Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

EirikJ

Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

Et sted mellom 9 og 14 biler helt sikkert spottet på vei gjennom Oslo og opp i 'Åsen i dag! Spottet både SPOT (uten banking, veldig gledelig) og 2x Dyane. Et benkeforslag om at vi måtte vise oss fram litt ekstra gjorde at vi la turen fra Storo via Oslo sentrum og over Majorstua. Perfekt oppladning til Danmarkstur.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

stein

Hei

Rakk ikke turen til Frognerseteren denne gang, men fikk vist frem bilen likevel. " `Bilen var med på filminnspilling. Bilen ble brukt i bryllupskjøring i filmen "Appelsinpiken". En ungdomsroman av Jostein Gaarder. Premiære februar 09. Innspillingen skjedde ved Gamle Aker kirke.  Imorgen skal de filme min andre 2cv, som er et oppussingsprosjekt. Filmingen skal da foregå i en bakgård på grunerløkka. Der skal også brannvesenet komme og skumlegge bakgården fordi det skal se ut som at det er vinter og snø. Det er spennende å være med å se hvordan det foregår. Utrolig mye folk som er med i kulissene . Det var nok minst 40 stykker som hadde forskjellige funksjoner.  Det er også morro å se hvordan disse bilene skaper kontakt med andre mennesker. Det kommer folk og tar kontakt hele tiden.

God tur til dere som skal til Danmark! Jeg skal til trandum og kjøre i terrenget. Da med litt annen redskap.


Stein
1983 Charleston,
1967 Volvo felt
2012 Suzuki Swift
2006 Suzuki XL7
2009 Toyota Hiace
2005 Toyota Yaris

brochmann

Hei.
Rød Dolly sett på Solvang kolonihage på Sogn mellom 1300 og 1515 i forbindelse med filminnspilling av "Ompa,ompa!" Kortfilm fra stud. ved Westerdahls reklame- og filmskole. Premiere 25? mai.
Inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei  ;D ;D ;D

Frognersæteren i går kveld.
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Otto

#80
Rød 2CV Hoffmann Kitcar i Kirkegata på Lillehammer i dag. (som denne)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Jacob

#81
Møtte en rød/hvit Dolly i Nedre Kalbakkvei i Oslo kl 10.00 idag, kom sikkert fra Bøhm Auto.. ;)
Og møtte en kremgul og burgunder sak i fint driv på R35 mellom Jevnaker og Roa kl 10.45 idag
(undertegnede på vei til Hadeland Glassverk ang. Fransk Bildag.. 8)).
Jeg vinket, men fikk ikke svar  :-\ (men så kjørte jeg jo CX også, da.. ;))
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

Alx

Sitat fra: Jacob på torsdag 08 mai 2008 @ 15:07:14
Jeg vinket, men fikk ikke svar  :-\ (men så kjørte jeg jo CX også, da.. ;))

Det burde jo ikke være noen hindring!

2CVister: husk å hilse på våre kjære slektninger også!  8)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

eilert


De var på en måte litt vakkert og søtt å se disse to røde der de begge sto og ventet på verkstedstimene sine hos Autoco i Bærum på lørdag.
Den erfarne dama her har mye å lære sin 20 år yngre slektning som vel strengt tatt venter på sin første eier. Jeg kunne ikke la være å ta noen bilder og nå får jeg dele dem med dere!  ;)

1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

brochmann

Hei Eilert.
Hører du hjemme i Bærumsområdet? Det gjør Thomas, Olav og jeg.
Inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

eilert

Hei Inge!

Nei, ikke direkte. Men jobber på Lysaker, så er ikke langt i fra. Og så ferdes jeg jo til tider over alt hvor det kan finnes en vakker Citroën eller flere, spesielt nå når jeg vurderer ny (brukt) C5 type II og snoker litt rundt den nye C5en. Ellers bor jeg på Nordstrand og er opprinnelig fra Bergen. Så har dere en liten presentasjon, så det var en egen tråd for det, men nå er det litt her i alle fall...

Er vert fall ikke lengre borte enn at jeg gjerne, om tiden strekker til, gjerne kommer innom dere neste gang dere tre skal skifte motor i Spoten... eller holder på med annet hyggelig arbeid ;-] 

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

brochmann

Hei Eilert. ;D
Lørdag 17. er en fin dag å skru på, eller ?? Skal prøve å begynne fredag ettermiddag, dvs. å klargjøre til å løfte ut, skifte thrustelager og klips, evt. clutch og "smokk" på plass. Å skru på alle småbiter til slutt er bare jhobb, krever ingen styrke, men fire hender ved montering av eksos var STOR hjelp. :)

Kom oppom i lunsjen en dag, da vel. I morgen fredag 16. kan jeg uten problem være i garsjen fra 1145-1300. Vi kan avtale på tlf. 4826 9800, eller etter jobben din.

inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

En liten kommentar: Det finnes en PM(personlig melding) -funksjon her på forumet..... ;) :P
Citroënnlig hilsen Eirik

brochmann

Hei Eirik.
Du har rett, jeg tar selvkritikk. :)

Så rød og hvit Danmarksrestaurert (2cv-experten i Skanderborg) Dolly med kufanger på henger ved Tranby/ Liertoppen i går ved 1800-tiden. Skal gå i Hønefossområdet (baker Narum).
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

eilert


Ser også dette med PM, samtalen begynte jo egentlig i en slik, men så er det jo hyggelig å dele vår hverdag med alle... Nettopp av denne grunn så trodde jeg, Inge, at du skulle til DK på fredag, altså i dag, som du skrev til Otto ang. tanklokket? hehe!

Men lunsjen i dag blir nok uansett vanskelig og i morgen er det vist slik en stor dag har jeg hørt så da får jeg spotte etter ny polerte pene fruer, med nedrullet tak og pynt av bjørkeris og norske flagg! Motor skifte i fin stas er trolig lite populært, men hadde jo selvsagt vært hyggelig. Uansett får vi gjøre som Eirik sier og avtale ferdig på PM, SMS, mail eller telefon.

Vi snakkes!
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën