Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

PerI

Sitat fra: skjalgo på torsdag 10 jun 2010 @ 09:49:20
Har observert ein kvit 2CV (1978-80 eg veit ikkje) med NORSKE skilter i nærheten av Altea, Spania nyleg. Du kan sjå han på denne linken.
http://spania.s0.no/wp-content/uploads/2010/05/2cv01.jpg  Nokon som kan undersøkje eigar?

Det finnes en grei tjeneste hos Vegvesenet til dette formålet, Send en SMS med innhold: "REGNR AA12345" til 2288, koster 3 kr å motta svar så lenge man gjør det i Norge med en norsk mobiltelefon.

Det er ikke sikkert eier er så interessert i at fullt navn og skiltnr ligger på et åpent forum, så jeg ville vært forsiktig med å legge det ut på nett. Du kunne f.eks sladdet deler av skiltnr, så er du sikker :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

skjalgo

Tanken har slått meg, men kva er gale me å ta bilete på offentleg veg, av ein norsk bil med offentlege skilter? Eg er fotograf, men får sjeldan slike spørsmål. I dag har eg teke eitt dusin bilete av ville parkeringar her eg bur i Spania...men, men eg skal rette meg etter det som er kutyme her, ettersom eg ser ;)
Skjalg Omdal
Citroen 2cv-1987 mod.
Peugeot 406 HDI 1,9 stv, 04 mod.

PerI

Skjalg, velkommen i klubben, og det er ingen regel her om at man ikke kan poste bilder med fullt lesbare skilter. Men dem som legger ut bilder får selv ta støyten hvis noen av en eller annen grunn skulle klage. Derfor har jeg stort sett inntatt en føre-var-holdning til å poste bilder som gjør det lett å identifisere eier av et kjøretøy. Men det er ikke alltid jeg gjør det heller..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Toppløs Charleston i fint driv ved Gullgruven på Åsane tidlig i kveld.
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Sitat fra: EirikJ på søndag 13 jun 2010 @ 20:55:02
Toppløs Charleston i fint driv ved Gullgruven på Åsane tidlig i kveld.

Det meste topploese er pent i disse sommer-tider  ;D
Maa bare se aa faa av glassfiber-rustningen paa "Gamle Graa"!
Bedre med 2CV enn bare èn!

The Stig

Spottet 2 Nederland reg 2cv med campingvogn sør for Harstad i dag ;D Kom fra lofoten og var på tur nordover i drittværet..Holdt godt driv til tross for campingvognene, var bare såvidt jeg klarte å få knipsa bildet..
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

Otto

Rød Hoffmann 2CV på tur sørover Gudbransdadalvegen i dag.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Jeg som trodde syd-Frankrike var et av de sikreste stedene i verden både for folk og 2cv :(
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

bj-torb

Denne så jeg i Helsinki i dag tidlig på fisketorget.
Bjørn-Tore

1995 XM TCT
1983 2CV 6
1951 Sunbeam S7
1971 BSA A65 Lightning

2EL (Klara)

Sitat fra: bj-torb på fredag 18 jun 2010 @ 11:11:52
Denne så jeg i Helsinki i dag tidlig på fisketorget.

Den var litt lav bak, noen burde justert fjæringa litt på denne finnen ;D
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

bj-torb

Baksetet var fullt så den var vel nedlesset.
Bjørn-Tore

1995 XM TCT
1983 2CV 6
1951 Sunbeam S7
1971 BSA A65 Lightning

Poirot

Sitat fra: skjalgo på torsdag 10 jun 2010 @ 23:11:38
Tanken har slått meg, men kva er gale me å ta bilete på offentleg veg, av ein norsk bil med offentlege skilter? Eg er fotograf, men får sjeldan slike spørsmål. I dag har eg teke eitt dusin bilete av ville parkeringar her eg bur i Spania...men, men eg skal rette meg etter det som er kutyme her, ettersom eg ser ;)

JEG finner det ganske komisk at folk er saa redde for aa offentliggjoere et bilskilt, fotografert "i det offentlige rom", mens de overhode ikke er engasjert i f.eks. spoersmaal om datalagringsdirektiv eller de utallige overvaakingskameraene langs veiene og i annahver butikk!
Derfor kommer jeg ALDRI til aa sladde verken ansikter eller reg.numre!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Olav

Sitat fra: Poirot på fredag 18 jun 2010 @ 18:57:34
JEG finner det ganske komisk at folk er saa redde for aa offentliggjoere et bilskilt, fotografert "i det offentlige rom", mens de overhode ikke er engasjert i f.eks. spoersmaal om datalagringsdirektiv eller de utallige overvaakingskameraene langs veiene og i annahver butikk!
Derfor kommer jeg ALDRI til aa sladde verken ansikter eller reg.numre!

I og med at det finnes folk som ønsker å reservere seg mot å få lagt ut bilder av bilen sin med skiltet synlig, ville jeg nok spørre eier av bilen om det er ok først.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Poirot

#523
Sitat fra: Olav på fredag 18 jun 2010 @ 23:32:51
Sitat fra: Poirot på fredag 18 jun 2010 @ 18:57:34
JEG finner det ganske komisk at folk er saa redde for aa offentliggjoere et bilskilt, fotografert "i det offentlige rom", mens de overhode ikke er engasjert i f.eks. spoersmaal om datalagringsdirektiv eller de utallige overvaakingskameraene langs veiene og i annahver butikk!
Derfor kommer jeg ALDRI til aa sladde verken ansikter eller reg.numre!

I og med at det finnes folk som ønsker å reservere seg mot å få lagt ut bilder av bilen sin med skiltet synlig, ville jeg nok spørre eier av bilen om det er ok først.

Dersom jeg har tatt et bilde av en bil INNE PAA PRIVAT OMRAADE, vil jeg ogsaa enten spoerre om lov til offentliggjoering, eller sladde litt. (Jeg elsker jo egentlig aa sladde... ::)) Men i det offentlige rom, ser jeg overhode ingen grunn til slikt. Verken sladding av ansikter eller reg.nummer. Beveger man seg paa offentlig sted, faar man finne seg i aa bli fotografert.  Dette "reservasjons"-behovet minner meg litt om AKP-folka paa 70-tallet som var saa paranoide at de FJERNA skilta paa bila sine paa parkeringsplassen utafor sommerleire etc.  Selv om DE nok HADDE mer aa frykte enn eiere av norske 2CV'er ;-)
Men for all del, enhver faar sladde det han foeler for - eller totalt droppe sladden! ???
Bedre med 2CV enn bare èn!

PerI

#524
At AKP-ere på 70-tallet gjorde det forundrer meg ikke, og det var kanskje med rette ref. "se mappa mi".

I dagens overvåkingssamfunn med stadige flere punkter man blir sett, så ser jeg på sladding  av skilt på bilder som man selv har tatt som et lite skritt på veien mot mindre overvåking. Datalagringsdirektivet er jeg også særdeles imot, ikke bare fordi det overvåker men det er bomskudd m.t.p at de som vil lett kan omgå det. Ergo ender man bare opp med å overvåke den gjennomsnittlige nordmann/EU-borger.

Og til orientering, bilen som ble tatt bilde av i Spania er begjært avskiltet av den norske stat, selv om ikke myndighetene har kontroll i utlandet har jeg likevel ikke lyst til å hjelpe myndighetene til å spore den opp der. Da får heller eierne ta støyten hvis bilen kommer tilbake til Norge..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III