Hovedmeny

Hot Rod

Startet av AnderzE, torsdag 20 des 2007 @ 12:41:48

« forrige - neste »

AnderzE

Må si at gutta på VW/Audi forumet også har god smak....

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=102213

Anders E


Alx

Sitat fra: Tankefull....@VW/Audi-forumJeg har en 4CV stående på en låve oppe i Solør som kanskje jeg skal bytte til en 2'er

Hva mener han?
Har han en Renault 4cv som han skal bytte til en 2cv som han kan ødelegge?
(Mulig jeg er litt for mye purist her, men det er vel kanskje også en av grunnene til at jeg aldri har falt for tyske/boblete biler... (Og blir litt skremt av de tyske 2cvist-ombygningsfantastene...)  ::) )
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

PerI



De har stjålet ideen fra deg, EirikJ!!! ;)

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Sitat fra: Alx på torsdag 20 des 2007 @ 13:35:20
Sitat fra: Tankefull....@VW/Audi-forumJeg har en 4CV stående på en låve oppe i Solør som kanskje jeg skal bytte til en 2'er

Hva mener han?
Har han en Renault 4cv som han skal bytte til en 2cv som han kan ødelegge?
(Mulig jeg er litt for mye purist her, men det er vel kanskje også en av grunnene til at jeg aldri har falt for tyske/boblete biler... (Og blir litt skremt av de tyske 2cvist-ombygningsfantastene...)  ::) )

Så lenge de bygger dette av nye deler må de lage allverdens 2cv hot rod for min del :) Identiteten trenger de ikke ha på slike utstillingsobjekter :D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

Sitat fra: pigland på torsdag 20 des 2007 @ 14:36:38


De har stjålet ideen fra deg, EirikJ!!! ;)

-Per

hehe...EirikJ kommer nok til å gå fistel når han ser denne. :D
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

jwh

#5
I motsetning til Alx mener jeg at kreative sjeler der ute gjerne må skjære, sveise, file og banke nyere 2CV'r til alle slags kreative farkoster. Dette pga. at antall biler som er bygd og fortsatt finnes er veldig høyt til entusiastbiler å være. Om bestanden av 2CVer hadde blitt halvert, så hadde bilen nok bare blitt gjevere å eie.  De eldste bilene er jeg selvsagt tilhenger av å bevare. 

Når det gjelder Hot Rod'n, så spørs det om ikke Eirik har fått inspirasjon fra nettopp bilen over................

jw
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

EirikJ

#6
Oioi, den var stilig du!! 8)  Aldri sett den tegningen før nei, jeg vanker ikke på slike lugubre nett-steder :P
Min ispirasjon kommer fra Hot-Rod tradisjoner generelt og inntrykk fra Verdenstreffet i Sverige i sommer ;)

Når det gjelder tegningen så er tegning en ting, virkelighet en annen. Har sett og lest litt om taksenking av 2CV. Det er enkelt mekanisk sett, men vanskelig å få det pent.
Og det å sette på gamle amerikanske ekehjul fra -40 tallet tror jeg blir dyrt og vanskelig å gjennomføre.

Men tegningen er tøffere enn toget!!
Citroënnlig hilsen Eirik