Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

PerI

Min egen 2cv ble dratt opp av vintersøvnen på fredag og jeg kjørte henne til EU-kontroll. Bare nuller, ikke dårlig av en fransk bruktbil som bikket 40 år i mars. Back to sleeep, sees til våren sammen med andre garasjevenner....zzzzzzzz
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

Sitat fra: PerI på mandag 07 nov 2011 @ 13:18:52
En Dyane fra et gammelt bilde fra E18 på Aftenposten.



veldig trivelig å se denne "dokumentasjonen" på Norsk bilhistorie. 1974 var det året min far kjøpte en Renault 8 som vi selvfølgelig tilbrakte hele sommeren i  ;D På et av bildene blir renault forbikjørt av sliten opel varebil, akkurat som jeg husker det :D
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

brochmann

Hei Forum  ;D ;D ;D
Tre breie glis i da'. Jada, det er noen tid siden bildet ble "skutt", men du blir vel ikke "skutt" av å se familielykke på Bekkestua?? ting går ikke så fort hos inge'n nød inge'n skrik inge'n kvikk, men vennlig, harddisk. ;-))

Etter tur til Salbris i år "laina" vi opp kjøretøyene, og slik så det ut: vær velkommen


inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Otto

Ja, hva skal men si til sånt, jeg har ikke ord... (en hedmarking, en opplending, en bæring og en osloenser(?)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Morten

Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

2EL (Klara)

Sitat fra: PerI på mandag 07 nov 2011 @ 13:48:08
Min egen 2cv ble dratt opp av vintersøvnen på fredag og jeg kjørte henne til EU-kontroll. Bare nuller, ikke dårlig av en fransk bruktbil som bikket 40 år i mars. Back to sleeep, sees til våren sammen med andre garasjevenner....zzzzzzzz


Har du fått deg nytt veteran skilt på bilen din? Eller er det bare jeg som ikke har sett det før.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

PerI

Skiltet har jeg hatt hele tida på den siden den ble registrert i 2007. Jeg valgte nummeret selv ;)
U var bokstaven de brukte i Sør-Trøndelag frem til og med 1971, og det passer bra siden bilen har sin opprinnelse derfra. VD-nummer var det på den da jeg kjøpte den. Førstegangsregistrert 31.mars 1971, altså dagen før to-bokstavsskiltene kom. Tipper det var kort kø hos biltilsynet den dagen, mens dagen etter stod folk i lang kø :)

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

dingus

Så det er altså bilen din jeg har bilde av på PC-en min! Har et bilde fra da du passerte Svinesundbrua i sommer. Liker "Liten, men tøff"-skiltet ditt :)
1984 2CV Special - Ariel (2)
1986 Toyota HiLux - Luxefar
1994 Hymer Bobil - Bosse
2012 Toyota Auris - Traustisen

PerI

Det er nok stor sannsynlighet for det ja, dingus. Mener å huske at noen tok bilde av ekvipasjen da jeg og min fetter var på vei mot F1-løp og verdenstreff i sommer :)

"liten men tøff" hang på et stativ med andre barnevognsskilt. Har sett samme skiltet på en av de gamle Fiat 500, det er nok litt mer berettiget på en slik enn på 2cv. Men den hadde det ikke i fronten :)

Lurer forøvrig hvem som får regninga hvis jeg blir tatt i fotoboks med den ;D


(ps, det er vanlig skilt foran også altså..)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Fikk overrekt dette bilde i ca. 50x50x1 cm størrelse. Har noen sett dette bildet før, og vet noen historien bak? Det er jo et norsk spor her, med Hydro Aluminum (skrevet på US-engelsk, da det skrives Aluminium på norsk og UK-engelsk).


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Alx

Sitat fra: PerI på søndag 04 des 2011 @ 22:32:31
Fikk overrekt dette bilde i ca. 50x50x1 cm størrelse. Har noen sett dette bildet før, og vet noen historien bak? Det er jo et norsk spor her, med Hydro Aluminum (skrevet på US-engelsk, da det skrives Aluminium på norsk og UK-engelsk).
En altfor nerdete off-topic her: Etter lange og harde forhandlinger i IUPAC har man endelig bestemt at dette metallet også på US-engelsk skal hete Aluminium. (Hva den gjengse amerikaner sier er en helt annen sak...)

Bilskiltet er jo fra Hauts-de-Seine i Île-de-France, vest for Paris sentrum.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

PerI

Hm, ingen flere spor på det foregående bilde? Jeg får vel vente å se om noen flere responderer..

Kom over denne på Dølemo i Aust-Agder for noen helger siden.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Så en 2CV under en presenning i Statsrådvegen på Råholt i dag. Er spent på å bli bedre kjent i mitt nye nabolag :-)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Poirot

Kan ikke dy meg, selv om det ikke var en 2CV jeg saa... :-[
Forrige dagen saa jeg en CITROEN Saxo, i DAVAO paa FILIPPINENE!!! :o
Det er den forste Citroenen jeg har sett her i landet overhode! :laugh:
LITT lysglimt mellom gjentatte flomkatastrofer :angel:
Bedre med 2CV enn bare èn!

pastorn

Hei forum.
Det er ikke mange 2CV å se på veien i disse tider, men i kveld møtte jeg en. Kl. 19.30 møttes vi ca. 2-3 km. sør for Hvittingfoss. Jeg på veg til Skien, han (hun?) på veg til...? Overraskende var det, og mørkt, men jeg tror det var en AZU med orange eller rød farge. Hvis den var rød og ikke en AZU, kunne det ha vært Iris, den eneste i Skien som bruker sin 2CV hele året.
      Forøvrig; GODT NYTT ÅR til dere alle.  :)
Mvh  Jan Arnth