Hovedmeny

sugru

Startet av movikong, mandag 28 des 2015 @ 19:51:00

« forrige - neste »

movikong

Kom over dette nå; ser jo ut som om man kan bruke det til ganske mye... Kan jo være litt av hvert som skrangler på en gammel bil.

https://nrkbeta.no/2012/03/19/dette-stoffet-fikser-det-meste-na-klarer-vi-oss-knapt-uten/

sugru.com

Ser at Clas Ohlson fører dette.


Noen her som har prøvd?



Mvh Movikong

dingus

Jeg kjøpte dette etter å ha lest artikkelen da den var ny. Problemet var dog at jeg ikke helt hadde noe å bruke det på. Brukte noen på diverse kabler, til å stive opp "endene" hvor isoleringa kan bli slitt (treffpunktet mellom kabel og plugg).

Det er veldig lett å ha med å gjøre. Rulles først sammen til en klump og formes etter behov. Er ikke klissete og setter ingen merker.
1984 2CV Special - Ariel (2)
1986 Toyota HiLux - Luxefar
1994 Hymer Bobil - Bosse
2012 Toyota Auris - Traustisen

movikong

Kan tenke meg at det er lett å ha med å gjøre... synes konseptet virker forholdsvis genialt.

Man får gå i tenkeboksen og prøve å være litt kreativ, så kanskje man finner på noen morsomme idéer. Uansett greit å vite at et slikt produkt finnes den dagen man trenger det.


Mvh Movikong

EirikJ

Dette stoffet med navnet Sugru, laget i England, koster altså 60,- pr.10 gram hos Clas Ohlson.

Kineserene lager selvsagt sitt eget, og det koster 13,- pr.10 gram.
http://www.ebay.com/itm/7g-Pack-Diy-V-tie-Sugru-Adhesive-Silicone-Rubber-Glue-Fix-Silica-gel-fixing-New-/141852600191?var=&hash=item210712e77f:m:m3oN-ajVmFspGMr-nsdd65Q

Om det er samme stoffet, tja?

Citroënnlig hilsen Eirik

movikong

Takk for link!

Det spørs om man ikke burde støtte sugru folkene litt, men det blir vel til at man 'driver kombinasjonsbruk'... prisforskjellen er ganske stor/enorm.


Har bestilt noen pakker nå, så får vi se hvordan dette stoffet fra Kina oppfører seg. Har ikke prøvd Sugru før, så jeg bør vel prøve dette også.


Mvh Movikong

movikong

Da har 'kina-sugru'en kommet, og jeg kan rapportere at den er ganske dårlig :-( Den blir veldig har når den er herdet, og er ikke fleksibel i det hele tatt.

Blir moro å prøve original sugru.


Mvh Movikong