Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

citro1cx

Vi syklet oss på denne Nederlenderen 7/8 på Gløshaugen i Trondheim. Han har kjørt sin velbrukte Acadyane 1982 modell med hele sitt flyttelass fra Nederland. Forøvrig har han obligatoriske gule pærer :D
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Jøss. Hvor skulle han flytte?
Citroënnlig hilsen Eirik

Thomas

Hallo.
Flott 2cv observert på barne tv i dag igjen.

Hilsen
Thomas og Linus (2 år i går,og kommende klubbmedlem 8))
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

citro1cx

Sitat fra: EirikJ på lørdag 09 aug 2008 @ 16:09:31
Jøss. Hvor skulle han flytte?

mye som tyder på at han er student på NTNU og han er nok yngre enn sin bil tipper jeg  ;)
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Max Wiggo

... i Praha...

Jeg landet på Gardermoen tidligere i dag, etter ei uke med 20-35 grader og solsteik i Praha. Vi har løpt som gærninger gjennom både Praha og Plzen for å prøve å få med oss en liten brøkdel av det disse byene har å by på. Gled dere til v.treff neste år ;D

Vi kom over to 2CVer (jeg har bilde av den ene og får bilde av den andre litt senere) og en Skoda med reklame for 2CV og Skoda-verkstedet Autoservis Papousek (http://www.papousek.cz).
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Alx

Sitat fra: Max Wiggo Guldberg på onsdag 13 aug 2008 @ 23:00:54
... i Praha...

Jeg landet på Gardermoen tidligere i dag, etter ei uke med 20-35 grader og solsteik i Praha. Vi har løpt som gærninger gjennom både Praha og Plzen for å prøve å få med oss en liten brøkdel av det disse byene har å by på. Gled dere til v.treff neste år ;D

Så dere noen Oltcit der nede? Begynner å bli en del år siden jeg var på de kanter (det riktige Sentral Europa), men da så jeg en og annen Oltcit på veien både i Praha og i Budapest... Det er jo boxer-biler det også. (2 eller 4 sylindrede med 652, 1129 og 1299 ccm)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

PerI

Sitat fra: Alx på torsdag 14 aug 2008 @ 09:39:59
Sitat fra: Max Wiggo Guldberg på onsdag 13 aug 2008 @ 23:00:54
... i Praha...

Jeg landet på Gardermoen tidligere i dag, etter ei uke med 20-35 grader og solsteik i Praha. Vi har løpt som gærninger gjennom både Praha og Plzen for å prøve å få med oss en liten brøkdel av det disse byene har å by på. Gled dere til v.treff neste år ;D

Så dere noen Oltcit der nede? Begynner å bli en del år siden jeg var på de kanter (det riktige Sentral Europa), men da så jeg en og annen Oltcit på veien både i Praha og i Budapest... Det er jo boxer-biler det også. (2 eller 4 sylindrede med 652, 1129 og 1299 ccm)

Husker en busstur jeg var med på for 8 år siden. Bilgal visste de fleste på bussen at jeg var, men da jeg utenfor en mækkdonal i Tsjekkia gikk amok med kameraet på en sjabby og rusten 2-dørs Olcit må vel de fleste ha trodd jeg var spik spenna galen ;D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Det var biler, både gamle og nye, østlige og vestlige i alle variasjoner. Jeg skulle gjerne hatt ei uke til, hadde jo så vidt begynt å bli litt kjent der.

1086 bilder ble knipset av folk og fe, hus og hytte, bil, buss, trikk og metro. Kanskje jeg neste år får mer tid til å kikke nærmere på bilparken.

Det sto faktisk en AX til salgs utenfor dagligvarebutikken vi handlet på. 9000 Kc (ca 3000 NOK) var prisen. Ville vel blitt i minste laget for 5 voksne mennesker, tror jeg, og trafikken i Praha er ikke å anbefale (det går FORT!). Hjulkapsler spretter av bilene når de holder 80-90 gjennom svingete brosteinsgater med 40-sone. Alle bilene der nede har "Hollywood-dekk", de skriker hver gang de skal starte opp i et kryss.

For de som skal inn til Praha i anledning treffet neste år: Ta offentlig transport. Billig og bra. Vi har reist byen og "halve landet" rundt i ei uke for 150-200 kr/pers.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Ingeborg

Sitat fra: Roger H på søndag 13 apr 2008 @ 18:09:45
Årets første 2cv spottet i Trondheim tidligere denne uke :D. Grønn/hvit dolly på moholt Rema 1000. M.a.o. er 2cv et skjelden syn her mellom oktober og april.

Jeg har også observert denne i løpet av året som er gått, hvem eier, vet vi noe om den? Finnes det noe man kan klistre på/ hekte bak vindusviskeren der det står at de bør logge seg inn på forumet og si hei?
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

Morten

Sitat fra: Ingeborg på torsdag 14 aug 2008 @ 12:34:00
Jeg har også observert denne i løpet av året som er gått, hvem eier, vet vi noe om den? Finnes det noe man kan klistre på/ hekte bak vindusviskeren der det står at de bør logge seg inn på forumet og si hei?

God idé! Det skal jeg lage :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

brochmann

#175
Hei Forum. :)
Fant 6 2cv'er på TTT (treff til tusen) i dag, OG en mengde andre NYYYYYDELIGE ekvipasjer på Dal gård i Eidsskog. Jeg var bare på dagsbesøk, lørdag  :(.

Flott løype, omlag 70km gjennom variert terreng og små lekre veier (av varierende kvalitet, heldigvis). Vi fulgte vassdraget til Sootkanalen, lekkert. Her hadde jeg aldri vært før. TAKK FOR ARANGEMENTET  ;D ;D ;D. Veldig bra.

Jeg regner med at andre 2cv-ister også skriver noen ord til Citrophile, jeg gjør det i alle fall  ;). Andre bilder følger sikkert.

inge'n misunnelse over andres biler
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei Forum.
Jeg har tabba meg ut  :(. Glemte å komprimere noen av bildene og fikk ikke slettet disse før jeg trykket "enter". Som det heter: "Gegen die Dummheit kämpfen selbst die Götter vergebens."  :P

Jeg forsøker igjen ...

inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Ingeborg

Sitat fra: Roger H på lørdag 09 aug 2008 @ 23:19:35
Sitat fra: EirikJ på lørdag 09 aug 2008 @ 16:09:31
Jøss. Hvor skulle han flytte?

mye som tyder på at han er student på NTNU og han er nok yngre enn sin bil tipper jeg  ;)

Ikke noe vondt sagt om sjåfører som er yngre enn bilene sine her :)

Hilsen jenta førdt i 1988 i Dollymodell type 1986 :P
student og borteboer med 2cv6 Dolly 1986 r/h, overtatt v06

citro1cx

Sitat fra: Ingeborg på mandag 18 aug 2008 @ 16:16:50
Ikke noe vondt sagt om sjåfører som er yngre enn bilene sine her :)

Hilsen jenta førdt i 1988 i Dollymodell type 1986 :P

hehe...nei tvert i mot :D det er jo veldig hyggelig at "nye" generasjoner blir frelst. Tilbrakte selv ganske mye tid i 2cv da jeg var rundt 20 år, men det måtte gå 10 år til før jeg selv ble eier av en. Dessuten ville det vært trist å bare møte gamle gråe gubber med hysterisk strøkne biler når man skal på treff ;D 2CV er og blir en bil for alle slags folk i alle aldre ;).
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Ikke helt en A-modell, men siden den har 2CV-motor så.... Sett på en flott LN i dag. Første gang jeg ser en slik i real life. Grønn fin -78 modell med sort/hvitt interiør. Motor ser ut til å være Dyane motor men girkassen ser ikke ut til å være A-modell-materiale.
Citroënnlig hilsen Eirik