løsne chassis fra ramme

Startet av Admiral1, lørdag 15 sep 2018 @ 23:40:38

« forrige - neste »

Admiral1

Er det noen som har en skisse over hvor skruene som fester chassiset på rammen sitter  på 1983 mod?
Tidligere eier har sveiset på nye plater på gulvet over endel av skruene. Har brukt vinkelsliperen og funnet de fleste, men tydeligvis noen igjen som jeg ikke finner, skikkelig frustrerende så takknemlig om noen kan hjelpe meg.

Otto

Hei. Har du funnet 2 på hver side hvor fotbrettet begynner, 2 ved torpedoveggen bak, 2 under baksetet og 2 bakerst i bagasjerommet? Jeg kan måle på min hvor de andre skal sitte. Jeg er akkurat ferdig med å montere hytta.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Admiral1

Sitat fra: Otto på søndag 16 sep 2018 @ 08:46:07
Hei. Har du funnet 2 på hver side hvor fotbrettet begynner, 2 ved torpedoveggen bak, 2 under baksetet og 2 bakerst i bagasjerommet? Jeg kan måle på min hvor de andre skal sitte. Jeg er akkurat ferdig med å montere hytta.
Hei. Takk for  fint tilbud, men ja jeg tror jeg har funnet de du nevner. Ser ut som problemet er at platene er punktsveiset fast i ramma. Har gått systematisk tilverks så begynner å få trua nå.
Neste utfordring er å fjerne rattstammen. Hvordan løste du det med rattlåsen? Ser ut som en liten utfordring.


Otto

Da må jeg gå tilbake i arkivet. :) Mener det ikke var noe problem.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

EirikJ

Her står litt om tenningslåset : http://www.entmontage.de/lenkung_e.htm

Men på den nettsiden ødelegger han bøylen som holder låset. Det er ikke nødvendig, jeg bare bruker en liten meisel og en hammer og skrur av de to koniske muttrene. Så kan du enten kjøpe nye slike spesialmuttere, eller bruke vanlige muttere. Som jeg gjør.
Citroënnlig hilsen Eirik

Admiral1

Takk for tipset. Da går jeg på med krum rygg i helgen :)