Hovedmeny

Fin VW

Startet av Otto, onsdag 20 apr 2016 @ 12:06:16

« forrige - neste »

Otto

Tror flere her er interessert i VW også. Utrolig hvor liten den er i forhold til dagens Caraweller.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Ikke spesielt interessert i vw, men samba-buss er jo ikonisk og kul. Men prisene har jo gått helt over styr for slike. Er jo umulig for en ny entusiast å komme inn på markedet, med mindre man har noen hundre tusen å bruke til slikt. Og hadde jeg hatt noen hunder tusen til slikt, hadde jeg heller kjøpt andre kule biler :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Morten

#2
Sitat fra: MortenTror det er problemer med fjærer eller hjuloppheng på de der, ser at denne og mange andre er veldig lave. Tyder på rust i dempertårn eller innfestinger. Hadde jeg vært eier hadde jeg fått den fiksa!  8)

Eller at de har bygd om til hydraulisk fjæring men har basert det på et eldre system som ikke har den ekstra kula som holder fjæringa oppe som kom på Xantia/XM rundt 1994/95.

Hvis mine antakelser stemmer, så burde de også få fikset fjæringa, for den ligger jo helt nedpå når de starter opp og kjører også. Må være fryktelig ubehagelig for både kropp og bil  ;D
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Otto

Skulle vel tro den er i bra stand. Den står hos Møllerbil.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert

1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

Sitat fra: MortenTror det er problemer med fjærer eller hjuloppheng på de der, ser at denne og mange andre er veldig lave. Tyder på rust i dempertårn eller innfestinger. Hadde jeg vært eier hadde jeg fått den fiksa!  8)

Eller at de har bygd om til hydraulisk fjæring men har basert det på et eldre system som ikke har den ekstra kula som holder fjæringa oppe som kom på Xantia/XM rundt 1994/95.

Hvis mine antakelser stemmer, så burde de også få fikset fjæringa, for den ligger jo helt nedpå når de starter opp og kjører også. Må være fryktelig ubehagelig for både kropp og bil  ;D
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Det jeg vet er at den er "senket" og da er det vel byttet noen deler i fjæring og hjuloppheng? Når bilen er så strøken ellers så regner jeg med at fjæringa er i orden også.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Sitat fra: Otto på torsdag 21 apr 2016 @ 09:29:56
Det jeg vet er at den er "senket" og da er det vel byttet noen deler i fjæring og hjuloppheng? Når bilen er så strøken ellers så regner jeg med at fjæringa er i orden også.
Vanlig måte å senke disse bilene på, er å montere "senkespindler" og/eller justerbar senkeforstilling, samt fjerne portalakslene bak - pluss ekstra senkning på torsjonsstavene.  Bortsett fr portalaksel-systemet, er jo hjullopphenget på disse "bussene" det samme som på de gamle boblene!
Selv har jeg aldri forstått vitsen med å "skam-senke" verken disse eller andre biler! Har selv hatt en MEGET lav boble - og den skrapa jo nedi det meste, hadde NULL komfort, men ok, den satt godt på veien der veien var jevn og fin...
Bedre med 2CV enn bare èn!

perho87

Sitat fra: Otto på onsdag 20 apr 2016 @ 12:06:16
Tror flere her er interessert i VW også. Utrolig hvor liten den er i forhold til dagens Caraweller.
Meget pent eksemplar ja :)