Ikke 2cv, men Xantia 3.5mm hydraulikkrør

Startet av OlemTheGolem, onsdag 19 aug 2020 @ 11:34:48

« forrige - neste »

OlemTheGolem

Hei! Beklager å trenge meg på hos dere, men håper på litt hjelp ang hydraulikkrør 3.5mm og flensing.

Så vidt jeg har forstått er bremserør på 2cv 3.5mm flenset på samme måte som mine hydaulikkrør er til demping.
Bruksbilen står da en kort bit av hydraulikkrøret har sprekt til høyre demper fremme.
Noen som vet om noen i det som en gang var Østfold som kan flense 3.5mm rør på denne måten? (se vedlagt bilde)

På forhånd takk
Mvh Ole

PerI

Sitat fra: OlemTheGolem på onsdag 19 aug 2020 @ 11:34:48
Hei! Beklager å trenge meg på hos dere, men håper på litt hjelp ang hydraulikkrør 3.5mm og flensing.

Så vidt jeg har forstått er bremserør på 2cv 3.5mm flenset på samme måte som mine hydaulikkrør er til demping.
Bruksbilen står da en kort bit av hydraulikkrøret har sprekt til høyre demper fremme.
Noen som vet om noen i det som en gang var Østfold som kan flense 3.5mm rør på denne måten? (se vedlagt bilde)

På forhånd takk
Mvh Ole


Ville hørt med en Citroenklubb som driver med hydraulikk-citroen, om de kjenner til noen i området. Noen vet jeg kjører rundt med et nød-kit som de kan skjøte inn om det skulle skje noe underveis.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Belgau

Sitat fra: OlemTheGolem på onsdag 19 aug 2020 @ 11:34:48

Noen som vet om noen i det som en gang var Østfold som kan flense 3.5mm rør på denne måten? (se vedlagt bilde)

På forhånd takk
Mvh Ole

Jeg har flaring verktøy for Citroen 3.5mm (i Sandefjord). Helliget vorde deg som fortsatt holder Xantia rullende!
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

OlemTheGolem

Sitat fra: Belgau på onsdag 19 aug 2020 @ 18:27:00
Sitat fra: OlemTheGolem på onsdag 19 aug 2020 @ 11:34:48

Noen som vet om noen i det som en gang var Østfold som kan flense 3.5mm rør på denne måten? (se vedlagt bilde)

På forhånd takk
Mvh Ole

Jeg har flaring verktøy for Citroen 3.5mm (i Sandefjord). Helliget vorde deg som fortsatt holder Xantia rullende!

Flotters! Da får jeg se om jeg tar turen over til uken, skal hjelpe en venn flytte til Sandefjord nå i nærmeste fremtid uansett.

Xantiaen har vært en drøm egentlig det siste 1.5 året og 40000km. Første problem som har fått den til å stå faktisk.

OlemTheGolem

Fant akkurat skjøtestykker på classicparts.no, så kjører på med dem så lenge, men tusen takk for all hjelp så lenge   ;D

EirikJ

Ganske vanlig feil at det røret blir lekk. Særlig på XM. Min XM fra -90 kjører rundt med et bremserør fra 2CV til den hydrauliske fjæringen h.s.foran. Man tar det man har  ;)

Vises på dette bildet:
Citroënnlig hilsen Eirik