sørlands treff 2016

Startet av henrysyrdahl sør, onsdag 22 jun 2016 @ 19:12:32

« forrige - neste »

henrysyrdahl sør

   uten knott......da er det greit

EirikJ

Jeg skal gjøre hva jeg kan for å komme dit, knott eller ikke knott.
Citroënnlig hilsen Eirik

EivorMarie

Slenger ut en her og. Noen som er intressert i en felleskjøring fra krekling/kongsberg? :)

henrysyrdahl sør

jeg er , men det blir litt dumt å reise opp dit , bare til å kjøre ned til Sørlandet igjen. .

EivorMarie

Så lenge vi møtes der så blir jeg veldig glad 😃

eilert

#5
Ønsker dere alle en riktig god tur og et flott treff i helgen! Været ser også lovende ut!!
Jeg hadde et lite håp om egen deltakelse, men det har lenge hengt i en tynn tråd, og må dessverre innse at jeg må prioritere annerledes.

Ser frem til stemningsrapporter underveis!!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

Takk for et hyggelig treff til alle som var der. At vi våknet til duskregn i dag klarte ikke å ødelegge for de knallfine været fredag og lørdag.

Jeg brukte nokså lang tid hjem i dag med Ami Super som stoppet hver halve kilometer, men heldigvis hadde jeg nok strøm til å få start hver gang, og brukte enhver liten bakke til å trille igang igjen. Det holdt å vente et halvt minutt før jeg startet igjen. Så jeg ble faktisk frasyklet i dag, det tror jeg ikke har skjedd før :D

Forsøkte å bytte flottørventilen med en annen og justere på flottøren underveis, men samme feil. Skal nok finne ut av det til slutt, om jeg så må bytte motor :D

Normalt ville det tatt ca. 50 minutter, men det bikket to timer før jeg stod på tunet hjemme. Godt jeg kjørte på lite trafikkerte veier!
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

henrysyrdahl sør

en kompis av meg tenkte at du kanskje har en lekk i bensin slange en sted. fordi når du "gasse på  " opp bakke osv. suger den falsk luft. .... hvordan teste man sånt  ?
ps takk for en fin treff. 

eilert


Ser ut til at dere har hatt det flott ja, misunnelig!
Men uff så kjedelig, håper mor og barn klarte å holde humøret oppe på et vis!
Vi lærte av "2CV Viking", langs landeveien i Polen i fjor, på Kermit som hadde noe lignende problem. At dette kan testes med slange rett fra forgasser og ned i kanne/flaske m/bensin, gjerne med litt undertrykke så suger den selv. Om motoren da går jevnt vil bensinpumpe eller falsk luft fra sprukken slange, f.eks. bak ved tanken, være årsaken. Om feilen vedvarer ved "flasketesten" kan det vel være nærliggende å tro at det er forgasser ja...
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

Var heldigvis alene i bilen, så ingen ble skadelidende av det :D

Hadde tenkt å teste flasketipset før avreise, men fant ingen passende tilkobling. Finner i så fall ut om problemet er i tank eller ved bensinpumpe.

Ingen teorier utelukkes enda, selv om jeg er nokså sikker på at det er bensinrelatert. Koblet til tenningslampe mens den hostet som mest, og den blinket helt normalt.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Her er avisreportasje, selvfølgelig med ymse faktafeil, men tommel opp for det!

http://www.agderposten.no/kultur/like-muntre-som-bilene-de-kjorer-1.1562191
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III