Norsk 2CV-forum

Off Topic => Utenomsnakk => Emne startet av: Otto på onsdag 20 apr 2016 @ 12:06:16

Tittel: Fin VW
Skrevet av: Ottoonsdag 20 apr 2016 @ 12:06:16
Tror flere her er interessert i VW også. Utrolig hvor liten den er i forhold til dagens Caraweller.
Tittel: Sv: Fin VW
Skrevet av: PerIonsdag 20 apr 2016 @ 13:02:53
Ikke spesielt interessert i vw, men samba-buss er jo ikonisk og kul. Men prisene har jo gått helt over styr for slike. Er jo umulig for en ny entusiast å komme inn på markedet, med mindre man har noen hundre tusen å bruke til slikt. Og hadde jeg hatt noen hunder tusen til slikt, hadde jeg heller kjøpt andre kule biler :)
Tittel: Sv: Fin VW
Skrevet av: Mortenonsdag 20 apr 2016 @ 13:23:57
Sitat fra: MortenTror det er problemer med fjærer eller hjuloppheng på de der, ser at denne og mange andre er veldig lave. Tyder på rust i dempertårn eller innfestinger. Hadde jeg vært eier hadde jeg fått den fiksa!  8)

Eller at de har bygd om til hydraulisk fjæring men har basert det på et eldre system som ikke har den ekstra kula som holder fjæringa oppe som kom på Xantia/XM rundt 1994/95.

Hvis mine antakelser stemmer, så burde de også få fikset fjæringa, for den ligger jo helt nedpå når de starter opp og kjører også. Må være fryktelig ubehagelig for både kropp og bil  ;D
Tittel: Sv: Fin VW
Skrevet av: Ottoonsdag 20 apr 2016 @ 13:57:11
Skulle vel tro den er i bra stand. Den står hos Møllerbil.
Tittel: Sv: Fin VW
Skrevet av: eilertonsdag 20 apr 2016 @ 14:09:28
Sitat fra: Morten på onsdag 20 apr 2016 @ 13:23:57
...ser at denne og mange andre er veldig lave.

;D  ;D  ;D
Tittel: Sv: Fin VW
Skrevet av: PerItorsdag 21 apr 2016 @ 08:33:49
Sitat fra: MortenTror det er problemer med fjærer eller hjuloppheng på de der, ser at denne og mange andre er veldig lave. Tyder på rust i dempertårn eller innfestinger. Hadde jeg vært eier hadde jeg fått den fiksa!  8)

Eller at de har bygd om til hydraulisk fjæring men har basert det på et eldre system som ikke har den ekstra kula som holder fjæringa oppe som kom på Xantia/XM rundt 1994/95.

Hvis mine antakelser stemmer, så burde de også få fikset fjæringa, for den ligger jo helt nedpå når de starter opp og kjører også. Må være fryktelig ubehagelig for både kropp og bil  ;D
Tittel: Sv: Fin VW
Skrevet av: Ottotorsdag 21 apr 2016 @ 09:29:56
Det jeg vet er at den er "senket" og da er det vel byttet noen deler i fjæring og hjuloppheng? Når bilen er så strøken ellers så regner jeg med at fjæringa er i orden også.
Tittel: Sv: Fin VW
Skrevet av: Poirotsøndag 01 mai 2016 @ 23:03:47
Sitat fra: Otto på torsdag 21 apr 2016 @ 09:29:56
Det jeg vet er at den er "senket" og da er det vel byttet noen deler i fjæring og hjuloppheng? Når bilen er så strøken ellers så regner jeg med at fjæringa er i orden også.
Vanlig måte å senke disse bilene på, er å montere "senkespindler" og/eller justerbar senkeforstilling, samt fjerne portalakslene bak - pluss ekstra senkning på torsjonsstavene.  Bortsett fr portalaksel-systemet, er jo hjullopphenget på disse "bussene" det samme som på de gamle boblene!
Selv har jeg aldri forstått vitsen med å "skam-senke" verken disse eller andre biler! Har selv hatt en MEGET lav boble - og den skrapa jo nedi det meste, hadde NULL komfort, men ok, den satt godt på veien der veien var jevn og fin...
Tittel: Sv: Fin VW
Skrevet av: perho87torsdag 05 mai 2016 @ 14:20:55
Sitat fra: Otto på onsdag 20 apr 2016 @ 12:06:16
Tror flere her er interessert i VW også. Utrolig hvor liten den er i forhold til dagens Caraweller.
Meget pent eksemplar ja :)