20 svensker, 8 dansker, men INGEN fra Norge!!

Startet av Morten, tirsdag 14 sep 2010 @ 16:56:36

« forrige - neste »

2EL (Klara)

Da var 2EL også påmeldt ;D Må finne en bilhenger som jeg kan leie for en billig penge en uke. Er det noen her som vet hvor jeg kan leie en bilhenger for en uke?
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Poirot

Sitat fra: 2EL (Klara) på mandag 13 des 2010 @ 16:36:52
Da var 2EL også påmeldt ;D Må finne en bilhenger som jeg kan leie for en billig penge en uke. Er det noen her som vet hvor jeg kan leie en bilhenger for en uke?

Er vel ikke saa vanskelig aa faa leid henger, men BILLIG blir vel vaerre...
Men du kan godt LAANE min hvis du fikser bremser og lys ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

2EL (Klara)

Sitat fra: Poirot på fredag 17 des 2010 @ 04:24:31
Sitat fra: 2EL (Klara) på mandag 13 des 2010 @ 16:36:52
Da var 2EL også påmeldt ;D Må finne en bilhenger som jeg kan leie for en billig penge en uke. Er det noen her som vet hvor jeg kan leie en bilhenger for en uke?

Er vel ikke saa vanskelig aa faa leid henger, men BILLIG blir vel vaerre...
Men du kan godt LAANE min hvis du fikser bremser og lys ;-)

Nei det er ikke så vanskelig å finne en leiehenger men det koster mange mange penger >:(
Tilbudet ditt tar jeg imot med stor takk :D Fikse bremser og lys er bare en liten kosejobb  O0 Hva heter hengeren din?
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Poirot

Husker ikke hva den heter, men det er en liten boggi-henger, med nyttelast ca 800 kilo.  Ideell 2CV-henger!
Er utenlands naa, men kontakter deg nar jeg kommer hjem.
Bedre med 2CV enn bare èn!

citro1cx

Hva med en "tow bar" som de kaller det i USA? Jeg tror faktisk den er lovlig i Norge fordi bilen da blir betegnet som tilhenger uten brems. Maksvekt på henger uten brems er jo 750 kg, så da vil 2cv komme klart under den grensa  :). Noen som har prøvd en slik?

http://www.ecas2cvparts.co.uk/aframe-towing-device-unpainted-recovery-removal-p-1766.html

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Max Wiggo

Med tanke på at 2CVen fortsatt er registrert som bil, tror jeg ikke man kan kalle den "tilhenger uten brems" helt uten videre. Blir vel mer som bil under tauing, og da skal det vel sitte noen bak rattet. ::)
Flere har nevnt tidligere på treff at denne ikke er lovlig i Norge, uten at jeg kan vise til noen lovbestemmelser for akkurat dette tilfellet... Men nedover i Europa er den jo tydeligvis lovlig.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

EirikJ

Starter likegodt en ny tråd om dette med "A-frame". Det kan jo være at noen som ikke leser denne tråden vet noe om dette.

http://www.2cvforum.no/index.php?topic=2229.new#new
Citroënnlig hilsen Eirik

pilster


Jeg tror ikke jeg rekker å få sammen en bil til verdenstreff, må være litt realistisk . ..det kan jo selvsagt skje..

Men jeg vil gjerne være med, så kanskje det er noen som trenger sjåfør/skrumann... !? Uansett er jeg interessert i alle tilbud.
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

brochmann

Hei Pilster.
Ikke utenkelig at det kan bli en åpning hos Bekkestuamafia'n.
inge'n violin i violinkassa her nei :angel:
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

pilster

Sitat fra: brochmann på torsdag 06 jan 2011 @ 21:20:37
Hei Pilster.
Ikke utenkelig at det kan bli en åpning hos Bekkestuamafia'n.
inge'n violin i violinkassa her nei :angel:
Oj... spennende , jeg har selvfølgelig også fått innvilget permisjon fra hjemmet. Så alt er egentlig klappet og klart ! (Høres nesten ut som jeg bor på en institusjon  og at fruen er min verge , er ikke helt sånn da. )
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

eilert

Sitat fra: pilster på torsdag 06 jan 2011 @ 21:35:18
(Høres nesten ut som jeg bor på en institusjon  og at fruen er min verge , er ikke helt sånn da. )

Hvorfor skal du ha det bedre enn oss andre Per?  ;D

Om min "verge" er helt klar over hva hun har sagt hun skal vurdere vet jeg ikke, men fikk "Inscriptions Purchase Order - 377" i romjulen etter nøye å ha fulgt Mortens oppskrift på online fremgangsmåten  :D
Så nå skal det ikke stå på at jeg ikke har kjøpt billett  ;)

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

pilster

Sitat fra: eilert på torsdag 06 jan 2011 @ 23:12:47
Sitat fra: pilster på torsdag 06 jan 2011 @ 21:35:18
(Høres nesten ut som jeg bor på en institusjon  og at fruen er min verge , er ikke helt sånn da. )

Hvorfor skal du ha det bedre enn oss andre Per?  ;D

Om min "verge" er helt klar over hva hun har sagt hun skal vurdere vet jeg ikke, men fikk "Inscriptions Purchase Order - 377" i romjulen etter nøye å ha fulgt Mortens oppskrift på online fremgangsmåten  :D
Så nå skal det ikke stå på at jeg ikke har kjøpt billett  ;)

-E;
Hmm.. tja, vel , joda.. jeg altså ..he he ..

Billett har jeg ikke enda, vil vente til jeg vet om jeg kommer meg med eller ei :)

Uansett er jeg ved godt 2CV humør for året som kommer, har oppgaver som venter og arbeid som ikke trenger annet enn pågangsmot  8)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

eilert


:)

Bare så det er sagt, du trenger ikke billett for personer, det betales treffavgift pr. bil med inntill 4 personer. Selv om antall passasjerer kom opp som et valg under registrering regner jeg ikke med det noe de henger seg opp i, ergo kommer du nok inn om du bare blir med!!
Og vil skal alltids få deg med nedover, selv har jeg evt. planer om en kartleser som om mulig skal få bli med. Men det er mye hjerterom i en 2CV, ergo er det husrom! Så vær ikke bekymret for det  ;)

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

pilster

Høres så bra ut !
Kan jo spleise på hvis jeg havner i en og samme bil da, eller gi et bidrag hvis jeg havner i forskjellige biler  ::)

Uansett blir det spennende og morsomt  ;D (piker, vin og sang.... nei nei , vin og sang ja ! )
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Poirot

#44
Sitat fra: pilster på søndag 09 jan 2011 @ 22:32:41


Uansett blir det spennende og morsomt  ;D (piker, vin og sang.... nei nei , vin og sang ja ! )

MASSE piker paa et verdenstreff, pilster!  :o
I alle aldre og fasonger... ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!