Da var det over (for denne gang?)

Startet av BlackSheep, onsdag 13 jan 2010 @ 06:37:54

« forrige - neste »

BlackSheep

Det ble stille her - er folk interessert?

For litt over en uke siden var det takstmann fra forsikringsselskapet her, og han kunne med en gang fastslå at det ble kondemnering. Vi skulle få brev i løpet av uka.

Ikke noe brev kom, men vi fikk på onsdag telefon fra Terra at de kom og hentet bilen.
Jeg forstod ingenting, for jeg hadde sagt ifra om at jeg ville beholde vraket. Fikk utsatt hentingen til fredag, og etter noen telefonsamtaler fant jeg ut at om jeg skulle få de pengene jeg ville ha, skulle de ha bilen. De hadde visst allerede funnet en kjøper også..

Fredagen kom, de hentet bilen, og jeg fikk min siste kjøretur ombord i bilhengeren.

Takseringen kom ihvertfall på 20.000 kroner. 15.000 om jeg skulle beholde bilen..

Nå blir det ny bil, om noen vet om en 2cv i nærheten i god stand, si ifra!
Citroen 2cv6 Charleston -86 mod - flat :(

Thomas

Vi er interessert  ;)
Hadde de kjøper på bilen.....
Ny bil, hør med Eikin, mulig han har noe på lager..

Mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

BlackSheep

De hadde funnet kjøper og solgt bilen uten å si fra, så det var skuffende at jeg ikke fikk mulighet til å kjøpe eller beholde :(
Har lyst på ny 2cv, men mest sannsynlig må det bli en "fornuftig" bruksbil som jeg kan bruke hele året.
Fint vi fikk bra erstatning da :) 20.000 var sånn ca det jeg synes jeg har krav på :)
Citroen 2cv6 Charleston -86 mod - flat :(

EirikJ

Sitatog etter noen telefonsamtaler fant jeg ut at om jeg skulle få de pengene jeg ville ha, skulle de ha bilen. De hadde visst allerede funnet en kjøper også..
Hørtes veldig spesielt ut syns jeg...... Lurer på hva som har skjedd her, og hvor bilen havnet......
Citroënnlig hilsen Eirik

pilster

Litt pussig da "kjøpere" pleier å være spesielle oppkjøpere man har avtale med, eller verksteder m.m. Trodde kanskje ikke en 2cv var så interessant for ovenfor nevnte "gutter" !? Kanskje en privat ordning dette !?

Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

BlackSheep

Det kan godt hende pilster..
Det var ihvertfall kjøperen som hentet bilen, han hadde ihvertfall planer om å bruke den som delebil.

Vurderte tanken om at det var en som hadde utgitt seg for en kjøper som var ute etter å få en gratis 2cv, men snakket med takstmannen og han sa at det var i regi fra forsikringsselskapet, så jeg måtte bare sende den avgårde.

Uansett så legger jeg ikke fra meg saken før jeg har pengene på konto!
Citroen 2cv6 Charleston -86 mod - flat :(

EirikJ

#21
Kan det være noen som har fått vite om saken gjennom forumet her, og tatt kontakt direkte med forsikrings-selskapet? (Reg.nummer er jo synlige på bildene)

Eller er det en innsidehandel i selskapet? Broren til søstra til kona til direktøren har en 2CV og ville ha delebil?  ::)

Forresten lever Elvis, og det finnes romvesen som lever blant oss.

Klara, eller var det Edit:  Innlegg nr 1500....
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

#22
BlackSheep skrev:
SitatTakseringen kom ihvertfall på 20.000 kroner. 15.000 om jeg skulle beholde bilen..

Hvis det er riktig at du ble tilbudt 20000kr - ELLER 15000kr + bilen - så er det DU som har valgmuligheten, IKKE forsikringsgutta.

Hvis du egentlig ønsket alt. 2 så hadde jeg ALDRI gitt fra meg bilen. Hadde heller gitt forsikringsselskapet en oppstrammer - og bilen hadde blitt i min garasje. I en slik liten økonomisk sak hadde jeg kjørt en prinsippsak mot Terra - forutsatt at du ville beholde vraket.

Eirik skrev:
SitatKlara, eller var det Edit:  Innlegg nr 1500....
Du dreg ifra - unge mann...  ;D ;)

JW
(gretten gubbe)
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

BlackSheep

Sitat fra: jwh på søndag 21 feb 2010 @ 22:40:44
Hvis det er riktig at du ble tilbudt 20000kr - ELLER 15000kr + bilen - så er det DU som har valgmuligheten, IKKE forsikringsgutta.

Det er der problemet ligger, jeg visste ikke om dette valget, jeg fikk beskjed når bilen var solgt :/
Jeg ville beholde vraket, og det hadde jeg sagt fra om.

Og når kjøperen ringer og ikke har papir på noe som helst, blir man litt skeptisk ;)
Citroen 2cv6 Charleston -86 mod - flat :(

pilster


Skeptisk ....
Veldig uvanlig at private kjøper av selskapet og så kommer selv å henter bilen. Vanligvis er det bileier som tar valget, som det nevnes her , også hentes eventuelt bilen med kranbil eller fra oppretter /avtale transportør . Dette er tror jeg bestemt er en privat deal, det skal selvsagt ikke forekomme, ihvertfall ikke så åpenlyst og frekt !  >:(
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

jwh

#25
BlackSheep skrev:
SitatDet er der problemet ligger, jeg visste ikke om dette valget, jeg fikk beskjed når bilen var solgt :/
Jeg ville beholde vraket, og det hadde jeg sagt fra om.

Du å mye "morro" jeg skulle ha laget ovenfor saksbehandleren i Terra hvis dette var min bil. Takket du ja til 20000-avtalen har du en dårligere sak, men har du underveis bedt om å få beholde vraket kan de ikke se bort ifra det sånn uten videre. Hvorfor fortalte ingen om 15000-avtalen ?  De har også juridisk solgt en bil som tilhører deg (du hadde ikke mottatt oppgjør før bilen ble hentet av ny eier) -  det styrker caset ditt.

Mitt resultatet ville ganske sikkert vært at vraket forble på mine hender ..... ;), eller jeg fikk mer enn 20000 i oppgjør... ;D

JW

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Otto

#26
Men nå er det vel 20000 som gjelder og hva får du for det?

JW har kanskje oversikt over 2CVer som er solgt for 20000 i det siste?

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

BlackSheep

Ja hadde jeg viss det tidligere.. har aldri vært borti lingnende saker, så når jeg snakket med forsikringsfyren så virket alt som det skulle..
Men det viktigeste er jo at bilen kan brukes til noe, og organ-donor er jo en god gjerning:)
Citroen 2cv6 Charleston -86 mod - flat :(