Enda en 2CV entusiast!

Startet av pastorn, tirsdag 21 sep 2010 @ 21:47:00

« forrige - neste »

pastorn

Hei!
Det er ikke hver dag man treffer en ny (for meg) 2CV entusiast, men det gjorde jeg i forrige uke. På vei over Tromøya til Hove Camping fikk jeg plutselig øye på en grå (50 talls ?) 2CV. Jeg svingte resolutt inn på tunet, og heldigvis var eieren i garasjen. Han var en hyggelig og pratsom mann. Da han var ung kjøpte han en ny 2CV, men solgte den etter noen år. Det angret han så bittert, at da han så maken bil til salgs i Frankrike for ikke lenge siden, MÅTTE han kjøpe den. Som tenkt så gjort, og nå sto den der restaurert og skinnende i lakken. Men historien slutter ikke der. Han har en 2CV til fra 1985? og en DS. Han var ikke medlem av 2CV klubben, noe jeg sterkt anbefalte ham å ordne opp i sporenstreks, men han hadde medlemskap i ID/DS klubben. Grunnet sterkt regn ble ikke samtalen så lang, men jeg har god lyst til å ta en skikkelig prat med mannen samt knipse noen bilder av kjøretøyene. Kanskje andre også ville være interessert i dette.
Mvh  Jan Arnth

øeikelia

Hei! Leste historien din....pussig...det samme hendte meg! Jeg gikk (for en gangs skyld) en turmarsj på Tromøya, og hva traff jeg på!!!! Etter å ha fullført marsjen måtte jeg tilbake for å ta bilder. Dette er nok samme bilen som ligger på 2CV-prat (under "nesten ur-2 CV. Takk for sist forresten....på Vårslepp i Grimstad( rød 69 mod )

pastorn

Hallo.
Joda, det er samme bilen som du kom over på din spasertur på Tromøya. Veldig fin!! Han har som nevnt i mitt forrige innlegg en til av nyere modell.
     Ellers har det landet enda en 2CV på Tromøya i løpet av de siste ukene. En venn har hentet bilen i Sauda. Det er en 1987 mod. som trenger noe oppgradering, men mer vet jeg ikke. Er så nysgjerrig at jeg må ta en tur ned ganske snart. Ja, det var hyggelig å treffes i Grimstad. :)
Jan Arnth.