fra gammelt BONYTT). Vurderer å montere filmkamera som kan dokumentere reisen mil for mil, selv om jeg ikke skal lage noe "Berlevåg - Skien minutt for minutt". Det kunne ha vært hyggelig og kanskje nyttig å vite om 2CV folk som bor på de forskjellige steder på strekningen. Entusiaster er det alltid hyggelig å møte. Noen linjer til Citrophile håper jeg det kan bli etter hjemkomst. Har dere noen gode råd å gi tas de imot med takk. :D

Jan Arnth



Otto

#1
Flott! Lager du noen reisebrev på forumet? Hurtigrutetur står høyt oppe på min ønskeliste også.
Jeg ville heller satset på et greit fjelltelt og god sovepose. Mye mer komfortabelt. ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

pastorn

Har reist mange ganger med hurtigruta, og er like begeistret hver gang. Berlevåg er forresten mitt fødested. Kommer nok til å forsøke å gi noen inntrykk fra turen på forumet, men vet ikke om jeg får det til. Data er ikke min sterke side. Telt? Ja, det blir vel helst det. ;D

BergRace

Sitat fra: pastorn på torsdag 01 mar 2012 @ 20:50:23
Hallo forum!
Så er sommerens langtur med BÆRTA fastlagt. Den 29. juli går turen til Trondheim. Den 1. aug. kjører jeg ombord i hurtigruteskipet "Nordlys" (den som holdt på å velte etter brann i vinter), og i Berlevåg kjører jeg i land. Blir der noen dager, og så begynner kjøreturen sørover med diverse stopp på kjente steder for å besøke gamle venner. Gleder meg veldig både til planleggingen, som begynner umiddelbart og til turen. Noen som står meg nær synes prosjektet er helt vilt, men mine voksne barn synes det er flott. Lurer på om jeg skal fjerne baksetet og forsetet og rigge til seng. Så hvordan det var gjort i et nr. av Citrophile (klipp fra gammelt BONYTT). Vurderer å montere filmkamera som kan dokumentere reisen mil for mil, selv om jeg ikke skal lage noe "Berlevåg - Skien minutt for minutt". Det kunne ha vært hyggelig og kanskje nyttig å vite om 2CV folk som bor på de forskjellige steder på strekningen. Entusiaster er det alltid hyggelig å møte. Noen linjer til Citrophile håper jeg det kan bli etter hjemkomst. Har dere noen gode råd å gi tas de imot med takk. :D

Jan Arnth

Her er en seng beskrevet i en bok jeg har, annet opplag ble utgitt -89.
Har ikke lykkes å spore opp firmaet som i sin tid solgte seng eller tegninger.

J.
P.J.Berg

jwh

#4
På 90-tallet var jeg på en fjelltur og sov i 2CVn. På kvelden ble pass.sete satt utenfor bilen. Husker ikke hva jeg hadde med av liggeunderlag, men noe for å utligne høydeforskjellene på gulvet bør vel med. Tross mine 1,95m minnes jeg at det både var (relativt) komfortabelt og tilstrekkelig med plass. Uten tvil en "ferieform" for spesielt interesserte - men har ingen betenkligheter med å anbefale opplegget.

Mvh, Jan Willy
1953 2CV