Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

citro1cx

Utrolig hvor lite hippie tenkende denne gjengen egentlig er, og hvor dustete de egentlig opptrer i sine svindyre design karnevaldrakter... :P  :-X kanskje best å ikke si mer..
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

jonaf

Sitat fra: Roger H på onsdag 18 mai 2011 @ 13:02:33
Utrolig hvor lite hippie tenkende denne gjengen egentlig er, og hvor dustete de egentlig opptrer i sine svindyre design karnevaldrakter... :P  :-X kanskje best å ikke si mer..
Men nå har du sagt det, Roger  ;) Jeg er så enig 8)

jwh

#662
Sitat fra: Roger H på onsdag 18 mai 2011 @ 13:02:33
Utrolig hvor lite hippie tenkende denne gjengen egentlig er, og hvor dustete de egentlig opptrer i sine svindyre design karnevaldrakter... :P  :-X kanskje best å ikke si mer..

Skrev et innlegg igår men slettet det, ville liksom ikke surmule. Takker Roger/Jonaf som fikk meg på bedre tanker...  :)

Teksten dreide seg om hvor langt unna hippiekulturen flesteparten av den festglade gjengen lever - og hvor nær trist det var å se 2CVn omgjort til en hjelpeløs statist i et fullstendig fremmed miljø. Hadde de enda invitert noen "hippier" fra grasrota så hadde iallefall 2CVn fått omgivelser den passet inn i. Nå ser den mest bortkommen ut.   
Ellers er hippistuff og blomsterkasse (sorry Henry) ikke helt min greie - bilen hører i mine øyne mer hjemme på landsbygda hos den franske bonden, ELLER parkert utenfor en fornem storbyadresse der den professoraktige eier iført partisanerlue bruker bilen om morgenen til bakeriet og senere på dagen til kafe'n, og hvor kvelden avsluttes med en bedre middag og et teaterbesøk - kjørende i 2CV, selvsagt. That's 2CV, iallfall min 2CV. Ble akkurat nå litt inspirert etter å ha fått et par SMSer fra en venn som igår vandret langs Seinen i bohemenes fotspor.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

getor

Observert av kolleaga rett utenfor Villeneuve Loubet i gaar eftermiddag paa vei hjem fra jobb...

Skulle nesten tro det var ny Bond-film paa gang  ;D

citro1cx

Den berømte dansebilen er å se på Trønderske veier:  :)

http://trdevents.no/event/4900/swingkafê.aspx

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

citro1cx

trivelig syn på biltema i dag. :)
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Morten

Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

citro1cx

2cv lufteluke, 2cv 5 ribber panser, ami tak, 2cv/dyane speil.  ;D
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

PerI

#668
På 60-tallet hadde ikke 2cv slike speil. De kom først ca. 1973. Og innerspeilen mener jeg også er annerledes på så gamle biler. Men nå har vel 2cv-eiere mikset og trikset på bilene sine både før og nå, så helt usannsynlig er det vel likevel ikke ;D

Forøvrig ble 2EL spotta ved Blindern i går.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Poirot

Har noen her paa forumet kjennskap til DENNE "2CV"'en...?
"Spotta" paa bilmuseet i "High Chaparall"  ;D
2-sylindra VANNAVKJOELT liten motor, dame med elegant fransk paa- (ev. av-)kledning.
Bedre med 2CV enn bare èn!

Max Wiggo

Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

PerI

Sitat fra: Poirot på tirsdag 07 jun 2011 @ 21:55:45
Har noen her paa forumet kjennskap til DENNE "2CV"'en...?
"Spotta" paa bilmuseet i "High Chaparall"  ;D
2-sylindra VANNAVKJOELT liten motor, dame med elegant fransk paa- (ev. av-)kledning.

Rovin, en liten fransk bilprodusent som lagde små biler rett etter krigen jfr linken Max Wiggo la ut. Antar at 2 CV her betyr nettopp 2 chevaux vapeur (2 franske skattehestekrefter). Kanskje Citroen på den tida ikke hadde tatt det navnet enda? Prototypen hette jo TPV - Toute Petite Voiture. 2cv-navnet visste vel ingen utenfor Citroensystemet om før i oktober 1948.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

aurba

En hvit og rød Dolly observert i fint driv på Tobøl i dag

PerI

#673
Kona oppdaget en gul en i fint driv i nabolaget her om dagen. Med en kjenning fra nabofylket i førersetet :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

jonaf



Denne lå stødig i 120 i venstrefila på motorveien nordover mot Ålborg  8)