Tror flere her er interessert i VW også. Utrolig hvor liten den er i forhold til dagens Caraweller.
Ikke spesielt interessert i vw, men samba-buss er jo ikonisk og kul. Men prisene har jo gått helt over styr for slike. Er jo umulig for en ny entusiast å komme inn på markedet, med mindre man har noen hundre tusen å bruke til slikt. Og hadde jeg hatt noen hunder tusen til slikt, hadde jeg heller kjøpt andre kule biler :)
Sitat fra: MortenTror det er problemer med fjærer eller hjuloppheng på de der, ser at denne og mange andre er veldig lave. Tyder på rust i dempertårn eller innfestinger. Hadde jeg vært eier hadde jeg fått den fiksa! 8)
Eller at de har bygd om til hydraulisk fjæring men har basert det på et eldre system som ikke har den ekstra kula som holder fjæringa oppe som kom på Xantia/XM rundt 1994/95.
Hvis mine antakelser stemmer, så burde de også få fikset fjæringa, for den ligger jo helt nedpå når de starter opp og kjører også. Må være fryktelig ubehagelig for både kropp og bil ;D
Skulle vel tro den er i bra stand. Den står hos Møllerbil.
Sitat fra: Morten på onsdag 20 apr 2016 @ 13:23:57
...ser at denne og mange andre er veldig lave.
;D ;D ;D
Sitat fra: MortenTror det er problemer med fjærer eller hjuloppheng på de der, ser at denne og mange andre er veldig lave. Tyder på rust i dempertårn eller innfestinger. Hadde jeg vært eier hadde jeg fått den fiksa! 8)
Eller at de har bygd om til hydraulisk fjæring men har basert det på et eldre system som ikke har den ekstra kula som holder fjæringa oppe som kom på Xantia/XM rundt 1994/95.
Hvis mine antakelser stemmer, så burde de også få fikset fjæringa, for den ligger jo helt nedpå når de starter opp og kjører også. Må være fryktelig ubehagelig for både kropp og bil ;D
Det jeg vet er at den er "senket" og da er det vel byttet noen deler i fjæring og hjuloppheng? Når bilen er så strøken ellers så regner jeg med at fjæringa er i orden også.
Sitat fra: Otto på torsdag 21 apr 2016 @ 09:29:56
Det jeg vet er at den er "senket" og da er det vel byttet noen deler i fjæring og hjuloppheng? Når bilen er så strøken ellers så regner jeg med at fjæringa er i orden også.
Vanlig måte å senke disse bilene på, er å montere "senkespindler" og/eller justerbar senkeforstilling, samt fjerne portalakslene bak - pluss ekstra senkning på torsjonsstavene. Bortsett fr portalaksel-systemet, er jo hjullopphenget på disse "bussene" det samme som på de gamle boblene!
Selv har jeg aldri forstått vitsen med å "skam-senke" verken disse eller andre biler! Har selv hatt en MEGET lav boble - og den skrapa jo nedi det meste, hadde NULL komfort, men ok, den satt godt på veien der veien var jevn og fin...
Sitat fra: Otto på onsdag 20 apr 2016 @ 12:06:16
Tror flere her er interessert i VW også. Utrolig hvor liten den er i forhold til dagens Caraweller.
Meget pent eksemplar ja :)